Wednesday, October 27, 2010

Satu Melayu pt1 : Satu Visi.

Melayu di lihat sedang berpecah. Berpecahnya Melayu adalah kerana tidak sama visi.
Visi UMNO Baru adalah memperkayakan ahli2 UMNO dan BN.
UMNO Baru tidak punyai visi untok rakyat Melayu. Pekerja2 gaji kechil maseh belum mendapat gaji minima. Kini pekerja2 bergaji kechil, rakyat Malaysia yang majoritinya Melayu, terseksa dengan gajiyang semakin kechil dan peluang perkerjaan yang makin tipis akibat dasar kerajaan memberi perkerjaan kapada warga asing yang gaji mereka jauh lebeh murah,yang cuma menguntongkan kaum Kapitalis.
Visi UMNO Baru sama dengan visi kaum Kapitalis yang Tuhankan keuntongan dengan apa cara sekali pun,termasuk memiskinkan rakyat dengan menjatuhkan nilai ringgit.
Visi UMNO Baru ciptaan Dr M tidak sama dengan visi UMNO Lama Tun Abdul Razak.
Tun Abdul Razak nyata bervisi mengkayakan semua rakyat Melayu.
UMNO Baru selama di pimpin oleh Dr M telah mengkayakan kroni2 UNMO/BN yang secara tidak lansung memperkayakan mereka sendiri.
Dr M tidak lansung peduli kekayaan ataupun keselesaan pekerja2 bergaji kechil,apabila Union/Persatuan Pekerja di mandulkan dengan berbagai acta2 yang mengekang kebebasan mereka bersuara.
Ini adalah pengkhianatan terhadap pekerja2 bergaji kechil.Visi Dr M adalah kekayaan pelabor2 asing dan para peniaga/bussinessman.
Salah visi Dr M ini adalah satu pengkhianatan terhadap pengundi2/rakyat bergaji kecil.
Dr M jelas hanyut dengan tamak haloba fahaman Kapitalisma,menguntongkan golongan kapitalis dengan cara merugikan rakyat bergaji kecil.

Maka berpecahnya Melayu adalah ankara UMNO Baru sendiri di bawah pimpinan Dr M. Dr M adalah Bapak agama Kapitalis di Malaysia yang cuma menuntongkan yang kaya dan memiskinkan lagi yang sudah miskin.
Dr M sepatutnya membawa ekonomi Socialis dan Komunis, seperti yang telah di lakukan oleh Tun Abdul Razak selepas beliau berjumpa dengan tokoh keMerdekaan/Independence/pejuang kebebasan teragong seantara dunia,ia itu Chairman Mao Tze Tung.
Malaysia mungkin akan jadi Super Power macam negara Cina jika Dr M ikut jejak Tun Abdul Razak.
Rakyat perlu di dahulukan kekayaan mereka. Apabila rakyat kaya negara pun akan kaya.
Jika kroni di kayakan,mereka baya duit keluar negara.
Apa yang Mahathir buat adalah menkayakan pelabur2 asing dengan cara merendahkan gaji pekerja2 Malaysia dengan cara melemahkan Union/Persatuan pekerja2, yang terdiri daripada majoriti pekerja2 Melayu bergaji kicil. Nyata DR M dan UMNO Barunya mengkhianati Melayu pekerja2 kechil.
Dr M memperkayakan company2 kroni UMNO dalam bisnes kelapa sawit.Ini adalah visi golongan Kapitalis dan penjajah.Ia nya bukan visi rakyat.Viusi Melayu sudah berpecah di bawah Dr M dan UMNO Baru/BN.
Visi yang kita perlu cotohi adalah visi Tun Razak yang memperkayakan rakyat dalam bisnes kelapa sawit FELDA.Visi pemimpin dengan visi rakyat menjadi satu di bawah Tun Abdul Razak. Moga Allah cucuri rahmat keatasnya.

Oleh kerana visi rakyat dan visi UMNO Baru tidak sama, maka Melayu perlu tinggalkan UMNO Baru.UMNO Baru telah mederhaka kapada rakyat.
Kita perlu satukan kembali visi pemimpin UMNO Lama (visi Tun Abdul razak) yang satu visi dengan rakyat.
Cara Democratik yang paling berkesan, adalah dengan menukar parti2 pemerintah sekarang ini dengan parti pembangkang dengan harapan mereka akan sama visi dengan rakyat.!!!
Melayu perlu bersatu hati dan visi di dalam PRU 13 nanti untok mengulingkan UMNO Baru/BN yang di lihat salah visi dan "korupsi gila".!!!

Demi cintakan agama,bangsa dan negara, kita perlu bersatu visi gulingkan pati2 politik UMNO/BN yang telah meracuni agama,bangsa,dan negara dengan korupsi mereka.!!!

Hidup Revolusi Melayu/Islam.!!!

No comments: