Thursday, July 10, 2008

Subsidi untok Menteri dan Raja boleh.Kenapa rakyat tak boleh?

Kerajaan Malaysia dengan kejamnya berkata..."subsidi untok rakyat perlu di hapuskan".

Negara2 maju semua ada subsidi rakyat...contoh... duit social security,duit susu anak,duit pelajaran anak dan lain. Tetapi Malaysia ingin hapuskan semua ....subsidi minyak, beras dan lain.Apa lagi social security/subsidi untok rakyat bila tiada perkerjaan memang tidak wujud sama sekali.Rakyat yang tiada kerja akan di biarkan kebuloran oleh kerajaan.

Anehnya Menteri2 dan Raja2 di Malaysia mendapat subsidi/duit social security dari cukai pendapatan dari rakyat .Bermaana rakyat telah subsidi gaji Menteri2 dan Raja2. Tetapi Menteri2 tak boleh beri subsidi kapada rakyat. Apa punya keadilan kah ini ???

Jadi, jika Menteri dan Raja2 dapat subsidi berpuloh ribu seorang, kenapa pula rakyat tidak boleh dapat subsidi gaji,minyak ,beras dan lain2 ???Kenapa kerajaan kita begitu tidak adil ???Sunggoh malang nasib rakyat Malaysia berbanding dengan rakyat2 Amerika,Europa, Australia dan negara2 maju lain.

Mari lah sama2 kita pejuangkan hak rakyat mendapat subsidi dalam segala2nya seperti yang berlaku di negara2 maju.
Kita perlu gulingkan kerajaan yang zalim seperti yang ada sekarang ini dan gantikan dengan kerajaan yang mesra rakyat.Kita perlu tubohkan Democracy macam yang di janjikan oleh prinsip Democracy tulin..."Pemeritahan Rakyat, oleh rakyat, untok rakyat",Democracy yang ada sekarang adalah Pemerintahan Rakyat oleh Menteri2 untok Menteri2 kroni2 dan keluarga mereka.Kita perlu hapuskan Democracy korupsi yang ada sekarang ini.

Moga kita akan dapat mengamali Democracy yang tulin itu di masa akan datang.
InshaAllah.

4 comments:

akupun said...

hah hah ha....pak yeh....
izin akupun copy artikel dari blog anda dan sebar di dunia internet..

anda boleh lihat komen anda di:

malaysianews@yahoogroups.com
respeks@yahoogroups.com
perisikrakyat@yahoogroups.com
al-falaah@yahoogroups.com (ni groups la_abwa, ingat lagi?)

hjmalek said...

pak_yeh dan akupun ada sekali. cantik cantik. kalau pak_yeh tak boleh baca lagi komen hj ni tak tahulah apa nak dicakap.

pak yeh said...

Terima kaseh akupun dan hj malek
Thank u 4 ur support.

zukeri said...

Salam Pak Yeh,
Mungkin Pak Yeh tak kenal saya di sini, tapi pak yeh kenal saya di TT atas nama lain. Di sini nama sebenar saya. Harap kita dapat berkaraoke bersama.