Saturday, November 12, 2011

Nasi Kangkang Shahlizard : Lembu Kondo.

"Al kisah di negara Malai Sie Ah (Malay mati dalam bahasa Cina), tersebutlah ceritra2 "Bisnes2 Melai bunoh Melai" yang di pelopori oleh segerombolan perampok bergelar Amno.

Di suatu masa, di mana bangsa Malai telah di lembukan oleh pemimpin2 mereka, yang tersebut di kitab Misa Melaiu, bahawa asal usul Raja mereka adalah keturunan dari "muntah kerbau puteh".!!!
Uhh, huhh.??? Sunggoh jijik sekali.!!! Apa punya bangsa yang sanggup sembah "Raja2 Muntah Kerbau Putih" pula ini.???
Waima dongeng inilah yang telah kerbaukan(lembukan) orang2 Malaiu dari dulu sampai sekarang.

Pada masa itu Pemimpin mereka, "Sang Piem" telah berkenan akan Sang Mambang yang bergelar Datok Shahlizard.
Walaupun Datok Shahlizard telah kalah dalam perperangan rakyat ke12(PRU12), namun Sang Piem tidak mahu terlepas peluangnya menggajikan Datok Shahlizard untok "berkerja" dengan dia.
Maka atas ehsan Sang Piem, Datok Shahlizard di jadikan seorang Senator dan saorang Menteri, dengan cara "blakang masuk" ala Saifool.

Maka kerana sayangnya Sang Piem akan Datok Shahlizard, di berinya hutang sebanyak RM250 juta dari Bank Adek Sang Piem untok membela lembu2 berkasta Brahma yang berasal dari negara Mamak Kutty yang kini menjadi Godfather pada Sang Piem.
Datok Shahlizard telah mengunakan RM10 juta daripada jumlah wang itu untok membeli Condo mewah.
Yang hairannya, apabila, kisah ini di ketahui, ramai hairan kenapa tidak ada saekor lembupun dapat di lihat di ladang Dato Shahlizard.
Haqiqatnya lembu2 Brahmah ini kini bermastutin di Condo mewah bertempat di "One Menterong", untok di besarkan dagingnya, susunya dan terongnya,
Perancangan masa depan Sang Piem adalah untok mengkahwinkan "Lembu2 Kondo" ini dengan "Kerbau2 Pendek Minang" dari ternakan Sang Wanita Pertama yang berasal dari Minangkerbau.

Itulah kebenaran sebenar2nya.!!!
Janganlah di hairankan lagi.!!!
Apabila Amno maseh memerintah semuanya boleh berlaku.!!!

3 comments:

Anonymous said...

Kah...kah...kah

Lahwal lembu...

akupun said...

hahaha...

greats ceritera pakyeh..
shalizad lembu kroni lembu parti lembu

Anonymous said...

ha ha terkejut benar bila saya lihat
exterior deco condos siap dengan figurines of lembu besar dlm papers

jangan pula mereka berpeluang ketawakan Rakyat dengan undian kita nanti - the People hold the trump cardS - bukan mereka !!!