Friday, June 22, 2012

Konspirasi FELDA : Najib Bunoh Tun Razak

Saya sering katakan bahawa Tun Abdul Razak adalah Perdana Menteri Malaysia yang berjiwa rakyat dan Melayu.Beliau seorang sahaja yang faham ekonomi Socialist/Communist yang utamakan kekayaan rakyat dan Melayu khususnya.

Mengikut rancangan British, akta 153 bukanlah untok memperkayakan rakyat, tapi memperkayakan kroni politik dan menjadikan mereka "sleeping partners"/rakan tidor dalam perniagaan British,Cina dan Kapitali2 bangsa lain.
Cuma Tun Abdul Razak sahaja,selepas bertemu dan belajar dari Mao Tze Tung, mendapat ilham untok kayakan rakyat Melayu dengan cara benar dan tidak menjadi rakan tidor perniagaan British,Cina dan kapitalis2 lain.
Ilham Tun Razak dengan tertubohnya FELDA, adalah menubuhkan ladang2 milik rakyat/petani Melayu.
FELDA adalah suatu rancangan yang benar2 memperkayakan dan men"tokay"kan, mem"boss"kan dan memper"tuan"kan rakyat Melayu.

Keadaan ini tidak di senangi kaum Kapitalis/Beritish kerana ia melawan dengan kehendak monopoly bisnes dan perlembagaan article 153 gubahan British yang cuma benarkan kroni Melayu sahaja berkonzi sebagai rakan tidor mereka. Oleh kerana itu ada desas desus dari Ranting Istimewa(Special Branch) yang Tun Abdul Razak telah di bunoh oleh kaum Kapitalist/British masa beliau berada di hospital.
Sayang seribu kali sayang, Perdana Menteri yang berjiwa rakyat Melayu, yang memperkenalkan Ekonomi Rakyat/Socialis/Komunis telah di "bunoh" demi memenangkan monopoly bisnes British dan kaum Kapitalis.
Pembunohan cara begini berlaku seantaro dunia pada pemimpin yang ingin amalkan Ekonomi Rakyat/Socialis/Komunis. (Sila baca buku "The economic hitman" oleh John Perkins.)


Setelah wafatnya Tun Abdul Razak, pemerintahan berpindah kapada Tun Dr Mahathir, Ekonomi Rakyat/Socialis/Komunis telah di gantikan dengan Ekonomi Kroni Kapitalis. British/Cina/Melayu dan Kapitalis2 lain taat pada akta 153. dengan memberi 10-30% saham pada  Bumiputra/PNB. Tapi bisnes2 ini adalah bisnes "rakan tidor" yang juga di panggil bisnes Ali Baba.
Setreusnya syarat dapat contract kerajaan adala 10-30 peratus keuntongan kerana taat pada akta 153, tapi haqiqatnya,itu adalah duit korupsen/kickback dari kaum Kapitalis.. Jadi Dr M dan UMNO Baru nya semua mendapat saham ataupun kickback sebanyak 10-30%. Ekonomi Kroni Kapitalis ini tidak menguntongkan rakyat tetapi ia menguntongkan kroni dan UMNO sahaja. Maka dengan cara Dr Mahathir yang boleh di samakan dengan korupsen, maka dasar ekonomi baru (Mahathirism) adalah korupsen untok kroni dan diri UMNO sendiri.

Maka Dasar Ekonomi Rakyat telah bertukar menjadi dasar Ekonomi Kroni atau nama lainnya dasar korupsen.Dasar ini juga menberi peluang untok bankerapkan negara dengan cara swastakan. Bila semua asset dan kekayaaan negara (minyak,ayer,letrik,ladang) yang dulunya kepunyaaan negara kini di swatakan kapada kroni2 UMNO,imi bermaana negara makin bankerap dan kroni makin kaya..Ini mebuat kroni2 UMNO lebeh kaya dari negara/rakyat semua.Cara privatization/penswastaan membenarkan kroni dan UMNO menjadi kaya raya.
Maka dasar inilah yang telah miskinkan dan membunoh ekonomi Tun Razak/Ekonomi Raklyat/Ekonomi Socialis/Ekonomi Komunis. Dasar ini adalah Dasar Ekonomi Extreme Kroni Kapitalis yang memaximakan kekayaan kapada segelintir kaum Kapitalis (UMNO/BN) dengan cara memusnahkan Ekonomi Rakyat/Ekonomi Tun Razak/Ekonomi Socialis/Ekonomi Komunis.

Kini FELDA /Ekonomi Rakyat Melayu ciptaan Tun Abdul Razak sedang di "bunoh" oleh Najib anak Tun Razak sendiri, Ini akan terjadi apabila FELDA di jual kapada FGV (FELDA Global Ventures). Yang kaya adalah FELDA dengan keuntongan RM70 million. Tapi malangnya sejak Najip di suroh Abdullah Badawi menjaga FELDA. Duit ini di beritakan lesap.Orang puteh panggil "milking of the cash cow" lah tu. Malangnya cow di sini adalah petani2 FELDA sendiri.
Maka untok tutup lobanng ini FGV perlu berbisnes dan ruji kurang2nya RM70 million. Tapi untok terus tutup mata petani2, FELDA perlu di bunoh kuasanya. Maka itulah yang akan terjadi bila FGV menambil kuasa dari FELDA. Bila kroni (Isa Samad) ambil aleh kuasa, makin senang lah duit di masuk poket UMNO/BN, seperti yang terjadi pada MAS bila di kroni kan kapada Tajuddin Ramli. Ini semua Mahathirism, konspirasi kaum Kapitalis.

 Inilah trasformasi Najib dari bisnes rakyat kapada bisnes kroni(Isa Samad) dan selepas it akan di jual kapada British (Sime Darby) supaya monopoly bisnes kelapa sawit di tangan British.
Inilah contoh konspirasi "monopoly bisnes British terkini
Berjuta2 ekar ladang kelapa sawit kepunyaan kroni2 UMNO pun telah di jual kapada British (Sime Darby)
Contoh yang lama monopoly British adalah ladang getah, dimana harga getah sengaja di rendahkan supaya petani getah small holding tidak ada untong. Apabila petani2 getah small holding ini bankerap, syarikat2 British akan masuk semula. Begitu juga monopoly British di kekalkan dalam perladangan koko.Bisnes ayam rakyat Melayu pun di bunoh apabila harga makanan ayam sengaja di naikkan oleh syarikat2 yang monopoly makanan ayam. Nampaknya semua bisnes rakyat akan di monopoly oleh kroni2 UMNO/BN.

FELDA adalah Tun Razak dan Tun Razak adalah FELDA. Membunoh FELDA adalah membunoh Tun Razak. !!!
FELDA adalah bisnes rakyat Melayu dan bisnes rakyat Melayu adalah FELDA. Membunoh FELDA adalah membunoh rakyat Melayu.!!! 


UMNO juga telah bunoh petani padi Kampong Kerpan bila tanah mereka di rampas dan di beri kapada kroni untok project udang harimau.
 Jadi, ayoh kita gulingkan UMNO yang Kapitalis/penjajah menganti British yang sedang "bunoh" bisnes rakyat.!!!

Musoh anda juga adalah ideology ekonomi Kapitalis.!!! 
 Awas.!!! Jika sistem ekonomi tidak di tukar, parti Malaikat pun akan korupsi dan bisnes rakyat akan terus di bunoh
Musoh kita adalah sistem Kapitalis.!!! Kita perlu faham musoh kita, barulah kita boleh hapuskan mereka.!!!


Moga Allah beri kemenangan kapada rakyat yang di di zalimi kaum Kapitalis.!!!

1 comment:

Anonymous said...

Excellent writing, Pak Yeh.