Monday, November 25, 2013

Ulama di Tuhankan / Kenapa Muslim Tercorot ? pt2

 Bagi setiap nabi2 yang Allah utuskan, Syaitan utuskan anti-nabi.!!!
Bagi setiap kitab yang di wahyukan oleh Allah, ada kitab2 yang di ilhamkan oleh Syaitan.!!!
Nabi2 bagi pehak Allah membawa kebenaran dan jalan ka syurga.!!!
Anti - nabi bagi  pehak Syaitan membawa dusta/kekufuran dan jalan ka neraka.!!!
Inilah roda sandiwara dunia yang Directornya adalah Allah. Sandiwara ini adalah satu ujian untok manusia. 

Maka strategy Syaitan adalah seperti berikut...

1) menukar kebenaran dengan kekufuran (kepalsuan)
Joesph Goebbels  Menteri Propoganda Hitler berkata "Kekufuran (dusta) bila di ulangi kerap kali, menjadi kebenaran."
 
Kebenaran "Allah yang satu" apabila telah di kufurkan bila  di dua tigakan dan di banyakkan kerap kali menjadi kebenaran.
Strategy Joesph Geobbels telah pun di aplikasi di masa dahulu oleh proxy2 Syaitan.
Prinsip ini telah berlaku kapada kaum Kristian apabila Kitab Padri bernama Gospel mengkontradiksi Kitab Tuhan bernama Bible Old Testament. Bukti:rujukan Bible Old Testament Isaiah 43:10,11,12 berkata "Aku sahaja adalah tuhan kamu.Tidak ada tuhan sebelum dan selepoas aku. Dan tidak ada Savior(penyelamat) selain dari aku." Kebenaran ini di kontradik dan di hapus kan dengan ayat Gospel yang berkata tuhan itu tiga (trinity) dan Jesus adalah 'savior"/penyelamat selain tuhan Yahweh. Kaum Kristian telah tuhankan Ulama/Padri mereka ..rujuk Quran9:31 "Mereka menjadikan Padri (Ulama) mereka sebagai Tuhan selain dari Allah dan juga Al-Masih Ibni Mariam, padahal mereka tidak diperintahkan melainkan untuk menyembah Tuhan Yang Maha Esa; tiada Tuhan melainkan Dia. Maha Suci Allah dari apa yang mereka sekutukan." 

Sejarah berulang kembali (history repeats itself) dengan kaum Muslimin juga,
Bagi umat Islam pula kebenaran dari "kitab Allah" (Quran) telah di pinda dan ubah dan di kufurkan dengan menguna "kitab Ulama" (Buku2 Hadis Imam2 mazhab, Bukhari, Muslim dan beberapa penulis hadis yang lain). Bila hadis di guna, Quran tidak di guna. Ini berlaku di zaman Easullulah juga.rujuk Quran 25 :30 Dan berkatalah Rasul: "Wahai Tuhanku sesungguhnya kaumku telah menjadikan Al-Quran ini satu perlembagaan yang ditinggalkan, tidak dipakai."

Chontoh Ulama di tuhankan : 
Quran tetapkan A (3 solat sehari), 
Ulama Hadis tetapkan B (5 solat sehari). 
Bila Muslim ikut B (5 kali sehari), maka Ulama di tuhankan dan Allah/Quran di tinggalkan.
 Untok penerangan dan bahasan lanjut sila ka...
 http://warongpakyeh.blogspot.com/2012/12/muslim-mesti-jawab-soalan2-ini-sebelum.html
 http://warongpakyeh.blogspot.com/2012/09/the-ban-burn-of-hadis.html

2) memecahbelahkan umat Islam, supaya mereka berbunoh sesama sendiri.
Strategy  Syaitan kedua adalah untok sesatkan umat nabi2 degan cara mengkufurkan yang benar dan "pecah dan perintah" (divide and rule) umat Islam seperti mana Penjajah British berbuat terhadap kita.
Dari zaman nabi Musa, nabi Isa dan nabi Muhamad lagi, kaum Kafirun,"anti;Islam" telah amalkan prinsip pecah dan perintah (divide and rule) seperti amalan Penjajah British,French,Spanish dan Amerika .
Prinsip2 pecah dan perintah ini adalah sepert berikut...
Kebenaran "beriman dengan "1 kitab Allah" telah di " pecah dan perintah"(divide and rule) dengan kekufuran "beriman dengan banyak kitab2 Ulama".Kitab2 Ulama ini telah pecah belahkan Muslimin kapada 4 mazhab Sunni dan 3 mazhab Syiah dan beberapa mazhab Sufi dan sebaginya. Mazhab2 ini membawa kapada perpecahan dan perperangan sesama sendiri. Ini lah strategy Syaitan yang menyamar sebagai Ulama untok "pecah dan perintah" Muslimin dan negara mereka.
Kerajaan Islam Otoman yang dahulunya satu telah di pecah belah oleh British kerana Muslim sendiri telah pecah belah diri mereka sendiri.

Contoh Hadis yang telah pecah belah dan berbunoh sesama sendiri adalah seperti berikut...
i) Hadis Imam Mahadi telah pecah belah Muslim Sunni Syiah
Perperangan berlaku bila mana mythology  Imam Mahadi di katakan ghaib tapi maseh hidup beribu tahun dan akan kembali pada akhir zaman. Mythology ini sama macam mtyhology Jesus mati tapi hidup berribu2 tahun dan akan kembali pada akhir zaman dan telah lahirkan pecah belah di antara Muslimin.
ii) Hadis bunoh pemurtad adalah punca Muslim berbunoh sesama sendiri (perperangan antara Syiah Sunni dan antara mazhab)
 Allah kata A (Quran 2:256 "Tiada paksaan dalam agama")
Ulama Hadis kata B (ada paksaan dan boleh bunoh pemurtad dalam agama Islam)
Muslim telah tinggalkan Allah/Quran dan beriman dengan B.
Maka sekali lagi Ulama di tuhankan, apabila Quran/allah di tinggalkan.!!!
Maka berperanglah Muslimin sesama sendiri akibat mentuhankan Ulama.!!!

Bukan sahaja kaum Muslim di timpa penyakit ini kaum Kristian berpecah dan berperang apabila kitab tuhan Bible Old Testament diduakan / di syirikkan dengan kitab Ulama/Padri yang bernama Gospel.
Begitu juga kaum Yahudi telah di pecah belah apabila kitab tuhan bernama Torah di duakan dengan kitab Rabai bernama Thalmud. Sejarah berulang semula/history repeats itself.!!!

Hujah2 saya di buktikan oleh ayat2 Quran sepert berikut.
1) Quran 5:44 "dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diwahyukan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang kafir." 
( Bermaana sesiapa menghukum dengan hukum selain dari hukum Quran ia itu dengan hukum hadis, maka mereka adalah kafir.!!!)

2)  "Quran 31:6 "Ada orang guna "lahwal hadis" untok sesatkat orang lain dari jalan Allah,tanpa pengetahuan dan jadikannya(jalan Allah) bahan ketawa,"

3) Hadis kontradik Quran  
Allah kata Quran itu lengkap . rujuk Quran 6:38 "Dan tidak seekor pun binatang yang melata di bumi dan tidak seekor pun burung yang terbang dengan kedua sayapnya, melainkan mereka umat-umat seperti kamu. Tiada Kami tinggalkan sesuatu pun di dalam kitab Al-Quran ini; kemudian mereka semuanya akan dihimpunkan kepada Tuhan mereka (untuk dihisab dan menerima balasan)+.
Bila di katakan tanpa hadis kita tidak dapat bersolat,puasa ,zakat dan sebagainya (bermaana Quran tidak lengkap), maka ia mengkontradik ayat2 Quran. 
Bila Muslim beriman dengan dogma Ulama yang kontradik Allah, maka Ulama jadi tuhan mereka.!!!


Konklusinya : Apabila Muslim tinggalkan kitab Allah(Quran) dengan mengimani kitab Ulama, maka Ulama telah di tuhankan. Justeru itu Muslim menjadi tercorot berperang sesama sendiri ibarat di tinggalkan Allah.!!!

Remedy untok majukan Muslim : 
Jika Muslim ingin maju,mereka perlu buang ka dalam tong sampah "lahwal hadis" dan Ulama/Imam mazhab hadis,!!!
Untok rujukan lanjut sila ka ,,
http://warongpakyeh.blogspot.com/2012/09/the-ban-burn-of-hadis.html

3 comments:

Anonymous said...

Ulama jadi-jadian dan ostat badut dah melata di muka bumi ini....

Fara Abdul said...

Belum cerita lagi betapa taksubnya muslim kebanyakan seperti di malaysia, taksub dgn fahaman islam yg sempit, terlalu bergantung dgn ulama dan xmahu guna akal. Di sini terserlah hipokrit mereka; mengaku islam itu mudah dan sesuai dgn fitrah, tetapi sering merujuk pd pakar agama (ulama) walau persoalan remeh dan mendakwa agama x boleh guna akal. Kalau begitu, bukankah sebenarnya mereka menjadikan islam itu susah dan menekan fitrah manusia berfikir?

Sudahlah xmau guna otak, muslim begini juga cepat naik angin, cepat mengkafirkan org lain seolah2 fahaman mereka sahaja yg ada cop diakui Allah. Muslim yg guna otak terpaksa berhati2 hidup dlm kelompok begini. Takut2 nanti kena rejam pula hahaha

pak yeh said...

Malaalah Islam makin rumit kerana Ulama di rekruit dari mirid2 sekolah yang twrcorot.
Ulama kita semuanya otak bonsai.