Thursday, November 8, 2012

Nurul Izzah & Kebebasan Beragama (Quran2:256)

Nurul Izzah dan Muslim amnya, di lihat berada di dalam dilema untok melafazkan kebenaran Quran 2:256.. Nurul telahpun melafazkan kebenaran itu berbentuk "Tiada paksaan di dalam agama/deen"... untok semua bangsa.Utusan Meloya dan Ulamak Umno mentafsir keyataan beliau dengan berkata beliau mengalakkan Melayu untok murtad ataupun masuk Krisdtian.

Sebenarnya kebenaran bersumberkan Quran itu telah di pinda dan di spin oleh Ulama dengan mengunakan hadis, supaya pemurtad / parti pembangkang di hukum bunoh. Ini membuktikan bahawa di dalam Islam ada paksaan bila mengguna hadis. Ini juga mebuktikan bahawa hadis dan Ulamak2 hadis telak kontradik Allah dan Quran.

Bagi mereka yang pecaya pada hukum bunoh untok pemurtad, mereka telah atasi firman Allah(Quran2:256) dengan hadis.manusia.
Ini perkara salah dan syirik, kerana Allah telah berfirman...
Quran 17:2 " Jangan ambil selain dari Aku, sebagai penyelesai masaalah"
Quran 12:40 "Sesungohnya hukum adalah dariKu sahaja"
Quran 18:26 "Aku tidak sekutukan sesiapa dengan hukumKu."

"Hukum Allah adalah bersumberkan kata2 Allah (Quran sahaja).
Hukum manusia adalah bersumberkan kata2 manusia (kata2 Bukhari Muslim dan perawi hadis).
Jangan rojakkan hukum Allah/Quran dengan kata2 manusia/hadis".
 
Rasullulah telah haramkan hadis. Rujuk ...
http://warongpakyeh.blogspot.com/2012/09/the-ban-burn-of-hadis.html

Haqiqatnya, 
1) Islam lebeh baik tanpa si pemurtad yang nama sahaja Islam tapi perangai tidak Islam.
Pemurtad umpama tahi dan kentot yang jika di simpan dalam badan akan mudaratkan kesihatan.
2) Akta bunoh pemurtad akan takutkan orang kafir untok masuk Islam.
3) Ulama telah menyesatkan Muslim dan mentertawakan Islam bila mengguna lahwal hadis untok pinda dan kontradik Quran.. Rujuk Quran 31:6 "Ada orang guna lahwal hadis untok sesatkan orang lain dari jalan Allah(Islam), tanpa pengetahuan, dan jadikannya(Islam) bahan tertawa."

4 comments:

Anonymous said...

Pak Yeh.
Nurul membuat kenyataan yang benar.
Kebebasan ugama di jamin dalam perlembagaan kita.
Dalam Quran ada dinyatakan tidak paksaan dalam memileh ugama.Tapi dalam Quran juga di nyatakan yang Hanya Ugama Islam yang benar dan di terima oleh Allah.
Jika kita memileh ugamamlain salain dari Islam,Allah akan memasokan mereka dalam mereka jahanam.

Allah memberikan kita fikiran untok berfikir.Pilehan ugama untok kita ,kita yang membuatnya .Tidak siapa yang apat menghalangnkita jika kita memileh untok menjadi Kristian atau free thinker.

Jadi jika masok neraka kerana pilehan kita,tiada siapa yang boleh si salahkan.Raja kita,undang kita,Majelis ugama Islam,Jakim tidak boleh melarang kita untok membuat pilehan ugama apa yang kita mahu anuti.

Bagitu juga keperchayaan kapada Rasuallah sabagai pesuroh Allah.jika kita tidak mehu percaya dan mengatakan Imam Mirza dari Ahmadiah merupakan Nabi yangbterakhir itu pilehan kita.

Salain dari itu ada juga sakumpulan orang Islam yang hanya percaya Quran tetapi menafikan Rasuallah SAW.Golongan anti Hadithbdan Sunnah.Ini juga golongan murtad.Saya tiak tahu apa yang dengan dijawab bila mati didalam kubor bila malaikat mungkar Nakir beranya siapa Nabi kamu?

Susah nanti jika sudah mati tidak boleh kembali.
Pak Yeh,jika betul apa yang awak percaya bahawa Rasuallah melarang kita menulis hadith,ada kah ini ada larangan dai Rasuallah ntok kita umat islam untok mengamalkan apa yang di buat oleh Rasuaalha samasa hidupnya.Cara ia beribadat,cara ia menjalankan kehidupan harian.
Kita tidak boleh melaang jika sahabat sahabat Rasuallah dan Tabiin mahu meniru kehidupan Rasuallah.

Anonymous said...

Wahai anonymous yg mengatakan bahawa org yg tolak hadis itu golongan murtad, tunjukkan bukti kamu berdasarkan al-quran; ayat mana yg menyatakan begitu. Menolak hadis itu jgn disamakan dgn menolak rasullulah. Malahan, didalam Al-quran, terdapat beberapa lagi nama nabi dan rasul yg disebut. Jika kamu betul ada membaca Al-quran, sudah tentu kamu tahu siapakah nabi dan rasul yg disebut.

pak yeh said...

Apa daa Anonymous no1,
Kenapa tak pakai otak.?
Siapa kata Muslim yang tolak hadis tu murtad.?
Allah kata 1)percaya pada kitab. Kitab untok Muslim adalah Quran, bukan kitab karangan Bukhari Muslim yang timbul 300 tahun selepas nabi wafat.
Sunah nabi, solat,puasa,zakat wuduk dan tayamum, semuanya di sebut dalam Quran.
Allah sendiri kata Quran itu lengkap. Kenapa kamu dan Ulama kurang ajar kata Quran tidak lengkap kerana perlukan buku lain untok lengkapkannya,??
Kenapa tak pakai otak hah.? Bukan kah Allah twelah larang kegunaan lahwal hadis ? Rujuk Quran31:6 "Ada orang guna lahwal hadis untok sesatkan orang lain dari jalan Allah...dan jadikannya(jalan Allah) bahan tertawa"
Orang yang tak pakai otak, bukan manusia tapi binatang/lembu ternakan dan gerenti masuk neraka. Bukan saya kata tapi Allah yang kata.
Rujuk Quran 7:179 "Already have We urged unto hell many of the jinn and humankind, having hearts wherewith they understand not, and having eyes wherewith they see not, and having ears wherewith they hear not. These are as the cattle - nay, but they are worse! These are the neglectful."

Anonymous said...

salam,
Dalam surah Al-Fatiha kita meminta Tuhan tunjukkan kejalan yg lurus.
Jawapannya Tuhan berikan dalan surah yg seterusnya:-

Q2:2Thalika alkitabu la rayba feehi hudan lilmuttaqeena.

This is the Book; in it is guidance sure, without doubt, to those who fear Allah.

"Kitab (Al Qur'an) ini tidak ada keraguan padanya; jadi petunjuk bagi mereka yang bertakwa,"

Dengan jelas Tuhan memberitahu bahawa pertunjukNya hanya ada dalam Quran dan bukan pada kitab yg lain selain Quran.

Kenapa kita harus ragu2 dengan Kitab Allah. Hanya org2 yg bertakwa shj akan menerinya tanpa ragu2.

mikat/-