Monday, September 16, 2013

Ulamak (Fathul Bari,Bukhari,Muslim) yang Hina Allah dan Islam Perlu di Hukum.


Ya! Semua Ulama2 yang menghina Allah dan Islam perlu di pecat dan di hukum fitnah atau murtad.!!!
Menghina Allah dan Islam adalah perkara kufur dan orang yang berbuat demikian adalah orang yang kafir. Jadi mungkin ada baiknya kita hukum mereka dengan hukuman untok orang2 yang murtad.

 Siapakah Ulama2 yang menghina Allah dan Islam.???

A) Di masa kini ,Fathul Bari adalah Ulama yang hina Allah dan islam, apabila beliau berkata kenaikan harga minyak  dan barangan adalah takdir /ketetapan Allah. 
Ini bermaana Fathul Bari telah berkata,

1) Yang menaikan harga minya dan barangan  adalah Allah,walaupun Najib /UMNO/BN yang buat gitu.
2) Allah jahat macam Najib/UMNO/BN bila menaikkan harga minyak tanpa logik.
3) Fathul Bari telah "recruit" Allah untok kerja jahat  parti / kerajaan Setan ( gelaran di beri oleh Che Det ) Rujuk  http://warongpakyeh.blogspot.com/2013/02/umnobn-parti-syaitan.html

Keyataan/"inferance" Fathul Bari itu nyata kantoi dan menghina Allah dan Islam. Jakim,sila hukum Fathul Bari dengan hukum fitnah dan murtad. Jakim jangan pilih bulu. Fathul Bari perlu minta maaf dengan semua Muslimin seantara dunia.

B) Ulama2 masa lampau yang menghina Allah dan Islam adalah penulis Hadis bernama Bukhari dan Muslim.
Ini kerana dalam buku Hadis mereka terdapat hadis2 yang menghina Allah dan Islam seperti berikut...
1) Hadis Israk Mikraj
Hadis ini  menhina Allah dan Islam bila menguna mitologi Greek dengan menyatakan bahawa Allah telah silap /bodoh rancang solat hingga 50 solat sehari. Hadis ini juga menguna mitos Greek apabila ia menyatakan bahawa nabi Muhamad menaiki kuda terbang Hercules untok berunding dengan Allah di langit ke 7 (tempat tinggal Zeus Tuhan Greek) 
2) Hadis / kata2 sekumpulan monyet yang berkata mereka sedang menjalankan hukum rejam sampai mati si penzina. Bagaimana perawi hadis nabi boleh faham bahasa monyet.??? Belajar bahasa monyet dari Tarzan ke.???

Keyataan Bukhari dan Muslim itu nyata menghina Allah dan Islam. 
Jakim,sila hukum mereka "in absentia" dan bakar buku2 mereka seperti yang telah di lakukan oleh nabi Muhamad dan sahabat2nya terhadap tulisan hadis. Rujuk ,,,
 http://warongpakyeh.blogspot.com/2012/09/the-ban-burn-of-hadis.html

Bukti dari Allah bahawa ada orang (Ulama Hadis) yang menyesatkan dan mentertawakan (morck) Islam adalah seperti berikut...
Quran 31:6 "Ada orang guna lahwal hadis, untok menyesatkan orang lain dari jalan Allah(Islam),tanpa pengetahuan dan,menjadikannya(jalan Allah/Islam) bahan ketawa."


Maka mengikut firman Allah Quran 31:6, Ulama2 yang guna lahwal hadis adalah orang2 yang 1) menyesatkan, 2) tanpa pengetahuan(bodoh) dan 3) menghina / mentertawakan Islam dan Allah.                                                                                                                                                                                            Ini barulah "Revolusi Islam" yang tulin.!!! 
Islam perlu di bersehkan dari korupsi kata2/budaya Pak Arab dan budaya monyet2 (Hadis) yang tak masuk akal.. !!!
 Moga di berkati Allah.!!!
Hidup Revolusi Islam.!!!
.                        

15 comments:

Anonymous said...

Fathul bar tu takpe la ko nk hina pun, yg Ulamak Hadis muktabar Imam Bukhari dan Muslim pun ko nak hina ke? Bagi satu hadis Nabi SAW yg ko boleh riwayatkan, nk dgr..kl jahil pi la mengaji...

Anonymous said...

Apa ceriita Pak Yeh? Fathul Bari Malaysia tu patut hukum pancung sebab tuduh Tuhan naik harga minyak. Tapi Bukhari Muslim saya tak setuju dengan Tuan, Walaupun Tuan memberikan contoh2nya, tapi Tuan tak boleh tuduh orang lain sesat.Kalau Syiah memang pasti sesat,Sebab hadis Syiah hadis palsu yang direka2 untuk sesatkan orang lain.

Adakah Tuan masih bertekad nak tuduh Bukhari Muslim buat kerja gila sedangkan mereka bermunajat dan bersolat untuk mempastikan hadis2 yang mereka kumpul adalah sahih?

Hadis2 mereka banyak diambil dari Abu Hurairah(5600 hadis), Abdullah bin Umar(2000), Aisyah r.a., ibnu Abbas dan lain2.

Tuan tak perlu yakinkan yang orang lain tak betul sebab penduduk islam dunia 90% bermazhab sunnah percaya hadis2 riwayat Bukhari Muslim dan hanya Tuan sorang yang tak percaya. Adakah Tuan lebih pandai dari kami atau Tuan sendiri adalah manusia Syiah?

pak yeh said...

Salam anonymous Mon Sep 16, 04:27:00 PM GMT+8

Ulama hadis Sunni dan Syiah telah sesatkan umat Islam. Cerita mereka bersolat untok dapatkan hadis yang saheh adalah palsu. Kalau benar kenapa hadis monyet pun turut di setakan.??? Kenapa hadis mitos Greek pun di sertakan.??? kenapa Allah di katakan bodoh rangcang solat hingga 50 solat sa hari.???
Kenapa ada larangan menguna hadis dari Allah dalam Quran 31:6.???
Hadis adalah punca Muslim di bodohkan dan berperang sesama Muslim.!!!
Majority percaya hadis tidak bermaana benar. Majority Kristian pun sesat macam majority Muslim juga.!!!
Aku bukan Syiah dan bukan Sunni. Aku Muslim tulin Al Quran sahaja. Hadis tu tipuan Arab hipokrit.

pak yeh said...

Salam anonymous Mon Sep 16, 01:06:00 PM GMT+8

Macam tak faham apa yang saya tulis aje.
Hadis telah di ban/bakar dan di larang keggunaannya oleh 1)nabi dan para sahabat dan 2) di larang kegunaan hadis oleh Allah di dalam Quran 31:6.
Jadi kenapa yang maseh tak faham2 ni.???

Anonymous said...

Terima Kasih Pak Yeh,

Jadi saya membuat kesimpulan yang Pak Yeh ni dah lama berfahaman Wahabi. Tak palah, tapi Pak Yeh kena ingat yang kalau Pak yeh tak percaya hadis jadi tak perlulah Pak yeh percaya pada Al-Quran.

Al-Quran tidak pernah di tulis atau di catatkan masa Nabi saw masih hidup. Cuma selepas beliau meninggal dunia baru di kumpulkan. Kenapa perlu Pak Yeh percaya pada Al-Quran sedangkan ia tak di lakukan pada zaman Nabi saw masih hidup. Ini adalah satu bidaah. Sama juga hadis2, di kumpulkan dan di riwayatkan hanya selepas Nabi saw telah tiada.Adakah Pak Yeh pasti yang ayat-ayat Al-Quran di selewengkan sedangkan tiada pengesahan dari Nabi saw.

Al-Quran di kumpulkan dan di catitkan semasa zaman khalifah saidina Omar ra setelah beliau berhempas pulas memujuk Saidina Abu Bakar ra untuk dicatitkan dengan alasan perbuatan tersebut adalah BIDAAH...tak di buat pun masa zaman nabi saw. Akhirnya saidina Omar bermunajat dan bersolat untuk di beri petunjuk agar saidina abu bakar bersetuju, memandangkan penghafal Al-Quran satu demi satu tumbang di medan perang.Jadi untuk menghalang ayat2 Al-Quran terhapus maka saidina Abu bakar bersetuju akhirnya untuk di kitabkan. Walhal itu adalah satu bidaah pada pandangan Pak Yeh. Berkenaan dengan hujah Pak yeh yang ada hadis monyetlah apalah, itu tergolong dalam hadis palsu. Hadis ada yang berbagai-bagai. Jadi itu persepsi Pak Yeh saja.

yang pasti Puak Wahabi adalah manusia pemalas dan mengambil jalan singkat untuk beribadat. Satu dari ciri-ciri bangsa Arab dan juga termasuk Pak Yeh sendiri!

pak yeh said...

Salam Anonymous Mon Sep 16, 08:01:00 PM GMT+8
Anonymous kata :
Jadi saya membuat kesimpulan yang Pak Yeh ni dah lama berfahaman Wahabi.

Pak Yeh jawab :
Kamu ni macam orang yang tak berilmu langsung. Wahabi pewrcaya pada Quran dan Hadis. Mereka ASWJ juuga.Cuba kamu google Wahabi definasi Wikipedia.

Anonymous kata :
Pak Yeh kena ingat yang kalau Pak yeh tak percaya hadis jadi tak perlulah Pak yeh percaya pada Al-Quran.

Pak yeh jawab:
Apa punya logik ni.???
Percaya pada Quran tidak bersarat percaya pada hadis.
Saya percaya pada Quran kerana ianya logik/waras sebagai wahyu Allah.
Tetapi Hadis tidasaya tidak percaya pada Hadis kerana ia tidak logik bila berkata Allah bodoh rancang solat hingga 50 solat sa hari, dan mythology Greek itu. Hadis juga mengandungi kata2 manusia pelupa dan kata2 monyet yang Bukhari muslim kata saheh.

Anonymous kata:

Al-Quran di kumpulkan dan di catitkan semasa zaman khalifah saidina Omar ra setelah beliau berhempas pulas memujuk Saidina Abu Bakar ra untuk dicatitkan dengan alasan perbuatan tersebut adalah BIDAAH...tak di buat pun masa zaman nabi saw. Akhirnya saidina Omar bermunajat dan bersolat untuk di beri petunjuk agar saidina abu bakar bersetuju, memandangkan penghafal Al-Quran satu demi satu tumbang di medan perang.Jadi untuk menghalang ayat2 Al-Quran terhapus maka saidina Abu bakar bersetuju akhirnya untuk di kitabkan.

Pak Yeh jawab:
Saya tidak menolak Quran.Quran di tulis pada masa nabi maseh hidup di atas tulag dan kain. Sahabat cuma membukukannya sahaja.

Anonymous kata :
yang pasti Puak Wahabi adalah manusia pemalas dan mengambil jalan singkat untuk beribadat. Satu dari ciri-ciri bangsa Arab dan juga termasuk Pak Yeh sendiri!

Pak Yeh jawab :
Sungguh bodoh punya komen. Wahabi adalh ASWJ macam kamu dan mereka percaya Hadis ASWJ sedangkan saya tidak percaya pada Hadis. Tolong jangan hina diri sendiri. Pegi google definasi Wahabi kat wikipedia.


Anonymous said...

Baguslah kamu Pak yeh, guru kamu hanya lebai google dan lebai wikipedia. Itu sumber rujukan Pak Yeh. Kenapa Pak yeh marah sangat nak suruh orang tak percaya pada hadis?Adakah saya mengatakan orang yang tak percaya hadis itu sesat? Itu hanyalah sunnah.

Pak yeh mengatakan Wahabi tu percaya hadis.Takpalah itu pak Yeh punya pandangan. Pada saya Wahabi tak gitu. kalau setakat Pak yeh berguru dengan lebai Wikipedia tak payahlah nak suruh saya jangan percaya pada Hadis.

Adakah Pak Yeh percaya pada hadis ini.

Sabda nabi saw" Apabila anak adam meninggal dunia, maka terputuslah hubungannya dengan dunia ini kecuali 3 perkara. 1. Ilmu yang dipergunakan orang.

2. Sedekah jariah.

3. Anak soleh yang berdoa kepada kedua orang tuanya".

Pak Yeh tak boleh kata saya bodoh, itu hanya menunjukkan kebodohan Pak Yeh sendiri.Pak Yeh macam saya juga akan mati suatu hari nanti. hanya Tuhan yang maha Esa itu maha mengetahui.

Matrojak said...

Kalau Fathul Bari dan Dr. Asri mahu merujuk al-Quran sahaja dalam isu harga barang, maka ia adalah mudah. Didalam al-Quran ada banyak ayat2 al-Quran yang menganjurkan kebajikan. Ini jelas. Jadi mengapakah perlu berbueh-bueh berhadis-hadus itu ini??... para sarjana agama sekarang suka sangat qoute pendapat Imam2 itu ini dan berbueh-bueh berhadis-hadus... dimana ada beberapa kelemahan menafsirkan al-Quran dengan hadis, iaitu;

1. Perlu memastikan yang hadis itu memang menafsirkan ayat al-Quran yang hendak ditafsirkan...

2. Perlu menafsirkan hadis yang hendak menafsirkan ayat al-Quran pula...

3. Memastikan kesahehan hadis yang hendak menafsirkan ayat al-Quran...

4. Perlu berperantara dengan imam2 & perawi hadis dalam menafsirkan al-Quran...

Ini menunjukkan menafsirkan al-Quran dengan hadis2 lebeh mudah menyebabkan berlakunya kesilapan (cherry pick). Malah ada banyak diantara hadis2 itu yang tidak dapat berfungsi sebagai "penjelas" ayat-ayat al-Quran, sebaliknya banyak yang menokok tambah apa yang tidak ada didalam al-Quran. Jadi adakah Fathul Bari cherry pick??

pak yeh said...

Salam Anonymousm Mon Sep 16, 09:50:00 PM GMT+8
Baguslah kamu Pak yeh, guru kamu hanya lebai google dan lebai wikipedia.

Pak Yeh jawab:
Guru saya adalah Allah. Google dan wikipedia pun di tulis oleh Ustaz2 juga. Allah mengajar melalui manusia juga. Yang benar tetap benar dan yang palsu tetap palsu. Quran terangkan apa yang benar dan apa yang palsu.
Quran kata lahwal hadis itu menyesatkan dan mentertawakan Islam (Quran 31:6) Kenapa kamu maseh percaya pada hadis.???

Anonymous kata:
Adakah Pak Yeh percaya pada hadis ini.
Sabda nabi saw" Apabila anak adam meninggal dunia, maka terputuslah hubungannya dengan dunia ini kecuali 3 perkara.
1. Ilmu yang dipergunakan orang.
2. Sedekah jariah.
3. Anak soleh yang berdoa kepada kedua orang tuanya".

Pak Teh jawab:
Ada Hadis yang menarik ada Hadis yang hina Allah dan Islam.
Tapi Hadis adalah tokok tambah Quran hingga Muslim berpecah belah dan berperang. Syiah timbul bila Hadis Imam Mahadi timbul. Jika kamu kaji, Imam Mahadi ini adalah kosep Jesus ghaib tapi maseh hidup dan akan kembali lagi (2nd Coming of Jesus/Mahadi). Nyata Quran tidak kata tapi Hadis ciplak tiologi Kristian dan sesatkan Muslim Syiah.
Kamu percaya pada hadis Imam Mahadi macam Sunni/ASWJ???
Quran tak kata Hadis yang tokok tambah hingga Muslim sesat.!!!

pak yeh said...

Sesiapa yang tidak setuju dengan rencana di atas, harap dapat berbahas dengan bukti Quran.!!!

Pendapat kosong tanpa ialmu (bukti Quran) dan bersifat ejekan dan dan penghinaan akan di delete.
Dua pendapat kosong,ejekkan,penghinaan telah pun di delete.

Mereka yang sokong Ulama (Bukhari, Muslim) yang hina Allah,turut menhina Allah juga.!!!
Mereka yang hina Allah, jatuh kafir dan masuk neraka.!!!

Anonymous said...

kenapa tak hang saja pi bahas dengan ulama hadith?

pak yeh said...

Salam Anonymous Fri Sep 20, 05:05:00 PM GMT+8

Ulama semua takut nak bahas. Sebab mereka tahu gerenti mereka kalah.
Kerana Pak Yeh ada bukti Quran, Ulama tak ada bukti Quran dan mereka di larang menguna akal oleh hadis Bukhari Muslim.
Allah kata guna akal. Bukhari Muslim kata tak boleh pakai akal.
Adakah mereka dengar kata Allah atau Bukhari Muslim.??? Jadi tuhan mereka adalah Bukhari Muslim.!!!

Anonymous said...

Sungguh benar kata Pak Yeh. Ulama lebeh guna hadis dari Quran, walaupun untok perkara/issu yang sama.
Kerana fahaman dan buku hadis yang berlainan penulisnya dan Imamnya Muslimin berpecah mazhab hingga kafir mengkafiri dan berperang sesama sendiri.
Kenapa Muslim bodoh sangat tidak nampak bahawa punca sesat dan perpecahan Muslimin adalah Hadis.

Anonymous said...

Pak yeh yg bijaksana sana , Nabi semasa khutbah terakhir baginda pun telah bersabda , Aku tinggalkan kau dgn 2 perkara , selagi kamu masih berpegang dgn 2 perkara ini , nescaya kamu tidak sesat . Apa benda 2 perkara tu ? Iaitu Quran n Sunnahku yakni Hadis . Skrg ni Pak Yeh berpegang pada 1 atau 2 ? Renung2kan lah

pak yeh said...

Itu "lahwal hadis"/gossip rekaan orang2 yang tak pernah jumpa nabi dan hidup 200 tahun selepas nabi wafat.Hadis itu kata Quran dan sunnah. Sunnah adalah apayang Quran kata ia itu "sunahAllah".Allah tak kata sunah Al Bukhari/Ulama hadis. Allah kata Quran itu lengkap terperinci. Jadi tak payah guna hadis manusia lah jika Quran dah lengkap. Kamu guna hadis manusia kerana kamu tak percaya dgn Allah yang kata Quran itu lengkap terperinci.