Friday, July 19, 2013

Khristian Guna Allah : Arab Tu Muslim Bodoh Dan Sesat Daa.

Saya selalu di tanya oleh Kristia yang ingin guna Allah."Kenapa Arab benarkan Kristian guna Allah tapi Malaysia tidak benarkan.?"
Jawab saya mudah sahaja. "Arab tu Muslim bodoh dan sesat daa.!!!
Buktinya adalah Quran 31:6 "Ada orang(Arab) guna lahwal hadis (hadis palsu) untok sesatkan orang lain dari jalan Allah, tanpa pengetahuan dan jadikan nya(jalan allah/Islam) bahan ketawa."

Arab ni kalau kita hina Allah dia diam sahaja. Kalau hina nabi Muhamad dia mengamok. Agaknya nabi Muhamad adalah tuhan mereka kot.???
Chontohnya ...
1) Hadis Israk Mikraj yang berkata bahawa Allah salah rancang solat 59 solat sehari, dan nabi Muhamad terpakasa minta kurang hingga 5 solat sehari. Allah di hina oleh Bukhari Muslim salah rancang solat., Arab Muslim berdiam diri sahaja. Apa dia tak faham apa itu hina ke.???

2) Kristian Arab menghina Allah dengan berkata Allah ada anak bernama Jesus. Arab Muslim diam2 sahaja. Tak bodoh ke.??? Mungkin mereka setuju kot.???

3) Kristian Arab menghinna Allah dengan berkata Allah itu "satu pertiga" kerana berkongsi kuasa dengan Jesus dan Holy Tuak. Arab Muslim diam2 sahaja. Mungkin mereka setuju atau mereka tak faham/bodoh  kot.???

 4) Ada hadis dari AlBukhari yang perawinya adalah monyet, yang menjalankan hukum hudud rejam monyet yang telah berzina. Apa monyet punya hukum hakam pun boleh jadi hukum hudud ke.???
Al Bukhari faham bahasa monyet ke.???
Ini bukan sahaja bodoh tapi gila pun ada. Islam kini di ketawakan kerana hadis yang tak masuk akan macam ini.!!!

Begitu lah haqiqatnya orang2 Arab sekarang yang telah jadi bodoh. Tapi orang2 Arab dulu me,ang pandai. Patut lah mereka tercorot di masa kini.
Jadi Wahai Melayu! Jangan lah kita ikut hadis2 Arab yang bodoh tu. !!!

Quran sahaja yang Allah kata lengkap dan tidak ada cacat cela. Hadis tu terlampau cacat hingga menghina Allah dan Islam.
Untok tidak jadi macam Arab bodoh, kita perlu tong sampahkan lahwal hadis Arab yang allah telah larangi kegunaannya (rujuk Quran 31:6).


Moga kita di rahmati Allah dengan fahaman Islam Quran sahaja dan tidak di sesatkan oleh sumber2 lain (hadis Arab bodoh) yang banyak cacat celanya.

63 comments:

Unknown said...

yang kata arab bodoh, melayu lebih pandai ???

melayu yang pandai2 da ramai berhijrah duk dgn famili kt US, UK australia...

bagi satu dunia pun gagal jugak, sebab tamak...

MAS rugi pasal orang2 tamak nak sapu duit, bukannnya jaga mas.... dari badawi supply makan kt mas flight sampai anak mahathir Petron supply minyak utk plane...

daripada cakap hal agama, baik ckp psl mcm mana nak tingkat kan pelajaran melayu, mcm mn nak ajar melayu ckp english dsb...

kalau tajuddin pasir salak kata karpal singh nak jadi presiden malaysia, ada logik ker... itulah melayu bodoh umno...tak guna jadi MP...

pak yeh said...

Sebenarnya Melayu pun 2x5 dengan Arab daa.
Melayu bodoh pun kerana ikut Arab bodoh.
tapi Melayu pandai sikit kerana larang Kristian guna Allah sahaja.
Arab maseh tidur walaupun Kristian hina Allah dan Islam.

Unknown said...

maaf...

kristian datang 2000 tahun dulu.... Islam datang kemudian....

so isu Allah dihina tidak timbul.... Allah dalam bahasa Arab adalah Tuhan ...itu jer... sola hina tak hina tidak timbul...

bumi-non-malay said...

Yang Bodoh tu orang yang larang orang Lain ...tak boleh ini, tak boleh itu.... Ingat awak ALLAH atau Allah Munafiq Islam atau Penghina Islam. Allah tak perlu awak yang BODOH mempertahankan nama dia, bagaimana diguna, macam mana dihina keran kat Akhirat ...ALLAH akan tanya dan soal manusia itu.

Yang Lagi bodoh tu orang yang berteriak-teriak pasal orang bukan Islam makan Bak kut teh, Babi, barangan Haram, arak dalam Ramadam.....Kalau tak boleh terima...boleh Hijrah Ke Mecca dan SUCI kat sana...lebih dekat Allah awak!! Ayuh....Kita akan Sponsor awak!!

pak yeh said...

Unknown Fri Jul 19, 12:01:00 PM GMT+8

Unknown kat :
kristian datang 2000 tahun dulu.... Islam datang kemudian....
so isu Allah dihina tidak timbul.... Allah dalam bahasa Arab adalah Tuhan ...itu jer... sola hina tak hina tidak timbul...

Pak Yeh jawab:
Apa daa Kristian ini kuat tipu daa.
Islam timbul pada 610 AD dan bukan 2000 tahun selepas Kristian.

Unknown kata:
so isu Allah dihina tidak timbul.... Allah dalam bahasa Arab adalah Tuhan ...itu jer... sola hina tak hina tidak timbul...

Mana ada bukti bahawa Kristian guna nama Allah.??? Mana Gospel original bahasa Aramaic/Greek/Latin kamu yang buktikan nama Allah di gunakan.??? Kristian memang kaki bohong dan Ketua Pembohong bernama Syaitan adalah ketua mereka.
Kah,kah,kah.

pak yeh said...

bumi-non-malay said...
Yang Bodoh tu orang yang larang orang Lain ...tak boleh ini, tak boleh itu.... Ingat awak ALLAH atau Allah Munafiq Islam atau Penghina Islam.

Pak Yeh jawab:
Bahas pun tak tahu.Main hetam aje.
Kita bahas kebenaran. Tuhan Bible namanya Yaweh buka Allah. Kamu sudah salah terjemah.

Bumi non bumi kata:
Allah tak perlu awak yang BODOH mempertahankan nama dia, bagaimana diguna, macam mana dihina keran kat Akhirat ...ALLAH akan tanya dan soal manusia itu.

Pak Yeh jawab:
Apa bodoh pertahan nama Allah di cemar dengan bohongan trinity dan anak tuhan.
Yang bodoh adalah Kristian yang salah terjemah nama tuhan mereka.


Bumi non bumi kata:
Yang Lagi bodoh tu orang yang berteriak-teriak pasal orang bukan Islam makan Bak kut teh, Babi, barangan Haram, arak dalam Ramadam.....Kalau tak boleh terima...boleh Hijrah Ke Mecca dan SUCI kat sana...lebih dekat Allah awak!! Ayuh....Kita akan Sponsor awak!!

Pak Yeh jawab:
Yang bodoh adalah Kristian yang tidak ikut Jesus yang tidak makan babi.
Kau nak sponsor.? Tapi kau Kristian yang kuat berbohong.
Kenapa 99% Kristian tidak guan Allah,tapi 1% Kristian mahu guna Allah.???
Jawabnya 1% Kristian yang mahu guna Allah sudah gila. Wahahaha.

Unknown said...

bahasa asal 2000tahun yang ditur oleh jesus adalah aramaic.... bukan nya english...... lepas kristian tubuhkan church...asal bahasa latin, greek, itali digunakan... english punya God, Lord etc datang kemudian...

Bible bukan mcm al quran satu bahasa ia itu Arab tapi ada byk versi... english, cina, bahasa indon, tamil, malayalam, hindi, french, greek, itali, latin etc....

pak yeh said...

Unknown Fri Jul 19, 04:36:00 PM GMT+8

Tunjukkan Gospel bahasa Aramaic yang buktikan perkataan Allah di gunakan, barulah kamu boleh guna perkataan Allah. Nyata kamu tidak punyai Gospel bahasa Aramaic kerana Padri2 kamu telah musnahkannya kerana mereka telah palsukan ajaran Jesus.

Nama tuhan dalam Gospel original (Aramaic) tidak boleh di gantikan dengan nama lain. Bolehkah sesaorang tukar nama tuhan mereka.??? Sidah tentu nya meukar nama tuhan itu adalah perbuatan salah dan dos besar.

Matrojak said...
This comment has been removed by the author.
pak yeh said...

Matrojak kata:
Kah,kah,kah,kah... pakyeh pun sudah terjebak dengan lahwal hadis... tuh la pakyeh, lain kali belajar dulu jgn ikut lahwal hadis, sekarang nak u-turn sudah malu, kah,kah,kah,kah... apa yg pakyeh ikut itu adalah ijtihad orang2 yg berhadis di Malaysia bukan dari al-Quran. Apa yg betol ialah ikut al-Quran sahaja

Pak Yeh jawab :
Chis! Bedebah.! Dayus.!
Jika kamu setuju Kristian guna nama Allah maka kamu ini adalah golongan "Trinity Muslim" daa.
1) Allah itu "satu pertiga", bukan lagi satu.ke.???
2) Allah terpaksa kongsi kuasa dengan Jesus dan Holy Pntianak ke.???
3) Allah menpunyai anak bernama Jesus ke.???
Kah,kah,kah. Apa daa semua itu cerita dongeng daa.

4) Mana ada bukti aku guna lahwal hadis.???
Ada ayat dalam Quran menegah kita trinitykan Allah dan peranakkan Allah. Guna boleh tapi trinitykan dan peranakan Allah tak boleh daa.Itu Allah kata, bukan saya kata.

Waima dari segi maral Kristian ada nama Tuhan mereka sendiri di dalam Bible mereka.!!!
5) Kenapa Kristian buat dosa dengan menukar nama tuhan mereka.???
Mereka dah sasau/gila ke.???? Ataupun mereka bertujuan untuk hina Allah dan Islam.???
Aha.! Itu lah tujuan jahat mereka.
Kalau tidak, kerana apa lagi.???

99% Kristian tidak guna Allah. Kenapa 1% Kristian mahu guna Allah.???
6) Kenapa nama tuhan dari Bible di tong sampahkan.???

Jawab Matrojak jawab Trinity Muslim. Kah,kah,kah.

Apa daa Matrojak Trinity Muslim.???
Kamu maseh percaya Aidid Safar tukang seleweng Quran tu ke.???
Itu baru lahwal hadis al Aidid Safar. Dia tu Mamak dari Kerala ke.??? Satu macam dia punya putar belit.

kampong lad said...

salam semua

kitab quran dlm bahasa arab & bahasa2 yg diterjemah semuanya guna istilah (kalimah???) allah. mengapa bible dlm bahasa melayu saja nak guna istilah tu? tidak dlm bahasa2 lain...jepun/korea/sepanyol/english & sbgnya? (bible dlm bahasa arab sebut allah & bible di indonesia & sabah/sarawak pun sebut allah - macamana?)lagu mana pulak bunyi nya kalau yg berikut diterjemah ke bahasa melayu?
'in the name of the father, in the name of the son and in the name of the holy GHOST'???

pak yeh said...

Kristian Arab,Indon dan Sabah Serawak ada kampreng/gila sikit.
Kristian Arab kuat minum Holy Spirit/alkohol. Kristian Indon,Sabah dan Sarawak kuat minum Holy Tuak.
Itu sebablah mereka ni sesat dari 99% Christian yang tidak guna nama Allah.

Kalau nama Tuhan pun dia berani tukar, sudah tentu seluruh kitab pun dia boleh tukar daa.

Kalau Kristian guna Allah lagi baik dia guna kitab Allah bernama Quran lah.

Apa daa kuat pusing lah Kristian ni.

Anonymous said...

Bukan ke surah Al Ikhlas jelas menerangkan bahawa Allah itu satu. Ia tidak beranak dan diperanakkan.

Tak faham teman mengapa ada orang Islam nak bagi Nama Allah diguna dalam bilble.

Kan Jelas konsep dlm bible tu berlawan dengan surah Al Ikhlas?

pak yeh said...

Anonymous Mon Jul 22, 07:23:00 PM GMT+8

Orang Iskam tu dayus lah tu.
Hina nabi dia amok. Hina Allah oleh Kristian dan Hadis dia benarkan pulak. Agaknya tuhan mereka bukan Allah tapi nabi Muhamad kot.???
Memang sah sesat lah tu..

Unknown said...

mungkin yang sesat tu orang yang pemikiran sempit...

bak kata Raja Petra...

pak yeh said...

Unknown Tue Jul 23, 12:16:00 PM GMT+8

Ya yang sesat dan fikiran sempt atau dogmatic adalah kaum Kristian. Agama mereka bukan hukum hakam tapi kepercayaan karut marut bahaw Tuhan beranak dan anaknya yang di korbankan mati di bunoh Roman, untok selamatkan manusia dari dosa yang di inherit dara Adam dan Hawa, dan kemudian di hidupkan semula,tapi tak siapa melihatnya hidup. Memang tak masuk akal punya agama.

Unknown said...

jangan kata agama orang sesat.... mereka pun bole kata balik kat kamu.... kamu dengan pegangan kamu...mereka dengan pegangan mereka...

bila kamu kata kristian palsu, orang kristian tak akan mengamuk... tapi kalau mereka berkata sesuatu pada kamu, seluruh dunia meletus... itu beza antara kamu dan dia...

so baik jangan hina orang dan mereka tak hina kamu...

belajar hormat orang lain kalau nak orang lain hormat kamu...

apa yang berlaku 2000 tahun dahulu zaman jesus sebelum dan selepas tiada sapa tahu benar ker atau semua nya cerita dongeng...

i tengok cerita ten commandments yang diharamkan sini, seorang manusia belah laut untuk orang lalu dari dikejar firaun pun rasa mcm tak logik...kan...??

pak yeh said...

Unknown Tue Jul 23, 04:37:00 PM GMT+8

Jika kita bercakap yamng benar, ia nya tidak salah,walaupun nampak macam meghina, tapi ianya kebenaran.Yang menhina bukab saya tapi Kitab mereka yang tidak logic dan kotradik.

Kaum Kristian memang selalu hina yang bukan Kristian. Jesus sendiri berkata Gentiles (bukan Kristian/bukan Yahudi) itu anjing.

Perlu di fahami bahawa menghina itu adalah membohong atau mencaci tanpa rujukan Bible. Apa bila saya beri rujukan Bible, maka ianya adah bahas yang sihat.

Unknown said...

yang kafir pastiakan masuk neraka pun bukan menghina ker (walaupun betapa baik mereka)....

bahu orang lain kita nampak, bahu sendiri tidak pulak...

hahahahaha

pak yeh said...

Itu masaalah lain. Kalau dia kafir tapi tidak menhina Allah kita respect dia sebagai manusia biasa.
Tapi Kristian guna Allah untok trinitykan dan anakkan Allah adalah masuk campur agama Islam dan macam nak cari gaduh dengan Muslim aje.

Matrojak said...

kah,kah,kah,kah...

Apa daa cari gaduh, kah,kah,kah,kah, gelak guling2 baca statement pakyeh. Di negara2 Arab, Sabah & Sarawak orang Kristian guna istilah Allah dan di Indonesia juga. Ada anak Kristian emak muslim, ada bini Kristian suami muslim, ada datuk Kristian cucu muslim, ada jiran Kristian ada juga jiran muslim. Takde gaduh2 pun?? Tapi kenapa ramai orang di Malaysia termasuk pakyeh dan Datuk Nuh Gadot cari gadot, opps silap, cari gaduh??

Pakyeh bila nak u-turn??? Kah,kah,kah,kah...

Anonymous said...

Salam saudara. Cakap tu biarlah berlapik sikit. Jangan lah sedap memperbodohkan orang. Belum tentu yang diri kita ini pandai sangat. Islam tak ajar kita merendah-rendahkan martabat orang lain....

pak yeh said...

Ya Matrojak.
Bukan saya yang tidak benarkan Allah di guna untok trinity dan anak Allah, tapi Allah yang marah bila di trinity dan di anakkan.
Ko berani gelak tebalek dog kan Allah.???
Memanglah kamu bukan seorang Muslim, Keh,keh,keh.
Tebalek dog lah kamu.

pak yeh said...


Anonymous said...

Salam saudara. Cakap tu biarlah berlapik sikit. Jangan lah sedap memperbodohkan orang. Belum tentu yang diri kita ini pandai sangat. Islam tak ajar kita merendah-rendahkan martabat orang lain...

Pak Yeh jawab.
Apa yng ko senak telorkan.? Kamu Arab ke.?
Saya dah lapekkan semua bahas saya dengan ayat2 Quran.
Apa ayat Quran pun lamu tak percaya ke.? Dah murtad le tu.

Unknown said...

pak yeh....

Allah tak marah....
yang marah tu manusia....

yang buat kacau bilau kat dunia ni segala agama dan pemimpin2 agama dan politik...

yang berlaku beribu tahun dahulu, you tak boleh sahkan.....

pak yeh said...

Unknown Thu Jul 25, 02:54:00 PM GMT+8

Kalau bagi opinion yang tidak berasaskan kitab dan logik tu tak yah lah nat komen. Kamu di lihat lebeh rendah IQ dari kanak2 tadika lah.

Matrojak said...

Pakyeh, jangan salah ambik nash/dalil yg tidak ada kaitan dengan isu, lepas tuh larang orang Kristian guna istilah Allah...

Bila pakyeh nak jumpa Datuk Noh Gadot?? Kah,kah,kah,kah...

pak yeh said...

Matrojak, bukan saya,tapi kamu yang "chrry pick" ayat2 Quran dan kemudian halalkan kegunaan Allah. Tapi banyak lagi ayat2 yang tidak benarkan sesiapapun menduakan dan memtrinitykan Allah yang kamu tidak gunakan. Banyak juga ayat2 di mana Allah laknatkan mereka yangberkata Allah mempunyai anak,tapi kenapa kamu tidak masukkan ka rencana kamu.???
Sebenarnya kamu Sebenarnya kamu adalah pengikut lahwal hadis Aidid Safar yang ingin sesatkan Muslim dengan terjemahan yang tak payah solat,Haji,,sedekah dan lain2.
Kamu memang orang sesat daa. Bertaubatlah cepat2. Kalu besok kamu mati tanpa bertaubat, kamu dapat direct flight ka neraka daa.!!!

pak yeh said...

Wahai Muslimin.! Sadarlah,bahawa kita telah di bodohkan dan di sesatkan oleh Hadis.
1) Ada hadis kata Allah flip flop rancang solat.
2)Ada hadis dari monyet yang tentukan hukum hudud,rejam sampai mati se penzina,
3)Ada hadis cium batu/sembah berhala
Ada hadis minum ayer kencing unta.
4) Ada hadis tak galak guna akal

Hakiqatnya Hadis telah sesatkan umat Islam dan buktinya ia lah Quran 31:6 "Ada orang(Arab) guna lahwal hadis(hadis olok2) untok sesatkan orang lain (Muslimin) dari jalan Allah (Islam),tanpa pegetahuan (bodoh),dan jadikan nya(jalan Allah/Islam) bahan ketawa."

Anonymous said...

Pak Yeh..Orang Sabah Sarawak guna Allah lama dah oi..Apa kau ingat kau ni Allah ker..xda otak punya orang

pak yeh said...

Anonymous Thu Oct 10, 10:03:00 AM GMT+8

Orang Kristian Sabah Serawak guna Allah tidak lama. Mereka di colonise/jajah minda mereka dengan agama sesat anak Tuhan mythology Greek oleh penjajah British dan Belanda lebeh kurang 100 tahun dulu.

Tapi British dan Belanda pun tak guna Allah.Itu bukti mereka tipu orang Sabah Serawak.
Tujuan guana Allah adalah untok menyesatkan agama Islam dan Muslim.!!!
Ada lebeh tepat Christian Sabah Serawak guna nama Iban "Apai" sebagai Tuhan mereka.Dan the "Holy Tuak" sebagai the "Holy Spirit".

Allah tu nama Arab lah. Kenapa guna Arab dalam terjemahan Bible bahasa Melayu/Indon.??? Kah,kah,kah. Dah tersalah terjemah lah tu.!!!

Padri kamu mabuk dan berniat jahat kapada Islam dan Muslim bila berkata Allah ada anak dan trinity.!!!

Kenapa 99% Christian tidak guna Alllah tapi kamu 1% guna Allah pula.???
Nyata kamu Christian bongok lah.!!! Ha,ha,ha.

Anonymous said...

Pak yeh...... sila ambil liturgy kami dan sila terjemahkan.
Fikir pula...kalau negara Malaysia negara Kristian dan bukan negara Islam...kami hentikan penggunaan kata2 kamu dan ganti dgn benda lain. Tak mengamuk ke? Di sini, kmi yg ptut mngamuk sebab apa yang kmi doa dr kecil smpai ke tua tak boleh diguna. seumpama makan nasi tiba2 disuruh makan gandum. boleh ke pak yeh buat?
Semua ni dah lama, mengapa baru sekarang? Fikir la, yang menghakimi kita adalah tuhan masing2...semua agama ajar yang baik2 saja, bukan dengan cara kekasaran.

pak yeh said...

Anonymous Tue Oct 15, 01:41:00 AM GMT+8

1)Jika Bible dan Gospel original kamu tidak guna Allah, kenapa kamu mahu guna Allah.???
2)Bukan kah menukar nama Tuhan kamu itu perbuatan Syaitan.!!!
3)Bukankah mengTrinitykan "tuhan yang satu Yaweh dan Allah" itu pembohongan dan perbuatan Syaitan.???
Nota: Bible, Kitab tuhan, Isaiah 43:10,11,12 "Cuma saya tuhan kamu.Tiada tuhan sebelum dan tiada tuhan selepas saya. Dan tiada penyelamat(savior) selain saya", telah di kontradik/di trinitykan oleh Gospel, kitab manusia. Kini kamu mahu trinitykan/menghinakan Allah.??? Langkah mayat ku dulu.!!! Jihad.!!!
Guna sahaja nama tuhan kamu yang ada pada kitab original agama Kristian.
Jangan kacau Allah dan agama Islam.!!!

Jika kamu ada otak sila jawab soalan2 saya.
Kalau tak terjawabamu Kristian memang pengikut Syaitan Ketua Pembohong.!!!

Anonymous said...

Kristian and the Peaceful Religion both are dumb and Bodoh...fighting over God's name.... d0nt even know where all are fake or not....

pak yeh said...

Anonymous Tue Oct 15, 09:19:00 AM GMT+8

You an atheist.???
You believe in gay rights,the love of the shit hole, and the right to have HIV.??? Ha,ha,ha. What an idiotyou are.!!!

Islam is the true religion of god.We follow all the laws prescribed in the book of God called the Quran.

Christians are hipocrits who say they follow the word of god(Old Testament) but they break all the laws and contradict it with the Gospel,which is the word of man and the devil.

Anonymous said...

i do not believe in gay lesbian etc... those people are sick and genetically defect....

u do not need holy books to tell what homos doing is wrong....

u say its true.... but u cant be sure 100% based on what happened thousands of years ago just like the jesus story....

Anonymous said...

Walau apa pun saya tetap kristian...

pak yeh said...

Anonymous Sat Jan 04, 02:41:00 PM GMT+8
Anonymous kata :
Walau apa pun saya tetap kristian.

Pak Yeh komen:
Walaupun Allah kata kamu masuk neraka kerana satu pertigakan allah.
Rujuk Quran 5:72,73 "Sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: bahawasanya Allah ialah salah satu dari tiga tuhan. Padahal tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Tuhan Yang Maha Esa dan jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, sudah tentu orang-orang yang kafir dari antara mereka akan dikenakan azab seksa yang tidak terperi sakitnya."

Anonymous said...

pak yeh.... u da tengok neraka ker....??

u pun tak tau apa akan berlaku lepas mati...

mungkin u akan masuk neraka kot....

pak yeh said...

Anonymous Sat Jan 04, 08:59:00 PM GMT+8
Anonymous kata:
pak yeh.... u da tengok neraka ker....??

Pak Yeh jawab:
Saya namapk dan rasa neraka, bila saya berbuat sesuatu yang jahat.
Contoh; Orang yang buat jahat kena AIDS,Canser,masuk jail dan sebagainya. Itu neraka di dunia.
Neraka akhirat untok dosa2/kejahatan yang tidak di hukum di dunia.
Neraka adalah methafor ataupun aligory untok kesakitan/kesedehan.
Syurga adalah methafor/aligory untok kenikmatan/kegumbiraan.

Anonymous kata:
u pun tak tau apa akan berlaku lepas mati...

Pak Yeh jawab:
Semua kitab2 tuhan telah terangkan apa terjadi pada kita selepasa kita mati.

Anonymous kata:
mungkin u akan masuk neraka kot....

Pak Yeh:
Jika aku jadi jahat ataupun berfitnah terhadap tuhan, aku tentu masuk neraka. So what.??? Tahi kambing bulat2.

Anonymous said...

hahahaha....

pak yeh....
yang kena AIDS from mother to bayi macam mana pulak...

yang ibu kena AIDS pasal bapak tu jahat, tapi isteri okey mcm mana pulak??

yang kanak2 kena kanser mcm mana plk...jahat jgk ker...

pelik la jawapan u....

pak yeh said...

Anonymous Sun Jan 05, 07:13:00 PM GMT+8

Setiap manusia atau bayi yang di duga dengan seksaan di dunia ia itu neraka adalah kerana dosa2 mereka yang dahulu.
Jika syurga dan neraka itu methafor atau aligory, maka karma atau reincarnation itu ada keterangan kapadanya.

Anonymous said...

sejak bila Islam percaya pada reincarnation?? Mana ada Kelahiran semula atau dosa terdahulu....

u ni sesat ke...??

sayacintakeharmonian said...

Kpd penulis artikel ini,
Org kristian meninggikan, memuji Allah (disebut Al - lah, oleh kristian msia & indonesia. Bkn ol-loh). Mmg dri dulu kala hingga skrg kristian memakai perkataan Allah. Sblm ada nabi muhamad lg. Itu fakta. Cumanya, melayu muslim baru tahu, dan x dpt menerima kenyataan. Perkara ini mudah sja tp melayu muslim x dpt terima sehingga seperti sanggup berperang. Anggapan kmu bhwa kmi mnghina itu terlalu salah. Jgn melihat sesuatu agama melalui perspektif ajaran agama kmu, utk menghina agama lain. Knpa kmu x dpt menerima bhwa kta hidup d dunia ni memang berbilang kaum,bangsa,dan agama? Adakah matlamat agama kmu ialah menghancurkan dan menghina agama lain? Kmu tak akan mengerti "Yesus anak Tuhan" selagi kmu bukan kristian. Bukan seperti yg kau fikirkan itu. Knpa Yesus dipanggil Kristus (Christ) ? Krna dia mempunyai cinta kasih yg terlalu agung kpd manusia, dia sangat dekat kpd Allah dan mempunyai mukjizat2 dan kuasa yg sgt tinggi hingga org memberi gelaran yg tinggi kpdnya. Kau kata apa, 1/3? Ramai muslim berfikiran bgini. Anggapan ini jg salah. Kamu ingat Allah ada 3 ka? Kmu tahu ka agama kristian ni wujud sebab kepercayaan kpd Allah yg satu? Sekali lagi, kmu pasti x akan faham. Tetapi pokoknya disni, kmu x perlu persoalkn. Sama jg kpd mana2 agama. Hormati shja mna2 agama pun. Sma spt kristian hormat agama islam. X perlu persoalkan, sehingga akhirnya tindakan kmu menjadi ekstrim, melebih-lebih, hilang keharmonian rakyat dan lari dri kebenaran asal.

pak yeh said...

Anonymous Mon Jan 06, 09:04:00 AM GMT+8

Kamu tak percaya.? Coba jawab soalan kamu sendiri. Jawab soalan kenapa sesaorong itu gi lahir cacat dan seorang lagi cantek.???Di mana lewtaknya keadilan tuhan jika dia jadikan sesaorang itu cacat.???
Jawapan yang saya beri adalah jawapan se orang Hindu. Ada buku Hindu yang ajar tauhid/satu tuhan.Maka ianya agama nabi Ibrahim juga. Ini tafsiran saya sahaja, kalau tak percaya pegi jawab soalan sendiri.

pak yeh said...

Sayacintakeharmonian kata:
Mmg dri dulu kala hingga skrg
sayacintakeharmonian said...
kristian memakai perkataan Allah.Sblm ada nabi muhamad lg. Itu fakta.

Pak Yeh jawab:
Itu bohong.Bible Arab yang guna Allah timbul selepas Nepoleon jajah negeri2 Arab.
Bible Indon menguna Allah. timbul selepas Belanda jajah Indonesia.
Bible Melayu menguna Allah timbul selepas British jajah Malaya.

Bible original dalam bahasa Aramaic mukgkin guna nama Allah. Tapi mana dia Bible/Gospele Aramaic.Carilah Gospel Aramaiv dan buktikan kamu guna nama Allah. Jadi terjemahan original adalah dari Bible Greek atau Latin, yang kesemuanya tidak mengguna Allah. Jadi, kenapa mahu tukar nama tuhan kamu.???

Sayacintakeharmonian kata:
Anggapan kmu bhwa kmi mnghina itu terlalu salah. Jgn melihat sesuatu agama melalui perspektif ajaran agama kmu, utk menghina agama lain.

Pak Yeh jawab:
Kamu salah.
Saya beri bukti Bible yang nyata Trinity itu bohongan Padri.. Isaiah43:10,11,12 "Cuma aku tuhan kamu,Tiada tuhan sebelum aku dantiada tuhan selepas aku.Dan tiada Penyelamat/Savior selain aku."
Padri Krisipan telah bohong bila berkata ada 2 lagi tuhan selepas Yahweh.Mana satu yang bohong Yahweh atau Padri kamu.???

Sayacintakeharmonian kata:
Knpa kmu x dpt menerima bhwa kta hidup d dunia ni memang berbilang kaum,bangsa,dan agama? Adakah matlamat agama kmu ialah menghancurkan dan menghina agama lain?

Pak Yeh jawab;
Memang Islam terima perbezaan itu semua.Islam melarang menghancurkan agama orang lain.baik Kristian ataupun Hindu dan lain2 agama.
Kita cuma berbahas kebenaran agama kamu tang mahu curi nama Allah.

Sayacintakeharmonian kata:
Kmu tak akan mengerti "Yesus anak Tuhan" selagi kmu bukan kristian. Bukan seperti yg kau fikirkan itu. Knpa Yesus dipanggil Kristus (Christ) ? Krna dia mempunyai cinta kasih yg terlalu agung kpd manusia, dia sangat dekat kpd Allah dan mempunyai mukjizat2 dan kuasa yg sgt tinggi hingga org memberi gelaran yg tinggi kpdnya.

Pak Yeh jawab:
Gelaran anak tuha dan bukan anak kandung tuhan.
Terjemahan baru New King James Bible dari Bible yang original,tidak guna anak tuhan. Jadi Padri kamu telah berbohong.
Rujuk http://warongpakyeh.blogspot.com/2013/11/the-history-and-politics-of.html

Sayacintakeharmonian kata:
Knpa Yesus dipanggil Kristus (Christ) ? Krna dia mempunyai cinta kasih yg terlalu agung kpd manusia, dia sangat dekat kpd Allah dan mempunyai mukjizat2 dan kuasa yg sgt tinggi hingga org memberi gelaran yg tinggi kpdnya.

Pak Yeh jawab:
Kristos adalah nama Greek.Jadi Jesus Cristos bukanlah Jesus Messiah nama Aramaic. Jesus Christ ada mythology Greek yang tak masuk akal.

Sayacintakeharmonian kata:
Kau kata apa, 1/3? Ramai muslim berfikiran bgini. Anggapan ini jg salah. Kamu ingat Allah ada 3 ka?Kmu tahu ka agama kristian ni wujud sebab kepercayaan kpd Allah yg satu?

Pak Yeh jawab.
Kristian yang kata ada 3 tuhan ia itu Yahweh,Jesus dan Holy Ghost(sama species dengan Pontianak)
Bila 3 dalam satu. itu bermaana Yahweh,Jesus dan Holy Hantu sudah jadi 1/3.(1/3 tuhan + 1/3 tuhan + 1/3 tuhan = 1 tuhan.)

Sayacintakeharmonian kata:
Sekali lagi, kmu pasti x akan faham. Tetapi pokoknya disni, kmu x perlu persoalkn. Sama jg kpd mana2 agama. Hormati shja mna2 agama pun. Sma spt kristian hormat agama islam. X perlu persoalkan, sehingga akhirnya tindakan kmu menjadi ekstrim, melebih-lebih, hilang keharmonian rakyat dan lari dri kebenaran asal.

Pak Yeh jawab.
Macam mana nak faham kalu kamu kata 3 tuhan itu 1 tuhan.???Ianya memang tak logic dan nonsenxe.Saya bukan menghina agama kamu.Agama kamu yang hinakan dirinya sendiri.
Sapa yang extreme. Lamu lah yang extreme dengan nonsese tuhan 1/3 yang di katakan 1 tuhan.
Kebenarannya ia lah agama kamu sangat2 tidak logik dan kontradiuk Bible Old Testamaen Isaiah 43:10,11,12. Bermaana Kamu dan Padr2 bohong atau Yahweh bohong dalam isu 2 tuhan. Salah satu adalah pembohong.

Anonymous said...

pak yeh,

pikir dulu mcm ini...

kristian tak sama mcm islam
yak kita tau islam ada cuma satu kitab. kitab quran. tidak kira dia syiah atau sunah al jamaah..tapi masi juga gaduh gadoh...kitab kamu gagal satukan umah...semuanya jadi keliru

banding dengan kitab injil pelbagai versi dan yg ko kata banyak kontridaktif namun kristian idup aman

kristian tak mcm islam boleh menyesuaikan diri dengan setmpat..budaya setempat. ALLAH tiada batasan bagi kami. yg penting kami tetap percaya ALLAH itu satu walau ada 3 peribadi. ko bunuh org kristian pun tetap mereka percaya ALLAH itu satu. jadi siapa kamu menghalang kristian guna ALLAH..apa kamu berani menghalang kami sembah ALLAH?

saya tahu dalam pikiran kamu mau rendah rendahkan umat kristian yang guna ALLAH. coba tanya hati kamu. apa niat sebenar kamu

ALLAH tahu apa isi hatimu

Anonymous said...

Atas nama bapa , putera dan roh kudus.
Nama bapa: allah
putera: isa putera maryam
roh kudus: jiwa dan hati yang suci.. X faham lg

Anonymous said...

Ini bukan masalah logic tak logic.. Agama kamu ajar kamu menghina ka? quran takda sebut perkataan HORMAT? Ka knp kamu ni zalim btl? Mmg org muslim banyk mulut la? itu tak btl . Ini tak btl... Dala tu dlm quran ble buat syric lg? Pelik aneh? Mcm ada hitam ? Ilmu hitam ka tu?

Anonymous said...

Jangan terlalu bongak sangat... Stakat hanya 1 nama kamu da jd bodoh? Just think what u do and what u quran say. dlm quran ajar kmu bgni ka? "hinalah agama lain selain islam. Jatuhkan yesus utk muhammad . Tiada tuhan slain akula tuhanmu . Perang la untk muhammad . Korban utk muhammad" why muslim like to WAR?

Anonymous said...

walau apapun sya tetap membangun kan umat kristian.

Anonymous said...

Pak yeh kamu ni mmg bodoh la... Tuhan cuma 1la... Apa yg tiga.. Muhammad ada berbelas isteri? Saya lg bingung? cuba jawab!

Anonymous said...

Pak yeh kamu betul2 macm blackmetal?

pak yeh said...

Wahai Anonymous Kristian semua.
Jawab soalan ini. Kenapa kamu bertuhankan manusia Jesus yang telah mati sejak 2014.??? Bukti Jesus mati...selama 2014, tiada siapa penah nampak Jesus hidup.!!! Itu dia bukti siapa bodoh.!!! Pak Yeh ke Kristian yang bodoh. Hahahaha.

Anonymous said...

Kenapa Muslim Arab dikatakan bodoh? Pak Yeh, kau nie ulamak macai ke? Kalau nak guna kalimah Allah, boleh je, dgn syarat Allah itu merujuk kepada tuhan yg satu, maha pencipta segala "alam". Ini ikut fatwa ulamak. Tapi kan, aku respect kau lah sebab melayan je komen walaupun anonymous. Kah kah kah

awen Qiss said...

Wtf

Anonymous said...

ckp bkn main bgs, tp hina agama laen.

Pmer17 said...

lebih baik percaya agama masing-masing dan tunggu kiamat. pasti akan datang.

Anonymous said...

ALLAHUAKHBAR <3
ISLAM ITU INDAH <3
PROUD TO BE MUSLIM <3
TIADA TUHAN SELAIN ALLAH SWT :')

A'ann♥♥ said...

Tolong..lh jgn hina agama org len..

Anonymous said...

kristian ada holy war, islam ada jihad, sudah gaduh ribu tahun,
lebih baik keluar dpd agama ini, bebas!

Anonymous said...

Suatu kali Rasulullah pernah ditanya sahabat tentang hal ini. “Apakah penghuni surga melakukan persetubuhan?” Beliau menjawab, “Ya, dengan penyemburan yang keras, dengan kemaluan yang tidak lemas dan dengan syahwat yang tidak terputus, tetapi tidak keluar air mani sedikitpun, baik dari lelaki atau perempuan. Apabila selesai, perempuan kembali bersih dan kembali perawan.” (HR. Ibnu Hibban).

Anonymous said...

Suatu kali Rasulullah pernah ditanya sahabat tentang hal ini. “Apakah penghuni surga melakukan persetubuhan?” Beliau menjawab, “Ya, dengan penyemburan yang keras, dengan kemaluan yang tidak lemas dan dengan syahwat yang tidak terputus, tetapi tidak keluar air mani sedikitpun, baik dari lelaki atau perempuan. Apabila selesai, perempuan kembali bersih dan kembali perawan.” (HR. Ibnu Hibban).