Tuesday, October 9, 2012

Bila Federalism Merugikan, Ikut Singapore Lagi Baik

Bila saya berdailog dengan ahli2 UMNO/BN, saya sering bertanya soalan ini. "Kenapa Malaysia mundur 150% berbanding dengan Singapore."
(Duit Singapore $1 =RM2.4. Singapore ada $600 billion cash/simpanan. Malaysia ada RM500 billion HUTANG.)

Ahli UMNO/BN akan beri jawapan yang sunggoh bodoh ini, "Singapore negara yang kecil dan senang di urus." 

Jawab saya,"Kalau gitu, Perlis kalau keluar dari Malaysia, dapat kaya macam Sigapore, ya.???" "Ini macam kalu, lagi baik Sabah,Sarawak dan semua negeri2 Malaysia keluar dari Malaysia.!!! Ha,ha,ha." 

  Hakikatnya UMNO/BN telah BODOH URUS ekonomi Malaysia.!!! 
Negara yang lebeh besar tanahnya ,lebeh ramai pendudoknya,lebeh minyak petrol dan kelapa sawitnya, lebeh kayu balak dan galiannya, dan LEBEH SUMBER INCOME TAXnya boleh kalah dengan negara Singapore, yang tiada apa2 pun.?????? Ini buki UMNO/BN bodoh.!!!!!

Haqikatnya Federalism telah MERUGIKAN negeri2 angota Malaysia.!!! 

Haqiqatnya kita negeri2 Sabah,Sarawak, Penang,Perlis,Perak,Kedah,Selangor,Kelantan Terengganu,Pahang,Johore,Melaka, lebeh baik keluar dari Malaysia, ikut Singapore ataupun Brunei untok jadi kaya macam mereka.!!! 

Haqikatnya, Dr.M dan UMNO/BN adalah kerajaan yang tersangat bodoh dan korupsi berbanding dengan kerajaan Lee Kuan Yu dan PAP. of Singapore.!!!  

Hqiqatnya MELAYU DI TERTAWAKAN OLEH SELURUH DUNIA.!!!
OH MALUNYA ORANG2 MELAYU.!!! 
Oh cilakanya UMNO.!!! 

4 comments:

mohamad adel said...

bijak memang bijak

akupun said...

kah kah kah
umco mmg cilakak pakyeh...
bodoh takbley diajar
cerdik takbley ditumpang
itulah umco!

pak yeh said...

Apa lah nasib malang orang2 Melayu.?
Malaysia di bawah kerajaan UMNO, si bodoh, boleh kalah ekonomi sebanyak 150% dengan Singapore, negara yang handicap/cacat (tiada apa2 sumber).
Kalau denga orang cacat pun boleh kalah,nyata UMNO sudar gila,sasau,korupsi, dan teramat sanggat bodoh.
Ada kah lagi orang2 yang bodoh teramat sangat, maseh nak undi UMNO/BN.???

Anonymous said...

Bila DR Mahathir menjadi PM tahun 1981,ia meupakan harapan orang Melayu kerana ia meupakan saorang PM bau yang ada kelulusan yang baik,pandai,dana saorang ahli Perniagaan.
Pada tahun 1981,Dr Mahathir cuba hendak control pasaran Tin,dia tuboh maminco dan cuba bermain di pasaran Tin,kita kena hentam dengan Jew yang mengaal in maket,Kita rugi 400 juta.

Dr Mahathir amat kagum dengan oreng Jepun,Dia suroh kita pandand. ka Timur.Apa yang jepun buat semua baik.
Dr Mahathir bena Dayabumi.Bagi turnkey kontrek kapada Syaikat Jepun dengan harga 400 juta rgt.Pada hal local contrator boleh membena Dayabumi dengan harga 150 juta sahaja.

Dia buat syarikat sogosha,sama saperti syarikat jepun Mitsui untok buat trading di seluroh dunia.Dia suroh Abdullah Ang,saorang penjual ayam di pasar borong Kuala Lumpur.Dalam masa satu tahun company ini beroperasi,ia mengalami keugian hampir 300 juta.saparoh dari wang itu di ambil oleh Abdullah Ang.Abdullah ang masok jel dan syarikat sogosha lingkup.

Banyak lai jika hendak cerita bagaimana PM kita baik Mahathir,Abdullah Badewi,dan Najib bagaimana mereka membazir,membuat projek yang menguntonkan kroni sahaja.,boleh buat buku.

Singapora yang mula membangun pada tahun 1966 salepas keluar Malaysia,ampa resources sekaang menjadi negara terkaya di dunia.
Reserve Malaysia sabanyak 450 billion ringgit.Reserve ini hanya sama dengan asset Temasek syaikat milek Singapore.Ini tidak termasok reserve kerajaan singapore sabanyak 300 billion us dollar.Asset syarikat GIS yang hanpir 200 billion us dollar.
Mahathir menganggap ia lebeh pandai dari Lee K Yew, tapi setiap kali dia cuba dia dikalakan oleh Lee.Ceita jambatan bengkok,Dia cuba buat pandai dan bena jabatan tanpa berunding dg Singapore,akhirnya kita membazir hampirn1 billion.
Pak Yeh estimate you kekayaan Singapora kurang
tepat.Singapor lebeh kaya.