Saturday, June 13, 2009

PAS pelekeh diri sendiri.

Walaupu UMNO/BN telah di anggap sebagai kerajaan yang "MahaKorupsi" sebab telah di didik oleh "MahaTheif" dan sedang di pimpin oleh "Crime Minister",dan sering di dedah oleh bloggers berkenaan korupsi, penyeksaan dan pembunohan kerajaan itu di internet, namun Presiden dan Naib Presiden maseh ketagehkan dan gedik2 nak masuk UMNO/BN atas alasan Unity Gomen.

Saya baru sahaja tulis rencana "UMNO/BN = SYAITAN ?". Kini pendedahan Presiden dan Naib Presiden PAS tentang Unity Gomen memaksa saya mengubah equation yang lama menjadi seperti berikut... "PAS + UMNO/BN = SYAITAN ?"

Hakikatnya UMNO tidak mempraktikkan deen Islam dari segi ekonomi.Ekonomi Kafirnomics (ekonomi Kapitalis dan duit kertas palsu dan Banking sistem yang padat dengan riba) itu di kutuk Allah.Rujuk AlQuran2:275,2:276,2:278,3:130,4:161.

"Sesiapa memakan riba tidakkan berdiri kecuali berdirinya orang yang gila di rasuk Syaitan." AlQuran 2:275.

Oleh kerana UMNO/MCA/MIC adalah boneka British untok menjaga kepentingan British(harta2 "The British East India Company dan Banknya"),maka tanpa pengetahuan, UMNO/MCA/MIC mereka meneruskan Ketuanan British East India Company dan Banknya.

Jadi persoalannya ...

1)Adakah PAS faham akan haramnya ekonomi riba(Kafrirnomics) yang di sebut Allah dalam AlQuran 2:275, apabila inginkan Unity Gomen dengan UMNO/BN yang mengamalkan Kafirnimics???

2)Apakah halal jika PAS bergabung dengan parti yang di persepsikan oleh rakyat sebagai parti korupsi tegar ???

3)Kenapa PAS pelekeh diri sendiri dan melemahkan perjuangan Islamnya dengan kenyataan ingin bersubahat denga parti yang di persepsi sebagai taghut dan proxy british/Zionis ???

4) Adakah PAS ingin di persepsikan sebagai politikus katak yang flip flop dalam pendirian Islamnya ???

5) Adakah PAS ingin di label Pengianat amanat rakyat ???

Sila baca baca rencana sebelum ini.. "Ketuanan Melayu di ganti Ketuanan Zionis dan nafsu syaitan" untok penjelasan visi dan misi perjuangan Islam sebenarnya.

Salam.

8 comments:

tok janggut said...

Salam,
Apabila PAS nak bergambung dengan UMNO, itu menunjukkan kedua-dua parti tersebut nampak akan kebaikannya. Namun ia memerlukan perbincangan yang panjang lebar. Sebaliknya Pak Yeh langsung tak nampak kebaikan. Ini menunjukkan analisis Pak Yeh tak berapa tepat.

Kalau betul mereka nak bergabung, saya rasa tak salah, tapi saya bimbang kalau-kalau penggabungan ini akan dipandang serong oleh masyarakat Cina dan India.

Dalam masyarakat majmuk ini, kita perlu memikirkan cara yang terbaik supaya tidak menimbulkan kemarahan kaum-kaum lain disamping memperkuatkan kedudukan kita orang Melayu sebagai pemerintah.

Tak salahkan?

pak yeh said...

Salam tok janggut,
Sangkaan tok bahawa Unity gomen itu baik bergantung pada sejarah UMNO sebagai pemimpin.
Sejarah menujukan bahawa UMNO adalah talibarut British dan Zionis(The British East India company).UMNO menjadi makin korupsi hingga ke hari ini,kerana sistem undang2 dan ekonomi duit kertas British memudahkan korupsi.
Sejarah negara Cina dan Russia juga menujukkan bahawa pemerintah yang korupsi tidak akan jadi baik.Pemerintah korupsi perlu di gulingkan.

Di mana letak Islamnya PAS jika ia mahu Unity Gomen dengan Pemeritah yang korupsi ???

Buang sahaja label Islam jika PAS ingin Unity /bersubahat dengan yang korupsi.!!!

Lagi pun kemenangan PAS dalam PRU 12 adalah kerana rakyat benci UMNO yang di lihat korupsi tegar.
jika PAS unity/bersubahat dengan UMNO bermaana PAS telah mengkhianati mandat dan kehendak rakyat.

PAS perlu belajar moral dari Karpal Singh dan Lim Kit Siang, yang kebal dengan dugaan Syaitan dari UMNO.PAS pernah kalah dugaan Syaitan dari UMNO dan Nik Aziz dan serik.Cuma Presiden dan Naib Presiden PAS di lihat sudah termakan Nasi kangkang Rosmah. Heh,heh,heh.
Awas Lee kwan Yu sedang beri UMNO makan Nasi Ketayapnya .Heh,heh,heh. Tok junggut pun nampak macam termakan Nasi Kangkang Rosmah dan Nasi Ketayap L.K.Y. Heh,heh,heh,heh.

Farouk A. Peru said...

Pak Yeh, I'm very fascinated with your view on kafirnomics. I'm in broad agreement with you about the nature of paper money although I wouldn't classify the problem as 'riba' as such but rather as 'bathil-nomics', economics based on falsehood or the unreal. If you do a search in Quran for 'bil baathil', you'll come up with verses like 4/29 and 2/188 which is basically about ethics and corruptibility.

The opposite of baathil is haqq, that which brings benefit to mankind (13/17) so I guess our economics must be 'bil haqq' as well.

Please give me some 'bacaan lanjut' about kafirnomics.

thanks.

pak yeh said...

Salam Farouk,
Please lookup my article "Proof of Kafirnomics"..26 Feb.2009
The Morals of economics ..25 March. 2009
Kafirnomics vs Islamnomics..17April 2009.
Obama working for murderers? Kafirnomics pt2.
Outside of this its the Youtube/Zietgeist/The Federal Reserve,Books by Sheikh Abdal Qadir as sufi al Murabitun(refer website shaykh abdal qadir as sufi),Poems by Ezra Pound,Das Kapital by Karl Marx.

Farouk A. Peru said...

Fantastic. thank you so much, Pak Yeh.

ghostWRITER said...

Kita bertopengkan parti politik, berkiblatkan nafsu di atas pentas dunia, sampai lupa kita hanya sembah Allah yang satu. Kenapa kita tidak boleh bersatu, lain fahaman politik kita bersekutu, menghina bangsa sendiri yakni bangsa melayu. Kita lahir dari rumpun yang satu, membesar ikut peredaran waktu. Lain cuaca, lain pengaruhnya.

Melayu kini dah lupa.

Siapa mereka dikala duka, asyik mengata celaka, sedangkan bangsa lain ketawa. Rapuhnya Iman buat PAS, PKR dan UMNO lupa, yang manusia ini leka. Biar tebal serban tapi rapuhnya pada harta, duit dan wanita. Allah telah bersabda, cuma manusia mudah lupa. Apa salah kalu kita duduk semeja, buang segala dusta, cari apa yang tiada, demi Malaysiaku tercinta.

Melayu kini dah lupa.

Kita dulu gagah memegang senjata, kini kita merdeka. Tapi apa kisah dicerita? kita dah lupa. Darah nenek moyang didusta, biar Chin Peng kembali bertahta, kita buat-buat lupa. Mana darah pahlawan melayu yang dikata-kata, yang ada cuma tenggal asyik nak mengata, lepas itu menuding jari cari siapa pendusta. Bangunla anak melayu yang bergelar Islam, Solat jangan dilupa, cari yang baik belaka, cukup-cukupla bersenggeta. Demi anak bangsa tercinta.

nurkilan anakmuda
http://ohpolitik.blogspot.com

Anonymous said...

tak yah nak retorik lebih la

ibarat pepatah melayu ambil yang jernih buanglah yang keruh

takkan mati nya melayu kalau umno pupus sekalipun

akan matilah melayu sekiranya maruah dia sebagai orang muslim terabai

Malaymind said...

PAS juga mengamalkan sistem kapitalis sekarang.

Nak panggil orang lain kafirnomics pun biarlah pegi belajar hal ekonomi dulu sedara