Wednesday, April 15, 2009

Performance now? Amno/BN? Ha,ha,ha!

Hah,ha,ha! Aduh katoonnya slogan Crime Minister kita.
"Performance Now" kerana selama ini Amno/BN cuma Nonperform sahaja!
"One Malaysia" tahu yang Amno/BN sudah Nonperform!
Ataupun perfomance yang macam mana? Makin korupsi dan makin rakus rompak duit rakyat ? Makin menzalimi rakyat dengan ISA,Sedition Act ?
Aduh sakit perut aku dan kepala aku, bila memikirkan performance Amno/BN.

Hah ini dia performance/nonperformance UMNO/BN yang lepas :-

1)Nilai duit RM Malaysia makin merosot dari masa Dr M sampai ke hari ini.
Masa Dr M lah yang paling teruk nilai wang kita merosot. Ini kerana Dr M suka berhutang dan cetak duit baru untok biayai Mahligai Putra Jaya,KLCC,KLIA,Daya Bumi,Bakun Dam dan project gajah putih nya.Akibat keborosan nya nilai duit kita merudum.Singapore yang miskin tiada apa2 hasil bumi pun jadi lebeh dua kali ganda kaya dari Malaysia. UMNO buat malukan Melayu aje?
Jika benar2 nak perform naikkan nilai harga wang Malaysia hingga sama nilai atau lebeh tinggi dari nilai wang Singapore dan Brunei.

2)Korupsi dan rompak duit rakyat sentiasa berlaku dengan cara terselindung dan kadang kala dengan cara terang benderang.Janji Pak Lah nak hapuskan korupsi maseh tidak di kabulkan.Adakah Crime Minister kita ingin berjanji anti korupsi atau teruskan korupsi ? Indek korupsi yang di monitor oleh Transparentcy International menujukkan bahawa Malaysia makin korupsi dan makin menurun dari segi hak asasi manusia.
Pengswastaan merupakan cara merompak duit rakyat yang terselindung.Contoh2 adalah 2.1)Toll yang mahal dan mengkayakan kroni2 hingga maalumat daripada contract terpaksa di OSA(Official Secret Act)kan.
2.2)A.P.kereta yang di swastakan merupakan cukai terselindung yang di masukkan kedalam poket kroni2 kerajaan.
2.3) Menbeli kapal selam dan alat2 perang dengan syarikat kroni adalah cara mendapat kickback/rasuah dari Company yang jual kapal selam dan senjata2 itu.Kerajaan boleh deal direct,tapi maseh mahu swastakan pembelian kapal selam itu.Tujuan ? Bayar 10 billion dapat kickback 1 billion dari penjual kapal selam (contoh aje).Razak Boginda bukan tahu sangat tentang kapal selam ? Dia proxy/kroni Menteri Pertanahan aje,sebab tu boleh dapat project beli kapal selam.

3)Singapore dan Pulau Batu Putih di "serah"kan kapada Lee Kwan Yu oleh Amno ?
Apa punya baghal dan pengkhianat punya Melayu?

4)Undang2 yang anti Democracy di guna untok menzalimi mereka2 yang bercakap benar.
ISA,sedition act dan multi media act, di gunakan untok menyeksa dan menghalang rakyat dan pembangkang yang bercakap benar.

5)Penipuan maseh berlaku bila mengundi bila di dapati pengundi hantu, ketidak telusan ballot box dan pengkiraan undi yang kadang2 tanpa bersaksi,memindahkan pengundi,dan berbagai lagi taktik kotor.Prestasi SPR amat lemah di mata rakyat.Indellible ink maseh tidak di pakai

6)Pekerja tidak di bela apabila kerajaan tidak umumkan gaji minima.Kerajaan menghalang tunjuk perasaan oleh pekerja2.Satu2nya cara pekerja bertindak untok keadilan telah di hapuskan oleh kerajaan.

7)Pembunohan dan penyeksaan Kugan dan ramai lagi di dalam lockap Polis tidak di selesaikan.Reformasi untok Polis di veto dan di tong sampahkan oleh Ketua Polis, di masa Pak Lah.Apa punya haprak punya bekas PM. Polis pun boleh gertak dia.

8)Politik liwat/taktik kotor oleh Amno untok serang peribadi pembankang tanpa bukti2 yang kukoh maseh berlaku.Mahkamah di lihat mentidurkan kes sodomy Anwar ke 2. Mahkamah Syariah pun begitu juga.Kes sodomy 1 nyata adalah contoh merobohkan indipendent nya Mahkamah.

9)Islam Hadari di sapu bawah kapet untok semua orang pijak2kan.Ini karana K. Toyo bagi penyapu sebagai hadiah.
Yang boleh di janjikan oleh Crime Minister kita adalah Islam Taraklagi.

10) Hak asasi manusia diMalaysia lihat amat burok sekali berbanding dengan negara2 lain.Buktinya adalah index korupsi dan hak assasi maknusia yang di lapurkan oleh Transparentcy International.

11) Mahkamah Lingam . Para Hakim di lihat boleh di beli oleh Lingam bagi pehak kerajaan.

12) Kes Altantuya. Dua orang Polis UTK di hukum mati, tetapi orang yang upah mereka membunoh tidak di hukum.

(Nota: List ini akan jadi bejela2 jika saya mengambil masa yang lebeh lama untok memikirkan nya. Mungkin pembaca2 boleh sambung list nonperformance Amno/BN di kolum komen.)

11 comments:

Anonymous said...

Senarai ini bolih dianggap sepintas-lalu.Maklumlah dah memerintah 50tahun lebih jika dibuat senarai betul-betul munkin mengambil masa 7 hari 7 malam.Yang pelik bin heiran pengikut UMNO totok seolah-olah pekak dan buta,sama ada mereka tak nampak atau tak mahu nampak,sama ada mereka tak dengar atau tak mahu mendengar.Semasa PR BK.Gantang kumpulan UMNO totok ni sangup keluar bawa parang panjang untuk mempertahankan Kerajaan Haram UMNO/BN Perak.Memang benar apa yag dikata selagi ramai orang kampong yang buta politik,kurang mendapat informasi,cukup baca Utusan Meloya dan Berita Heiran - selagi itulah UMNO bolih berkuasa.

Tuah Kilau said...

hang kot ya pun nak jadi pembangkang.. takyah la fanatik atau syok sendiri lak.

tambah2 tang aspek KLIA KLCC Sepang putrajaya semua tuh.

hang sorang ja masih buta pandang benda tuh rugi.

belajaq sikit soal pelaburan dan masa depan.

jadi la pembangkang yang lebih ilmu didada.

salam.

pak yeh said...

Apa da Tok Kilau,
Hang lagi buta, Yang untong Dr M dan kerajaan. Yang bayar hutang depa buat KLCC,KLIA,Putra Jaya adalah rakyat,dan rakyat rugi bila duit kita jatuh nilai.Dulu duit Malaysia berbanding Singapore 1:1.
Sekarang ni RM2.4:S1.Kita dah merosot ekonomi 2.4 kali ganda dengan Singapore.
Hang bodoh tak faham ekonomi.

Anonymous said...

Tuah Kilau,
(1) Pergi sendiri keKLCC tanya berapa bayak ruang kosong "(shop-lots dan office space) yang kosong"dah lama tak bersewa.
(2)Berapa kali hang dah pergi keSepang tengok F1? dan berapa ramaikah pelancung yang dah datang nonton F1 dan tanya dengan anak Mahathir sama ada Circuit F1 dah balik modal atau belum?
(3)Apa jadi pada projek Eric Chia,berapa billion dah lesap?
Ini baru 3 contoh,banyak lagi.Tak usah nak jadi pembodek membabi-buta.Orang macam hanglah yang mengalakkan pemimpin-pemimpin rasuah menelan wang rakyat.Bukan Pak Yeh yang syok sendiri tapi hang ebih teruk 0syok membabi-buta.

Anonymous said...

Tuah Kilau,
(1) Pergi sendiri keKLCC tanya berapa bayak ruang kosong "(shop-lots dan office space) yang kosong"dah lama tak bersewa.
(2)Berapa kali hang dah pergi keSepang tengok F1? dan berapa ramaikah pelancung yang dah datang nonton F1 dan tanya dengan anak Mahathir sama ada Circuit F1 dah balik modal atau belum?
(3)Apa jadi pada projek Eric Chia,berapa billion dah lesap?
Ini baru 3 contoh,banyak lagi.Tak usah nak jadi pembodek membabi-buta.Orang macam hanglah yang mengalakkan pemimpin-pemimpin rasuah menelan wang rakyat.Bukan Pak Yeh yang syok sendiri tapi hang ebih teruk 0syok membabi-buta.

akupun blog said...

kah kah kah...
tuah kilau nak sembang pasal pelaburan..
pelaburan kepala bapak dia , sebelah klcc dah pajak kat sultan brunei pelaburan happa mcm tu?
pelaburan nak jahanam duit rakyat?

pak yeh said...

Terima Kaseh info tu akupun
KLCC tu rakyat ada share sebab bila kerajaan bankrupt nilai mata wang kita di turunkan.Ini merupakan tax terselindung un tok bailout KLCC,Putra Jaya dan gajah putih yang lain.
Tuah Kilau adalah golongan yang Allah Berfirman AlQuran 2:171"Deaf ,dumb and blind,they are devoid of wisdom".
Begitulah mereka2 yang suka cium buntut "Cheat Det",UMNO dan BN.
Dan bagi mereka Allah sediakan Neraka.

moloyue said...

Mengapa setiap datang PM baru membawa slogan baru. Dr. M dng "bersih cekap dan amanah" kemudian dia dan kroni sapu semua. Badawi datang dng "cemerlang, gemilang, terbilang" kemudian diapun membilang hari menunggu ditendang. Kemudian datang pula Najib dng "1 Malaysia" : saya belum lagi faham apakah maksudnya..

pak yeh said...

Nak tahu apa maana 1Malaysia kena tanya Tok Guru.Bukan Nik Aziz.Tang satu lagi.
Tok Guru Ji lah !

moloyue said...

Dlm tahun 1992 Bank Negara rugi 12 bilion kerana berjudi di pasaran kewangan. Tiada siasatan dan tiada siapa pun letak jawatan, jadi menteri sekarang ada, tu dok jaga EPU di jabatan perdana menteri. 12 ribu juta lesap begitu sahaja. Nak corner pasaran timah lesap 500 juta dlm kes Maminco. Nak selamatkan bursa KL tak tahu berapa bilion duit kwsp dan tabung haji. Inilah antara kepandaian dr matahir. Dan inilah juga tuah yg berkilau2..

pak yeh said...

Betoi Moloyue,
Dia tu dari Geng Mamak yang rompak sana sini.Lepas rompak kat Bank Negara,Sleeping Beuty lantik dia Menteri Wang pulak.
Perpatah India. "Kalau jumpa ular/cobra,India dan Mamak adipek Mamak dulu".