Thursday, February 17, 2011

Konspirasi seleweng Quran dan Muslim.

Selain kumpulan Aidid Safar yang menguna dogma falsafah linguistik "akar huruf kata" untok salah tafsir Quran, ada satu lagi golongan yang telah salah tafsir dan terjemah Quran, bertujuan untok menyesatkan kaum Muslim dan mentertawakan Islam.!!!

Golongan ini saya namakan golongan "lahwal hadhadis".Ia nya bukan lah rekaan saya, tetapi ada di sebut oleh Allah di dalam ayat Quran 31 :6.

1)Terjemahan yang benar :
Quran 31:6,"Ada orang guna lahwal hadis (hadis olok2)) untok sesatkan orang lain dari jalan Allah, tanpa pengetahuan, dan menjadikannya(jalan Allah/Islam) bahan tertawa."

2)Terjemahan yang salah :
Quran 31:6 "Dan ada di antara manusia: Orang yang memilih serta membelanjakan hartanya kepada cerita-cerita dan perkara-perkara hiburan yang melalaikan; yang berakibat menyesatkan (dirinya dan orang ramai) dari agama Allah dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan dan ada pula orang yang menjadikan agama Allah itu sebagai ejek-ejekan; merekalah orang-orang yang akan beroleh azab yang menghinakan."

Perkataan yang telah di seleweng/salah tafsir adalah lahwal hadis, yang di tafsir sebagai "memilih serta membelanjakan hartanya kepada cerita-cerita dan perkara-perkara hiburan yang melalaikan".

Persoalannya 1)Bagaimana dua perkataan(lahwal hadis), boleh di terjemah hingga menguna sebelas perkataan.???
Walaupun sebelas perkataan di guna, ia maseh tidak terjemah perkataan lahwal dan hadis.!!!.
Mengikut firman Allah Quran 31:6, yang menyesatkan orang lain dan mentertawakan Islam, adalah hadis yang lahwal(olok2), bukannya omong2 kosong ataupun harta dan hhiburan ataupun kelakar/joke.
Hakikatnya, hadis manakah yang menyesatkan dan mentertawakan Islam.???
Buktinya adalah....

1)Hadis Israk Mikraj yang menghina Allah dengan berkata Allah bodoh rancang solat hingga flip flop dari 50 kapada 5 kali solat sehari. Semua orang tertawakan Muslim kerana hadis ini. Hadis ini juga mengambarkan nabi Muhammad bodoh dan perlu di ajar oleh nabi Musa dan nabi Isa supaya tawar menawar solat. Ia juga mengajar Muslim percaya dengan mythology Greek kuda terbang Hercules dan bahawa tuhan berada di langit ke tujoh,yang sama bertempat dengan Zeus bapak Hercules.

2)Hadis yang suroh Muslim/Haji cium batu hajar aswat.
Ini bukan hadis nabi tetapi kata2 Umar al Khatab, yang menjadi ikutan kaum Muslim. Hadis ini mentertawakan Islam kerana mencium batu itu perbuatan penyembah berhala.!!!

3)Hadis yang suroh bunoh si murtad. Walaupun Quran terangkan yang "Tiada paksaan di dalam agama" (Quran 2:256)., hadis Bukhari Muslim ini telah atasi hadis Allah(Quran 45:6 Aku telah wahyukan ahsanal hadis, kitab yang lengkap..."
Perbuatan mengatasi hadis Allah/Quran dengan hadis Bukhari Muslim telah angkat Bukhari Muslim menjadi tuhan yang lebeh di taati dari Allah.!!!

Maka hakikatnya dan "udang di sebalik batunya" adalah bahawa ayat itu sengaja di salah terjemahkan kerana ingin kekalkan kegunaan lahwal hadis, supaya Muslim dapat disesatkan.!!!


Kenapakah adanyalah usaha/konspirasi untok sesatkan kaum Muslima dengan salah terjemahan Quran itu.???
Jawabnya adalah...Kerana Syiatan kerjanya adalah menyesatkan kaum Muslim. Dan cara paling senag sesatkan kaum Muslim adalah apabila mereka menyamar sebagai Ulamak.!!!

Begitu juga agama2 lain telah di selewengkan oleh agamawan mereka.

Lagu Elvis Presley, "Devil in disguise" meyanyikan keadaan sebenar falsafah hidup manusia.

1 comment:

Muhaimin said...

tapi ramai juga sekarang ni yang meragukan bukhari dan muslim kerana keduanya berasal dari tempat lahir agama majusi