Wednesday, August 8, 2012

Politik 3rd World = Penjajahan

Politik Penjajahan Neo Colonialsm adalah pejajahan ekonomi Dunia ke3 / 3rd World  oleh Dunia pertama / 1st World. Negara 3rd world adalah tempat di mana semua sumber ekonomi ( minyak dan galian. kayu balak, tanah ladang dan manusia ) di exploitasi untok kayakan negara 1st world.

Pada mulanya penjajahan ber;aku cara perang dan kekerasan. Kemudian setelah infrastruktur ekonomi Kapitalis/Kafirnomiks/ekonomi riba, seperti wang kertas dan sistem Banking, kertas milik tanah dan harta berserta dengan  undang2, Lawyer,Hakim, dan Polis untok kawal deen/agama Kufurism / Kapitalism ataupun ekonomi berriba kaum penjajah berasal dari negara2 1st World ,maka wujudlah neghara 3rd World.

Kufurism / Kapitalism / ekonomi riba, adalah politik  / agama / deen penjajah orang2 kafirun yang berasal dari negara Ist World.
Tanda2 Kufurism adalah yang benar akan di palsukan. Contohnya adalah
1) Tuhan : Tuhan yang benar di gantikan dengan tuhan yang palsu ( trinity dan polytheism ).
2) Duit. Duit ciptaan Tuhan ( emas,perak,tembaga ) di gantikan dengan duit kertas yang sama taras dengan duit palsu dan duit Cina mampos. Rujuk rencana  http://warongpakyeh.blogspot.com/2010/04/duit-cina-mampos-duit-yahudi-penipu.html
3)  Kasta : Manusia di kastakan kapada yang sangat kaya ( Bogoise  / Brahma / Bankers ) dan yang miskin /hamba ( Prolitariat / Pariah ).
4) Inflasi tinggi  / kenaikan harga barangan yang terlampau kerap, di sebabkan oleh riba dari hutang kerajaan.
4) Asset dan harta negara (minyak,ayer,letrik, jalan raya, perladangan, hospital, sekolah yang semuanya telah di swastakan. Ini kayakan kaum kaya (Bogoise ) dan miskinkan kaum miskin / Prolitariat.
5) Hidup Kami  / hidup berkomuniti di ganti dengan hidup persendiriana yang menjadikan manusi tamak.
6) Penjajahan Malaysia  melalui hutang kerajaan yang memerintah (UMNO) kini sebanyak RM500billion adalah tanda  penjajahan moden ataupun politik 3rd World.

Sila  layari video2 di bawah untok pencerahan,





7 comments:

Anonymous said...

Salam Pak Yeh & semua pengunjung blog,

Ayuh selepas baca, kita membantu Pak Yeh serta masyarakat kita, dengan berkongsi ide dengan sanak saudara di kampung, kawan - kawan, pemuda- pemudi serta dengan mereka yang tidak berupaya untuk " access internet ". Membaca untuk kemajuan diri itu patut disanjunginya tapi Buat lah jasa - jasa yang baik / terbaik untuk menunjuk kasih kita kepadaNYA.

Kehidupan di KL mewah seperti dimimpikan penduduk – penduduk serta anak – anak muda di kampong ? Nampak glamor dunia kapitalis – success semua,tetapi sebenarnya nampak sangat bodoh penuh dengan kepalsuan, keangkuhan, kehilangan keperikemanusiaan, penuh dengan kebecian, kekejaman, penipuan,korupsi seperti yang ditayangkan dalam wayang Hollywood, Bollywood, Bolehland yang mengagungkan eknomi swasta ?

A.B.U. untuk mengakhiri mega projek2 di KL diberikan kepada multi- millionaires, billionaires Melayu, Cina, termasuklah Mahathir Samy cronies, sampailah Taib Mahmud, George Chan dll termasuklah pemimpin- pemimpin jutawan di Sabah. 90 % kerja expertise dikhaskan untuk kroni- kroni, anak- anak mereka, kenalan-kenalan rapat, warga dari negara investors serta expatriates.

Jawatan pengurusan pertengahan semua dibooked untuk kenalan mahathir & anak anak mega - mega sdn bhd najib rosmah mega- mega bhd. Kerja manual,odd jobs
semua dikebas PATI. Rakyat kita ? Kerja- kerja yang lain disedekahkan untuk Rakyat.

Rakyat Melayu, Rakyat Malaysia merempat. Yang bekerja di syarikat- syarikat tersebut adalah bagaikan hamba, kerja panjang masa setiap hari dengan gaji terhad. Ramai pemuda menganggur kerana mutu pendidikan yang tidak menemui kehendak majikan / industri serta ekonomi negara lembap.

Terdapat sebilangan profesional cekap di swasta yang berusia 45 ahun ke atas dijadikan redundant / dipaksa bersara kerana pentadbiran kerajaan yang tidak cekap serta korup sehingga business di swasta berjalan lambat, ditimpa kerugian dan hutang.

Ramai rakyat di bandar - bandar, di pinggiran bandar, nampak hebat, tetapi sebenarnya mereka payah mencari rezeki kerana ketamakan serta kedaifan manusia. Bagi mereka yang rajin berusaha, amat kejam peniagaan kecil mereka untuk survive belum tentu lagi. Tambahan pula, kehidupan penduduk - penduduk kampong bagaikan kais pagi makan pagi, kais petang, peniagaan kecil untuk survive belum tentu lagi.

Kita hendaklah hentikan semua ketidakadilan, kekejaman serta penindasan kapitalis yang multi- millionaires serta billionaires terhadap kita sebagai rakyat kerana dasar – dasar mereka yang korup serta menekan.

Dalam PU 13, mesti kah kita undi untuk Ekonomi Rakyat ? Dan tolak ekonomi di mana kaum kapitalis serta keluarga jutawan mereka tidak ada masa, tidak mempunyai sikap rasa tanggungjawab, keprihatinan yang konsisten terhadap penyediakan peluangan pekerjaan serta peluangan peniagaan yang 90 peratusnya untuk rakyat Malaysia!

Mereka lebih mementingkan gaji bulan mereka yang tersangat lumayan, bonus di penghujung tahun dalam anggaran beratus ribu ringgit / berjuta ringgit. Kapitalis yang tamak tidak berminat untuk membangunkan masyarakat setempat di sepanjang masa dan selepas projek - projek mereka berjalan. Selepas mereka mengaut keuntungan beribu jutaan ringgit atau berbilion ringgit, dah tiba masanya untuk mereka
memulakan projek mega- mega yang lain.

Dalam PU 13, mesti kah kita undi untuk Ekonomi Rakyat untuk anak - anak, cucu - cicit kita, serta diri, keluarga kita, untuk masyarakat Malaysia di mana kalau sama - sama berkongsi properity, semua hidup lebih aman ?

Salam Pak Yeh. Selamat Berpuasa.

Anonymous said...

Pak Yeh,
Salam, ribuan terima kasih. The Hitmen videos begitu jelas, concise, simple dengan gambar kartun yang intelligent. Begitu effective sekali untuk menjelaskan artikel Pak Yeh serta mendedahan rancangan terpendam kaum kapitalis untuk menperhambakan setiap manusia. Jika dibenarkan terus bergiat, manusia boleh dijual beli.

Tetapi yang benar - benar memahami Tuhan tidak akan berbuat demikian sebaliknya mereka akan berikhtiar untuk mempertahankan, memperkemaskinikan lagi serta melaksanakan hak - hak asasi rakyat serta dignity rakyat dengan adil saksama namun kesucian wajib kekal seperti hendakNYA. Sekian, Terima kasih. Salam Pak Yeh.

pak yeh said...

Salam anonymouse no.1 dan no.2.
Terima kaseh atas komen anda yang baik dan iklas.
Ya usaha lah agar mesej penjajahan baru ini dapat di sampaikankan ka seluruh kampong dan bandar. Moga kita dapat berfikir dan merancang bagaimana kita dapat merdeka dari penjajah moden bernama kaum Kapitalis / kafirnomiks yang memperhambakan kita.

Amim said...

Pak Yeh.

Salepas membaca tulisen Pak Yeh saya ingat awak telah mabok BUDU.
Boleh berkawan dengan Suami Sharizat,Dr Salleh yang expert dalam industy BUDU.

Mungkin kita majukan perusahaan BUDU ini ka luar negara,jadi kita attack mereka dengan BUDU.

Bagus Mimpi siang hari

pak yeh said...

Apa daa Amin.?
Lu cakap dari buntut mu ka.??? Oh ya orang mabuk budu selalu kata orang lain mabuk budu. Otak mereka sudah budu.!!! Ini mesti budaya UMNO yang suka tunjuk buntut pada orang. Kah,kah,kah.

Mana ada saya makan budu.? Gue bukan orang Kelate.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
pak yeh said...

Salam Anonymous,
posting awak di delete atas permintaan anda.
Waima saya turut sharing pendapat anda.

Manusia majoritu tidak nampak kebenaran kerana propoganda dan kufurism oleh Penjajah negara2 Christian/Barat. Asas mind control mereka adalah mengantikan kebenaran dengan kepalsuaan.
Kecuali mereka2 yang ada ilham dari Allah. Kaedah ini di terangkan oleh Krishna murti di video Zietgeist.
Mereka2 yang di beri ilham dapat bezakan kebenaran dan kepalsuan..."Cuma Jauhari kenal manikan".
Jika pendapat anda tidak di terima, anda perlu bahaskannya cara Socrates, dengan soalan yang akan "trap" merekaJika maseh tidak berjaya, mungkin. itu takdir dan bukan kehendak Allah. Cuma Allah yang beri petunjuk pada sesiapa yang Dia mahu.
Quran 39:18 "Debate all views.Choose the best.These are the guided,the intelligent."