Monday, May 11, 2009

UMNO/BN = SYAITAN ???

Melayu/Muslim mundur kerana mereka tidak kenal musoh mereka. Jika musoh tidak di kenali, bermaana mereka berjuang dengan keadaan yang buta.Keadaan buta mereka adalah sebab mereka tak berilmu.Tak berilmu di sebabkan agama hadis yang tak bagi pakai akal. Ilmu yang mereka ada bukan lah ilmu, tetapi memonyet(to ape dalam bahasa Inggris) orang lain seperti orang Arab yang sudah berkarat otak mereka.

Musuh manusia, mengikut AlQuran ia lah Syaitan suatu element ghaib yang di buat Allah daripada api.Oleh kerana ia nya ghaib maka Melayu/Muslim selalu kena tipu dengan Syaitan. Oleh kerana itu Melayu Muslim mesti ubah agama mereka daripada "agama lahwal hadis" kapada "agama Islam Alquran". AlQuran kerapkali suroh kita menguna akal kita,tidak seperti lahwal hadis yang melarang kegunaan akal dan membodohkan orang Melayu/Muslim.

Jika Syaitan di fahami dengan tafsiran literal, maka butalah kita selama2nya. Sebab Syaitan cuma boleh di nampak di zaman nabi Adam sebagai seekor ular,yang telah menipu nabi Adam dan Hawa.
Jika Syaitan di tafsir sebagai allegory, manusia akan lebeh bijak mengenali siapa itu Syaitan dan bagaimana Syaitan beroperasi.
Kita tidak akan berjaya menghapuskan Syaitan, musuh kita,jika kita tidak nampak dan faham strateji dan modus operandinya.
Syaitan boleh merupai ular (mengikut cerita Bible).Tapi ular zaman sekarang tak pandai bercakap bahasa manusia lagi. Syaitan moden tidak boleh buat begitu lagi.Syaitan moden masuk badan pemimpin2 yang berperangai ular(suka berbelit/menipu)dan menzalimi rakyat. Ini boleh di gambarkan seperti Syaitan yang telah masuk badan siMamak Kutty yang telah boros berbelaja membuat mahligai gajah putih, yang menyebabkan jatuhnya nilai Ringgit, yang bermaana rakyat telah di tipu dan di rompak,apabila gaji RM250 menjadi RM100,(berbanding duit Singapore).Gambaran lain juga adalah bahawa Syaitan telah masuk kedalam siMamak Kutty apabila dia berlaku zalim dengan mengISAkan rakyat dengan Operasi Lalang,di mana lalang(rakyat) di lawnmower/zalimi sesuka hati).Gambaran lain lagi adalah pemimpin serupa dengan si Mamak Kutty yang privatise/swastakan aset negara(ayer,letrik,Toll,tanah,ladang kelapa sawit,minyak dan lain2,yang merupakan kerugian kapada rakyat tetapi kekayaan kapada kroni2 dan kerajaan.

Tujuan Syaitan adalah menipu dan berbuat jahat, dengan melanggar, dan mengajar orang lain melanggar hukuman Allah,hukum Sivil dan hukum Democracy.
ISA undang2 Syaitan yang menghalalkan perbuatan jahat pemimpin2 kerajaan yang berperangai macam Syaitan. ISA mengkontradiksi/melanggar undang2 Sivil dan Agama.
Asas undang2 Sivil dan Agama adalah keadillan.Asas undang2 ISA adalah ketidak adillan dan kejahatan.

Allah sediakan "api neraka" bagi mereka2 yang jayakan kejahatan dengan kegunaan ISA .

Lagu di bawah mengambarkan realiti dan derita mereka2 yang di zalimi dengan ISA oleh UMNO/BN. Apakah Syaitan telah menghasut dan merasuk pemimpin/pemerintah/UMNO/BN,yang telah menggunakan undang2 ISA dan menafikan process keadilan dan Democracy untok rakyat melalui mahkamah,dan juga merampok rakyat dengan cara menjatuhkan nilai ringgit dan cukai tersembunyi melalui Toll dan AP dan lain lagi???

Kami berlindung dengan Allah dari Syaitan.
"Auzubillahiminasyaitanirajim"


3 comments:

Anonymous said...

kepada yang berminat untuk membeli lirik lagu satu malaysia sila ke
http://bicaraselatan.blogspot.com/

Anonymous said...

Salam pak_yeh,

Sy dulu guna nickname Entahpentah, tapi dah tukar nickname jadi "Jebon"... sudi2 jenguk2 ler blog sy... http://doktrinisasi.blogspot.com/

ada artikel yg menceritakan tntng "pengalaman Sufi", dan artikel bertajuk, "Adakah istilah Allah adalah eksklusif?"

Para ulama yg makan gaji dgn kerajaan sekarang byk yg meng"eksklusif"kan istilah2 yg diguna pakai dlm Islam...

peace..

Anonymous said...

org yg menfitnah org adalah syitan juagakkan?