Monday, May 18, 2009

PAS dan Negara2 Islam ! Mana Islamnomics kamu?

Politik adalah ekonomi dan ekonomi adalah politik. PAS dan pemimpi2 Negara Islam serata dunia perlu faham bahawa tanpa ekonomi yang kuat PAS dan pemimpin2 Negara2 Islam serata dunia akhirnya akan gagal memerintah.
Apa gunanya Islamic State jika negeri tidak dapat beri kerja pada rakyat miskin?
Jika negeri Islam miskin,ada lebeh baik Muslim berpindah ka negeri Kafir yang dapat menjamin kerja, dan jika tiada kerja, di jamin duit yang cukup untok sara hidup.

Adakah Islamnomics dapat mengatasi ekonomi Socialist/Communist di zaman Lenin dan Mao Tze Tung? Tanah dan asset yang dulunya milik Raja di beri balik kapada rakyat yang mengusahakannya. Tanah adalah kepunyaan Allah dan kepunyaan semua rakyat.Monopoly tanah oleh segelintir manusia adalah satu kezaliman. Tidakkah ekonomi Komunis memberi balik tanah pada rakyat yang usahakan tanah itu keadillan namanya?

Waima ekonomi di Russia dan Cina telah di "bunoh" apabila sandaran emas kapada duit kertas di hapuskan dan "embago", menyebabkan turunya harga wang kertas mereka.Embago menyebabkan tiada "demand" dan tiada demand bermaana turun nilai wang.Kerana wang yang di gunakan adalah wang kertas nilai wang boleh jatuh hingga harga kertas,hampir kosong. Oleh kerana itu Russia dan Cina terpaksa mengKapitaliskan ekonomi mereka. Ini adalah consan Negara Islampiracy Bankes dunia dan Zionist.Tanah dan asset negara kembali kapada golongan elite/bogoise dan Bankers.Kapitalisma berjaya hidup semula di Russia dan Cina.Kafirnomics menjadi monopoly seluroh dunia. Maka colonialisma para Bankers dunia yang di ketuai Zionist menjadi Raja.
Ekonomi Socialis dan Komunis satu2nya ekonomi yang dapat melawan Kapitalis/Kafirnomics tersungkur dan menjadi pupus.
Maka apakah perjuangan menentang Kapitalis/kafirnomics ini telah mati ???
Tidak!!! Perjuangan akan di teruskan dengan Islamnomics.Saki baki ekonomi Socialis/Komunis maseh di gunapakai oleh negara2 maju yang amalkan konsep "Welfare State".

Karl Marx bekata benar apabila beliau berkata bahawa Agama adalah candu. Yang di maksudkan Karl Marx adalah agama yang telah di palsukan dan agamawan/Ulama yang telah di "beli" oleh kerajaan.Kebiasaannya kerajaan yang membeli Ulamanya adalah kerajaan yang juga menzalimi rakyat dengan ekonomi yang tidak adil dan berat kapada golongan pemerintah.
Candu adalah peyelesaian sementara. Agama di masa itu dan juga sekarang tidak berjaya mengubah keadaan ekonomi Kapitalisma di mana yang kaya makin kaya dan yang miskin makin miskin.Ekonomi yang tiada bermoral sudah tentu menzalimi rakyat.Jadi jika agama cuma dapat tenteramkan jiwa dengan janji2 syurga tetapi tidak dapat menyelesai masaalah dunia maka agama itu ibarat candu yang membawa ketenangan jiwa yang palsu dan kayalan.
Keadaan Muslim yang berada di dalam "comfort zone" kemiskinan di sebabkan oleh lahwal hadis yang mengalakkan kemiskinan.Nabi Muhammad s.a.w di gambarkan sebagai seorang miskin,walaupun beliau mempunyai 10 orang isteri.Lahwal hadis juga tidak mengalakan menguna akal.
Amaran supaya tidak menguna lahwal hadis jelas di beri di dalam AlQuran 31:6 "Ada orang guna lahwal hadis untok sesatkan orang lain dari jalan Allah,tanpa pengetahuan dan mentertawakan nya(Islam)".

Hakikatnya Muslim terperangkap dalam minda lahwal hadis. Muslim perlu membebas minda dari lahwal hadis.Kekayaan itu perlu di anggap sebagai suatu keperluan politik.Kekayaan adalah syurga di dunia yang di usahakan oleh pemerintah yang adil dan Islam.Pemerintahan yang adil dan Islam ingin kan kekayaan untok semua rakyatnya.
Pemerintah adil dan Islam akan jamin kerja dan social security untok rakyatnya.
Maka tidak jauh lah Welfare State itu dari Negara Islam sebab apa yang welfare State dan Negara Islam mahukan adalah yang sama,ia itu keadilan,dan keselamatan/security rakyat dalam equation ekonomi masa kini.

Kembalinya ekonomi Socialis/Comunis dan Islamnomics(ekonopmi tanpa riba dan duit kertas) perlu di fikirkan.Usaha2 mesti di jalankan untok jayakan Welfare state dan Islamnomics melalui ruangan politik.
Jihad Islamnomics di guna untok melawan Kafirnomics.Jihad perang bukan jalan terbaik untok Muslim apabila manusia gila dengan senjata nuclear yang akan memusnahkan yang kalah dan juga yang menang.Perperangan yang tiada bermoral akan menjerumus kita ka neraka.

5 comments:

tok janggut said...

Salam,

Jumpa sekali lagi Pak Yeh, sambung daripada komen saya yang lepas.

Saya ada kawan di singapore, Cina dari Miri. 2 tahun lepas saya pi sana tidur rumah dia. Gaji mereka memang besar 5000 lebih SD.Masalahnya dia tinggal di rumah Flat sahaja, kereta tak ada, kerja keluar pukul 7 pagi, saya belum bangun lagi dia dah hilang. balik malam. Inilah rutin seharian mereka.

Saya dia kenapa tak beli kereta, kenapa tak duduk rumah banglo ker?

Jawabnya, sini mahal lo, kereta kalau mahu beli kena beli parking dulu lo.Baik tak payah pakai kereta, lagi senang. Terkejut saya mendengarnya.

Cerita 2. Kawan saya seorang India lulusan UM, pernah jadi cikgu di Singapore, gajinya 4000 lebih SD. Dia berhenti dan pi ngajar kat Brunei yang gajinya hanya 2000 lebih BD.Tapi katanya, dia lebih selesa di Brunei walaupun gajinya kecil tapi dia mampu menyimpan wang berbanding Singapore.

So, bandingkanlah. Bukan nak mengatakan Malaysia The Best, tapi hakikatnya begitu.

pak yeh said...

Salam tok janggut/Osama bin Laden,
Jika orng Malaysia terpaksa ka Singapore dan Brunei untok berkerja,bermaana Mayasia tiada perkerjaan ataupun gaji terlampau rendah.Bermaana Malaysia negara miskin macam Filipina,Indonesia,Bangladesh dlln.Apa guna Islam Hadari ataupun Islam Kelantan kalau pekerja terpaksa ka negara Kafir Singapore untok berkerja. Sia2 saja Islam yang tak boleh beri makan kapada rakyatnya.
Hal kereta di Singapore tidak mustahak.Pengangkutan awamnya paling baik di dunia,Tidak macam Malaysia, Buat jalan cukai rakyat sampai kering.Perjanjian Toll pun di OSA.Nampak sangat nak merompak rakyat!!!Apa punya haprak punya UMNO/BN.Singapore 240% lebeh kaya dari Malaysia,tanpa ada minyak,sawait dan lain2,jika matawang menjadi index.
Napak tak korupsi dan kebodohan UMNO/BN .Jangan di kelingtong oleh UMNO/BN. Mereka adalah "Devil in disguise"/"Setan bertopeng politikus"

Anonymous said...

islam pentingkan cakap serupa bikin...

islam perlukan umatnya supaya mereka menjadikan diri mereka berkuasa....

kerana dengan kuasalah kita mampu melindungi yang mereka yang lemah

dengan kuasa barulah dakyah boleh berkembang....

dengan kuasalah keadilan dapat ditegakkan...

hamba-Mu

pak yeh said...

Salam Anonymous,
Betul,betul! Kuasa itu mustahak untok pereubahan kapada yang baik.
Tetapi kuasa pun bermula denga akal.Jika akal di tidak di pakai kuasa pun akan mati. Macam UMNO lah.Suroh berubah kapada yang baik ,dia berubah kapada yang burok.
Korupsi maseh menjadi budaya mereka.

Saya ingin ketenggah kan ekonomi Socialist dan Islamnomics(ekonomi tanpa riba) sebagai ubat kapada ekonomi Kapitalis yang berasaskan tamak.Kalu PAS naik tapi sistem ekonomi maseh Kapitalis apa bezanya mereka dengan UMNO???
Apa kata Anonymous ?

Peacebuy said...

Salam Pak Yeh,

actually this comment is more relevant to your two last postings...

'These are the days... that I am proud to be a Muslim... and a Malay'..thanks Pak Yeh whoever you are...

JazzaK Allah..

if you have time go to
http://www.youtube.com/user/noreagaaa

The Arrivals - 51 episodes
The Divine Books - 11 episodes
The Wakeup Projects - Trailer

Please spread the words as their sites are constantly being hacked and under threats.

Peace be upon you..