Wednesday, August 5, 2009

UMNO Lama Vs UMNO Baru

Selagi Cina India enggan mejiwakan bahasa dan bangsa Tanah Melayu selagi itu parti Melayu perlu hidup untok survival Melayu.

Waima pemimpin "UMNO Baru" di lihat tidak relevan kerana telah murtad ke Melayuannya dan juga keIslamannya. Murtadnya parti Melayu bernama UMNO Baru adalah kerana mereka di rasok nafsu syaitan yang merupakan ideology Kapitalism yang tamak, beralatan riba berbentok duit kertas mudahtipu dan menguntongkan Bankers serta golongan pemerintah.Ekonomi duit kertas dan Bankers atau lebeh tepat "Kafirnomics" telah hancurkan ideology Socialist,Communist dan juga Islam yang mesra rakyat. Sistem Welfare State dan Sadakah Islamiah di hancuri ideology tamak Kapitalis dan duit kertas mudahtipu dan mudahcetak.

Tidak hairan ideology "UMNO Lama" yang berasaskan visi menolong bangsa Melayu khasnya, telah di kaburi nafu syaitan dan tamak haloba.
UMNO Lama yang dulu visinya menolong rakyat menjadi kaya, telah di matikan dan tersadai visinya di gantikan dengan Visi 2020 yang perkayakan yang golongan kaya/bogoise daripada Melayu,Cina dan India,Yahudi, dan di samping itu memiskinkan rakyat Melaysian yang miskin dan daif.

Jika bukti di tagih oleh sesiapa yang sceptic/kurang kepercayaan, lihat sahaja pada nilai matawang Singapore, yang dahulunya sama RM 1.00 = S 1.00, tetapi kini RM 2.4 = S 1.00. Ini bermaana rakyat Malaysia telah di miskinkan 240% dari keadaan asalnya.
Bagaimana boleh berlaku begini? Malaysia mempunyai petrolium,kelapa sawit tanah yang luas , sedangkan Singapore tanah sekangkang kera, tiada apa2,petroliun mahupun ayer.
Maka konclusi yang benar adalah UMNO Baru telah mismanage/salah urus aset dan ekonomi Melaysia.

Kenapa UMNO Baru salah urus ekonomi adalah kerana sifat TAMAK pemimpinnya dan juga sifat bodoh rakyatnya yang buta politik dan telah lupa visi asal UMNO lama.
Bukti2 salah urus Dr M dan UMNO Baru adalah,
1) scandal BMF Hong Kong (RM 2 billion)melibatkan satu pembunohan pada 1965.
2) jatuhnya nilai ringgit selepas membina Dayabumi dlln pada 1985.
3) scandal Bank Negara yang rugi RM 20 billion beserta jatuhnya nilai ringgt selepasnya pada 1994.
4) scandal MAS /Tajuddin Ramli yang hampir bankruptkan MAS. Dr M dan UMNO Baru telah bailout Tajudin Ramli dan MAS dengan membayar harga saham melebihi dua kali ganda harga pasaran pada 1997.
5) Kejatuhan nilai ringgit setelah Dr M dan UMNO Baru membuat KLIA,KLCC,KL Tower,Putra Jaya,Bakun Dam dan project2 bangunan mega yang lain dengan mengunakan wang Soros dan pelabur2 lain pada 1998.Deposit Soros menjana 90% atau 9 kali berganda wang untok di beri pinjaman pada Company2 kroni UMNO(mengikut Banking procedure).
Semunya ini menunjukkan bertapa borosnya UMNO Baru memperkayakan yang kaya, tetapi rakyat menjadi makin miskin apabila nilai ringgit jatuh akibat duit di cetak untok menampung hutang kerajaan. Rakyat di cukai melalui jatuhnya nilai ringgit untok membayar hutang2 membina KLIA,KLCC,Putra Jaya,Bakun Dam dan lain2 bangunan mega serata Malaysia.

Kejatuhan nilai wang Malaysia tidak menggugat kaum Cina yang kebanyakan berbisnes. Golongan bisnessman boleh atasi kejatuhan nilai ringgit dengan menaikan harga barangan mereka. Tetapi pekerja2 dan golongan miskin terperangkap oleh dujana UMNO Baru yang menurunkan nilai ringgit.

Maka konklusi rootcause analysis politik Malaysia adalah ekonomi yang salah.
DEB ciptaan Tun Razak dari UMNO Lama adalah memperkayakan rakyat dengan skim 10 ekar kelapa sawit untok tiap perserta FELDA, Mara dan sebagainya.
Malangnya DEB UMNO Baru memperkayakan kerajaan dan kroni2nya dengan beribu2 ekar kelapa sawit dan concept Privatization dan Globalization dan Liberalization yang membolehkan asset negara di jual pada negara asing.Bernas telah jual 30% sahamnya kapada syarikat Hong Kong. Kelapa sawit kerajaan telah di jual kapada Sime Darby, syarikat British.Saham Bank Bumiputra dan Maybank pun di beritakan telah di jual kapada bukan Melayu dan warga negara asing.

UMNO Lama memperjuangkan hak semua rakyat Melayu.
UMNO Baru memperjuangkan poket mereka sendiri.
UMNO Lama maseh Nationaliskan Institusi Kerajaan, seperti Hospital,Ayer, Letrik dan Jalan Raya.
UMNO Baru telah swastakan/Privatiz segala macam institusi dan bisness termasuk bisnes beras,gula,AP kereta,jalan raya dan Toll,hospital, Universti,dan sebagainya bukan untok kayakan rakyat,tetapi untok kayakan ahli2 UMNO Baru/BN dan kroni2nya.

Kita sayangkan UMNO Lama yang telah kayakan rakyat!!!
Kita bencikan UMNO Baru yang telah merompak rakyat melalui privatisation, inflasi dan turun nilai ringgit dan kini Globalisation dan liberalisation!!!

Asas Revolusi semuanya adalah EKONOMI MESRA RAKYAT dan EKONOMI YANG TIDAK MISKINKAN RAKYT MELALUI INFLASI DAN TURUN NILAI WANG.
Jika ini boleh di jamin oleh mana2 parti, maka parti itulah yang rakyat akan sayang dan undi.
Di harap UMNO Baru akan berobah, setelah berjanji untok berobah. Tetapi malangnya UMNO Baru yang telah bunoh UMNO Lama telah menkhianati rakyat kerana di rasok nafsu syaitan dan tamak haloba.

Maka timbullah perjuangan Revolusi untok hidupkan UMNO Lama atau pun mana2 parti yang mengamalkan EKONOMI MESRA RAKYAT.Kita menjadi dayus jika parti yang maseh amalkan Kafirnomics di naikkan sebagai pemerintah.

HIDUP REVOLUSI MALAYSIA !!!

4 comments:

Anonymous said...

kenapa tiba2 nak hidupkan umno lama yang sudah kerepot tu

bukankah PR sepatutnya menjadi ganti dan harapan kepada rakyat Malaysia

barang lama tak payah dikenang

lagipun ini bukan soal hidupkan umno lama

orang melayu perlukan pemimpin macam Tun Abdul Razak

anak Tun Badul Razak kini adalah pm malaysia tapi malang dia tidaklah sehebat bapanya

tak payah nak berdalih lagilah pak yeh sokong umno sokong ajelah..

pak yeh said...

Anonymous kata:
tak payah nak berdalih lagilah pak yeh sokong umno sokong ajelah..

Saya berlaku dayus dan berdosa kapada Melayu dan Allah swt jika saya sokong UMNO Baru ciptaan bangsa Kerala. Melayu UMNO Baru telah murtad keMelayuannya dan keIslamannya.Yang tidak bersalah telah di seksa dan mati (Ibrahim Libya,Jalil BMF,Teo Beng Hock,Kugan,Adil Anwar dan ramai lagi.
Waima parti Melayu perlu wujud demi survival Melayu, tidak semestinya sebagai kerajaan, boleh tetapi sebagai pembangkang yang pertahankan hak Melayu. Mereka boleh hidupkan semula Semangat 46 dan join Pakatan Rakyat. UMNO Baru telah mengkhianati Melayu.Mereka telah murtad dari keMelayuan dan keIslaman kerana wang telah menjadi Tuhan mereka. UMNO Baru tidak junjung keTuanan Melayu dan keTuanan Islam. UMNO Baru memperjuangkan keTuanan Wang.
Ini ada lah haqikah sebenarnya.

Anonymous said...

UMNO tidak mengkhianati bangsa melayu....anwar n pakatan rakyat yg khianati bangsa melayu.....PAS yg khianati bangsa melayu....sanggup berkongsi bantal dgn DAP,musuh org melayu.

akmalharith said...

teks ni nak menunjukkan rupa sebenar UMNO baru; UMNO ciptaan Mahathir yang ditentang oleh Tunku Abdul Rahman sendiri.. bila orang kata, siapa kutuk umno adalah orang tak kenang jasa; maka inilah jawapannya. umno baru ni hanya anak2 setan yang menggunakan topeng yang dibina kemas dan diragut oleh umno lama.