Saturday, July 25, 2009

"Cawat" bogelkan Presiden PAS.

Presiden PAS di lihat "terbogel" akibat "meludah di langit", "memasukkan kaki dalam mulut".

Setelah memperlekehkan diri sendiri dengan kenyataan Unity Gomen, Presiden PAS kembali dengan keangkuhan, biadap mulut, dan perangai un-Islamiknya, apabila penduduk Batang Ai, Sarawak di hina dengan kenyataan seperti berikut....
"Semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kapada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina, tetapi tempat yang pakai molek undi PAS."

Bertapa sombong dan bodohnya Presiden PAS ini. Adakah Presiden PAS ini buta ??? ataupun nyanyuk ???

Keadaan pakai cawat tidak bermaana tak pandai undi !!!
Saya pun pakai cawat juga,tapi saya tau siapa patut di undi, dan saya tahu yang presiden PAS berbohong.
Contoh... Orang Trengganu (tempat asal Presiden PAS), pakai molek,...tetapi mereka undi UMNO juga. Apakah orang2 Trengganu tak reti undi ??? Sehingga majority 2/3 undi UMNO dan tolak PAS???
Nota : Orang Batang Ai macam orang Trengganu juga.Mereka pakai lebeh molek dari jubah Abd. Hadi yang bau busok tu.
Oleh kerana miskin undi mereka boleh di beli. BN memang selalu beli undi. Tipu undi, undi pos dan undi hantu pun menolong BN menang juga.
Tiada beza orang2 apahalnya sampai kamu nak menghina beliau begituSarawak yang pro BN dengan orang2 macam Abd. Hadi dari Trengganu, yang boleh di beli dengan Unity Gomen dan bermacam project pembangunan.

Woi orang2 PAS!!! Kamu punya Presiden sunggoh bodoh sombong !!!
Jika mahukan undi kami, kenapa kami di hina pula ???
Bodoh betul Presiden PAS ini !!!
Tolong cepat2 gantikan dengan orang yang bijak,.. yang pandai Matematik dan Sains,.. bukan Ulama yang kesemuanya tercorot dan gagal dalam matapelajaran Matematik dan Sains.
Lagi pun kepala bersarban di Malaysia selalu overheat/kepanasan dan otak mereka cair dan meleleh melalui hidung, telingga dan mulut mereka. Ini membuat mereka tidak mampu berfikir sebab otak dah kosong, kerana keluar kat hidung,telingga dan mulut.

Malaun punya PAS !!! Presiden buta pun boleh pimpin mereka. Tunggulpun boleh jadi Presiden PAS.!!!

9 comments:

Anonymous said...

apahalnya sampai kamu nak menghina beliau begitu

AHIM KAMPONG said...

JANGAN SESEKALI BERANI KATA MACAM ITU...PETROLEUM SARAWAKLAHHHH KEUNTUNGAN BESAR PETRONAS UNTUK PEMBANGUNAN PELBAGAI DI SEMENANJUNG...KALAU KAMI PUN BERSUARA LANTANG SEPERTI KAMU BURUK PADAHNYA UNTUK KAMU...JANGAN TAK KENANG BUDI...bertaubatlah...insaflah

pak yeh said...

Anonymous said :
apahalnya sampai kamu nak menghina beliau begitu

Ulamak yang mencadangkan unity gomen dengan Kerajaan ISA/Taghut/Setan perlu di hina, sebab mereka akan mengkhianati perjuangan Islam dan rakyat.
Saya hairan kenapa dia maseh di kekalkan sebagai Presiden.
Rakyat Sarawak maseh menunggu pohon maaf dari Presiden PAS.

Anonymous said...

Ulamak yang mencadangkan unity gomen dengan Kerajaan ISA/Taghut/Setan perlu di hina, sebab mereka akan mengkhianati perjuangan Islam dan rakyat.
Saya hairan kenapa dia maseh di kekalkan sebagai Presiden.

-----------------------------------

demokrasi dalam PAS lebih terbuka dan lebih baik dari demokrasi UMNO, apapun bukanlah nak memburukkan UMNO pun kerana dah memang kalau nak bertanding apa jawatan dalam UMNO memerlukan kouta, memang satu yang melecehkan, hipokrit yang mengaku mengamalkan demokrasi

TGHH rela dirinya dicabar utk jawatan presiden, beliau ikhlas, kalau menang menanglah kalah kalahlah....

tapi ada ahli yang masih percayakan beliau utk terus menerajui PAS maka presidenlah beliau hingga kini..

rasanya pak yeh tak perlulah terikut rasa marah tak tentu hala seperti Tuan Guru Nik Aziz, ya beliau rasa tertekan dan terkilan dengan idea UG, tetapi disebabkan beliau PAS ada semacam sedikit masalah, TGNA kini perlu mengakui kesilapannya menyebabkan PAS sudah 'kalah' di Manek Urai

janganlah disebabkan UG semua dah jadi kalut, itu cuma satu cadangan mana ada batu asas lagi bagi pembinaannya tambah pula demi penghormatan kepada TGNA UG sudah tiada lagi, justeru sepatutnya semua pihak dalam PR harus lebih fokus lagi

sampah yang sudah dibuang kalau dah tiada tiada lagilah kenapa masih nak tebayang-bayang lagi di ingatan sedangkan mata dah cakap betul kata tiada maka tiadalah.....

berkenaan kenyataan TGHH yang menghina penduduk Batang Ai dan Sarawak tu memang tak patut beliau berkata demikian ia betul-betul mengguris perasaan kerana penduduk2disitu sudah tahu basuh baju sendiri dan layar internet, mereka Cuma pilih apa yang mereka rasa betul, minda dan badan mereka, mereka punya sukalah

biasalah ahli politik kadang2 terlajak cakap, saya yakin TGHH sedang berusaha utk meminta maaf dari mereka semua di Batang Ai dan Sarawak..

memang tak patut TGHH hina mereka begitu... tak patut....

pak yeh said...

Bila orang JAYA/WINNER berbuat salah mereka akan berkata.."Ya saya bersalah".

Bila orang KALAH/LOOSER berbuat salah mereka akan berkata.."Itu bukan salah saya".

Kami rakyat Sarawak maseh menunggu Abdul Hadi mengaku kesalahannya, dan meminta maaf kapada semua rakyat Sarawak !!!

Jika Abdul Hadi tidak mengaku kesalahannya maka sesungguhnya beliau adalah unIslamik dan seorang yang Kalah/Looser, dan juaga seorang yang bodoh. Contoh beliau sebagai Ulamak dalam concept Pimpinan Ulama PAS adalah burok sekali.

tok janggut said...

Salam Pak Yeh,

Jangan marahkan Hadi, dia kata begitu sebab mejoriti pengikutnya memang menganggap penduduk Sabah dan Sarawak memang begitu. Tak caya cuba tanya pengikut PAS yang tinggal di kampung-kampung, rata-rata menganggap orang sabah dan sarawak masih lagi kolot. Mungkin ini yang digambarkan oleh pemimpin-pemimpin mereka. Sebab itu mereka beranggapan begitu.

Bagi saya yang dah ke Brunei, Sabah dan Sarawak, rasa macam tak mau balik ke Semenanjung. Tapi orang PAS tahu apa, katak di bawah tempurung.

ikanbilihikanjerung said...

"I'm driven with a mission from GOD. GOD would tell me, 'George, go and fight those terrorists in AFGHANISTAN.' And I did, and then GOD would tell me, 'George go and end the tyranny in IRAQ,' and I did."

The Independent, 7 October 2005

pak yeh said...

Dear ikanbilihikanjerung,
George is lying. The GOd of Christians is totally non violence and against war.
Some people make billions out of war. If George's God is Money, then it must be true.

Kami bukan Warga Cawat said...

Tikar bercorak tradisi dihambarkan. Lalu duduk beberapa orang tua bersirat dan berpakaian tradisi lengkap. Di tengah-tengah mereka, diletakkan alat upacara. Beberapa keping pingan berukiran naga diletakkan di tengah tikar berukiran. Juga, mangkuk khas kegunaan upacara. Dua ekor ayam jantan, ditambat pada satu tiang khas. Lima tokoh yang berwajah serius mula menjalankan tugas masing-masing. Sedangkan para hadirin terus menyaksikan gelagat mereka tanpa sesiapa pun berani bersuara dalam keadaan panas terik.

“Kita akan minta pengadilan dari leluhor! Kita bukan warga cawat yang menghina leluhor! Biar mereka menghukum mangsanya,” ujar seorang tua yang kelihatan ukiran tatu tradisi di segenap tubuhnya. Wajahnya berkedut menandakan dia tidak suka dengan kerjanya dalam usianya yang lanjut.

baca selanjut Kami Bukan Cawat

biar leluhor moyang kami menghantar bala kepada hadi. ayam telah dipersembahkan .