Tuesday, March 5, 2013

Konspirasi Sabah dan KeTuanan Yahudi / Amerika

Bagi mereka2 yang inginkan cerita "udang di sebalek batu" atau pun "konspirasi tiori" ini adalah satu pandangan yang mungkin mencapai idaman kamu.

 1)Kita sedia maalum bahawa Filipina dan Sultan Sulu adalah koloni Amerika. Merdeka mereka dari Spain ada lah silap mata sahaja. Spain telah memberi koloninya kapada Amerika. kerana Ameri tolong mereka di perang dunia ke2.

Untok Sultan Sulu dan rakyat nya sanggup berperang, mereka perlu "sponsor".
Siapakah sponsor mereka.? Libya.? Libya sudah hancur.!!!  Amerika.??? Besat kemunlinan.!!! Kenapa.??? Kan "divide and rule" itu satu stategi kaum kolonialis???  Kan Amerika akan meraih untong yang berlipat ganda dengan menjual senjata perang.??? Kan ada minyak di Sabah.???
Di mana ada minya (Iraq,Iran) Amerika akan cipta peperangan.!!! Di zaman dulu dan kini, tak siapa sanngup berperang kecuali di beri upah lumayan untk anak cucu mereka hidup selesa.!!!
Jadi siapa sponsor Sultan Sulu.???

 2) Kita sedia maalum bahawa Malaysia adalah koloni British.
Merdekanya Malaysia adalah merdeka silap mata ataupun peralehan kuasa dari British kapada UMNO.
Tetapi British telah serahkan Malaysia kapada Amerika dan Asia kapada Amerika, kerana Amerika telah tolong selamatkan British di Perang Dunia ke2.
Kita mempunyai banyak bukti bahawa Amerika memjajah Asia dan South America. Sesiapa yang tidak dapat di jajah akan di perangi.Contohnya adalah Iran,Noth Korea.

Bukti bahawa Malaysia adalah koloni Amerika ialah  bendera yang hampir sama,bantuan perperangan dari Amerika dan penasihat Yahudi bernama APCO.
Jadi, kenapa Amerika ingin lagakan Malaysia dengan Sultan Sulu.???
Kerana mereka jual nasihat dan peralatan perperangan kapada kedua2 pihak.???
 Itu adalah strategy "divide and rule" dan mengaut untong dengan menjual peralatan perang.
Bila negara2 di bawah penjajahan mereka berperang, negara ini akan jadi bankerap.!!!
Bila negara2 Muslim bankerap, mereka akan minta hutang dari Bank Yahudi/Amerika.!!!
Bila sudah berhutang, "perhambaan melalui rhutang" berlaku.!!!
Bila hutang tidak dapat di bayar negara di jual kapada Amewrika/Penjajah/Bankers Yahudi.!!!

Sayangnya Muslim tidak nampak haqiqat bahawa Muslim bunoh Muslim dan penjajahan negara Muslim adalah di dalangi musoh mereka yang di sebut dalam AlQuran.!!!

Penyelesaian :
Jalan cara aman adalah dengan memberi mereka pampasan yang baik(pampasan RM5 ribu sa tahun tu Haji Bakhil sangat), seperti di beri jawatan Sultan/Raja democracy berparliament di Sabah.!!! 

2 comments:

dangau tengah sawah said...

siapa sultan sulu yang sebenaryna ? sultan kiram pun di ragui salasilah.apa bukti dia mempunyai pewarisan yg benar.kalau benar tuntut lah tawi tawi dan pulau pulau sekitarnya dari pilipina dulu.ada berani ? penulis ini percaya kiram sultan sulu tapi banyak orang kata si kiram ni syok sendiri saja.

pak yeh said...

Sultan yang sekarang ini adalah Sultan yang sah..di sahkan oleh mahkamah dan rakyat Sulu.
Filipina ada Sultan Sulu yang tidak sah, dan Malaysia juga ada Sultan Sulu yang tidak sah.
Dalam politik, penjajah British selalu guna Sultan tidak sah kerna senang di bonekakan untok berperang sesama Melayu/Sulu. Ini adalah polisi penjajahan yang di namakan "divide and rule".