Sunday, March 4, 2012

"Neraka Dunia" ciptaan UMNO/BN.

Sila lihat di bawah,gambar seorang kanak2 yang telah terdedah kapada kemiskinan dan radio aktif seperti radio aktif yang akan di jana di kilang Lynas!!!
Adakah kerajaan UMNO/BN mahu tolong rakyat,atau mahu mampoihkan rakyat.???
Tak jadi mampoih dan gila ke mereka2 yang undi UMNO/BN.???
Neraka dunia sudah terjadi di bawah pemerintahan UMNO/BN.!! Apa lagi neraka akhirat.???
UMNO/BN telah berhutang RM500 billion dari bank. Hutang UMNO/BN dengan KWSP pun ber billion2
UMNO/BN sedang membankerapsikan Malaysia.!!!
Duit kita telah jatuh menjadi 1/3 dari duit Singapore dan Brunei.!!!
RM300 sudah jadi RM100 nilai sebenar.!!!
Rakyat makin papa kedana.!!!
Ini semua bukti neraka dunia.!!!
Ini adalah bukti bahawa UMNO/BN telah mismanage/salah urus ekonomi negara dan nerakakan negara Malaysia.!!!
Amat bodoh dan berdosa jika kita maseh undi UMNO.!!!
Moga Allah laknat UMNO/BN dan pengikut2 mereka.!!!

Mangsa radio aktif ala Lynas

6 comments:

Jebon said...

Salam

Orang2 kampung, pakcik dan makcik felda, orang2 tua umno sebenarnya kureng didedahkan tentang bahaya radioaktif/Kilang Lynas. TV Media Perdana tak siar pun tentang bahayanya dan kemungkinan bahaya bakal/boleh berlaku kerana media perdana berpihak kepada UMNO/BN...

Tak percaya cuba kita tanya makcik dan pakcik felda kat kampung apa benda 'nuklear' tu? cuba tanya imam kat kampung kita? cuba tanya mak lang korang. cuba tanya pak long korang. Dia orang tau ke? itu pasal dia orang senyap pasal kilang ni...

TV Media perdaya cuma siar keuntungan RM juta2 yang bakal diterima, sebab itu ramai lagi yg seronok bila kilang itu nak dibina... padahal ini bukan isu politik semata2 ini isu bahaya radioaktif.... kebodohon Kerajaan tentulah Pembangkang ambil kesempatan...

Sy tak lihat isu Kilang Lynas dari sudut politik dlm hal ini, sy lebeh lihat kpd bahayanya... ayoh selamatkan Malaysia dari radioaktif...

pak yeh said...

Jebon kata :
Sy tak lihat isu Kilang Lynas dari sudut politik dlm hal ini, sy lebeh lihat kpd bahayanya... ayoh selamatkan Malaysia dari radioaktif...

Pak Yeh jawab :
Apa daa Jebon. Kamu buta ke.?
Lynas tu kerajaan UMNO/BN yang luluskan, tanpa lulusan dari rakyat.!!!
UMNO/BN tu bukan parti politik ke.???
Kalau orang intellek macam kamu tak nampak ini isu politik, macam mana pakcik dan makcik Felda nak faham.???
UMNO/BN ambik duit KWSP, ada minta lulusan dari pencarum KWSP ke.???
Memang dasar UMNO/BN bukan dasar democracy tapi dasar perampok.
Ayoh kita gulingkan pemerintah perampok UMNO/BN.!!!

Anonymous said...

Salam Pak Yeh,

apalah sudah jadi, ada juga mata duitan kononnya putarbelitkan, smokescereen Kilang Lynas UMNO/BN tidak bahaya ?

kalau tak baca pun pernah dengar 1986 Chernobyl disaster serta
the Fukushima nuclear plant crisis, risiko yang begitu tinggi kepada manusia, air, udara serta alam sekitar ? risiko penyakit barah, kesan lahirkan anak-anak yang mugkin cacat mental serta fizikal ?
jangan pula nak salahkan Tuhan, sedangkan manusia diberi otak untuk berfikir secara kritikal, meneliti, menganalisa information dari blogs rakyat yang prihatin untuk membuat " informed decisions " untuk menghindari " hell in Gebeng, Pahang "

Pak Yeh, pasti Pak setuju isu Lynas is a combination of both , political and commercial values.

Bila malapetaka melanda penduduk-penduduk Gebeng serta sekitarnya, the first to be scorch-free, holidaying, living, partying, shopping till retarded abroad
are all the board of directors, investors and the umno regime leaders involved ! with a panel of most fearsome, manipulative top-notch lawyers defending them ! Not our exemplary lawyers on the streets defending the People! Common sense pun tahu akibatnya, tak perlu genius mentality !

Undi ABU ! Rakyat Msia perlulah bangkit, celek, progresif, patrotik serta menginsafi diri serta rakan-rakan untuk undi ABU, undi kerajaan baru yang mempunyai integriti demi negara, komuniti serta masa depan yang terjamin; selamatkan Gebeng dari terjerumus sepertimana Chernobyl serta Msia dari malapetaka Greece ! Terima kasih. Salam.

Anonymous said...

Benar ABU (Anuwar Bulshit Ummah).Saya sangat setuju sekira kita campakan saja PKR ini jauh jauh ke Lautan Hinds kerana membawa politik huruhara kepada negara ini dengsn berbagai fitnah.Tak takut dosa ke awak semua ini.
Realitinya orang melayu bencikan fitnah.Mungkin neraka akan di penuhi ramai blogger blogger yang sesama dengannya.Birds of the same feather flock together.Huh..

Anonymous said...

Kerajaan PR yang progressive dan patriotic ? .Hentikan bermimpi.PR tidak punyai kekuatan bagi memimpin rakyat .PR hanya baik untuk menjadi pembangkang.Do what is best for you.PR is just not ready to take up that responsibilty bro.Thinking rakyat will be behind BN and know the truth and the the fitnah !

Anonymous said...

thinking rakyat ? there are two here, thinking expletives and reacting with ad hominem like mat, mak rempits. No substance. Paid stooges from umno !!!