Saturday, October 19, 2013

Dr MAZA,Kafir dan Pluralism, dalam isu Kristian Guna Allah.

Kyataan Dr Asri bahawa tuhan Kristian sama dengan tuhan Muslim yang bernama Allah adalah keyataan kufur.!!!

Ini kerana Kristian punyai lebeh dari tiga Tuhan (Bapa Tuhan,Anak Tuhan,Emak Tuhan dan Hantu Tuhan), sedangkan Muslim cuma punyai satu Tuhan. 
100% Bible original dan 99% Bible terjemahan tidak guna Allah. Ini bukti Bible original dan terjemahan tidak guna Allah.Dr MAZA tidak abil bukti guna dari Bible.
Arab guna Allah bukan dari kitab original Kristian tapi dari salah terjemahan Bible Arab dari Bible Greek dan Latin yang tidak guna Allah. Maka Arab Kristian di kira salah terjemah nama tuhan dan kitab mereka.

Mereka yang kata Allah itu tiga dan beranak di definasikan sebagai kafir. RujukQuran 5:72/73.

" Demi sesungguhnya! Telah kafirlah orang-orang yang berkata: Bahawasanya Allah ialah Al-Masih Ibni Mariam. Padahal Al-Masih sendiri berkata: Wahai Bani Israil! Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu, bahawasanya sesiapa yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain, maka sesungguhnya Allah haramkan kepadanya Syurga dan tempat kembalinya ialah Neraka dan tiadalah seorang penolong pun bagi orang-orang yang berlaku zalim."

"Demi sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: Bahawasanya Allah ialah salah satu dari tiga tuhan. Padahal tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Tuhan Yang Maha Esa dan jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, sudah tentu orang-orang yang kafir dari antara mereka akan dikenakan azab seksa yang tidak terperi sakitnya.


Jadi bagaimana Pak Arab dan Dr MAZA boleh kata tuhan Kristian dengan tuhan Muslim sama dan bernama Allah.???

Punca kekeliruan Dr MAZA dan Muslim Arab  ialah, ..

1)salah tafsir Quran apabila Ahli Kitab Nasarani yang di sebut dalam Quran di samakan dengan Kristian 3 tuhan ciptaan Greek dan Rome. Juga kesalahan adalah samakan Injil dengan Gospel. Injil itu Old Testament berbentuk wahyu . tapi Gospel adalah buku manusia/Padri.

2) Dr Maza juga salah tafsir isu Kristian guna Allah apabila tidak melihatnya dari segi bahasa dan moral, ia itu "salah terjemah" perkataan "god" kapada "Allah". Bible Arab pun bermasaalah yang sama dan Pak Arab perlu bangkang.
  
3)Dr MAZA juga tidak nampak yang Kristian guna Allah
3.1) untok hina Allah. apabial Allah di peranakkan dan di pertigakan melalui Gospel, buku manusia/Padri. Trinity dan anak tuhan tidak wujud di dalam Old Tesrament.

3.2) untok fahaman "Pluralism" di hidupkan apabila semua agama di tukar nama tuhan mereka kapada Allah. Ini akan mengakibatkan "Muslim Pluralism" yang boleh masuk Gereja,kuil Hindu,Tok Pek Kong Cina untok sembah Allah dan makan babi. Gejala Muslim Pluralism terdapat pada segelintir  amah2 Muslim Indonesia yang di dapati makan babi.

Maka Dr MAZA telah benarkan yang kufur..ia itu  
1) Kristian hina Allah dengan trinity dan anak tuha) dan 
2) Muslim Pluralism.

Maka Dr MAZA adalah kafir kerana membenarkan yang kufur.
Muslim Arab Indonesia dan serata dunia yang benarkan kufur ( Christian guna Allah dan Muslim Pluralism ) ini juga turut mejadi kafir.!!!

 Agenda Kristian guna Allah adalah untok kelirukan Muslim dengan berkata tuhan kami degan tuhan kamu(Muslim) adalah sama nama, maka kamu boleh masuk gereja semabah Allah yang tiga dan beranak.
Mungkin Dr MAZA pun pergi gereja untok sembah Allah kot.? Kalau Hindu guna Allah Dr MAZA boleh sembah Allah kat Kuil.!!! Kah,kah,kah.


Rujuk bahas dalam bahasa Ingeris saya dengan Dr MAZA @

 http://warongpakyeh.blogspot.com/2013/10/christian-use-of-allah-debate-with.html

 Berikut juga adalah rencana bab Christian guna Allah

 1) http://warongpakyeh.blogspot.com/2011/03/beza-antara-merebut-nama-allah-dan.html
2) http://warongpakyeh.blogspot.com/2013/07/khristian-guna-allah-arab-tu-muslim.html
3) http://warongpakyeh.blogspot.com/2013/10/christians-bible-mistranslation-and.html
4) http://warongpakyeh.blogspot.com/2013/01/christian-changing-gods-name-is.html
5) http://warongpakyeh.blogspot.com/2012/11/christianity-mythology-and-political.html
6) http://warongpakyeh.blogspot.com/2011/08/dumc-raid-and-blaspheming-of-allah-and.html
7) http://warongpakyeh.blogspot.com/2011/03/beza-antara-merebut-nama-allah-dan.html
8)  http://warongpakyeh.blogspot.com/2010/11/dailog-on-use-of-allah-by-mischeif.html
9) http://warongpakyeh.blogspot.com/2010/01/christian-abuse-of-allah-and-other.html
10) http://warongpakyeh.blogspot.com/2009/03/there-is-no-monopoly-in-word-allahnor.html
11)  http://warongpakyeh.blogspot.com/2013/10/a-debate-with-anwar-ibrahim-on.html



23 comments:

tebing tinggi said...


Kapada Dr maza ,"akidah" itu tak penting ,yang penting dapat menonjolkan diri jadi populer dikalangan anti establishment.

Kalau bagitulah pandangan beliau ,wajarkah beliau ini diktiraf sebagai cendiakawan dalan bidang ini.

pak yeh said...

Salam tebing tinbggi,
Kita perlu kutok dan hina Dr Islam macam MAZA kerana menyesatkan. Jakim perlu bagi dia taraf menyesatkan.
Dia tidak boleh bercakap hal Islam lagi. Suroh dia jadi petani sahaja.
Ini kes jual beli Islam pada Christian. Phd dia jenis jual beliu juga.

Anonymous said...

Saya mualaf, bekas penganut agama kristian RC. Minta maaf kepada org kristian jika tbaca komen sy ni, bukan mghina agama kamu sy cuma hendak mnerangkan pada pmilik blog di sini konsep trinity tu hanya lambang penting yg setiapnya brkaitan. Org kristian juga pcaya Allah itu satu, yesus itu dikandung dan dilahirkn oleh seorang perawan bernama Maria melalui roh kudus yg masuk dalam badan. Nabi isa hanya dianggap putera sebab kedudukan yg istimewa iaitu dia anak Maria yg diutus dan dipilih oleh Tuhan utk selamatkan penganut kristian, bukannya dianggap anak kandung pun. Betul la cakap dr Maza tu. U pernah masuk gereja ka sembahyang? Saya pernah, sy faham la. U Kalau tak faham jgn senang nak kafirkan org, nanti balik pada u sendiri. Bible tu banyak diterjemahkan, maka banyak bertambah. Bila diterjemah ke bahasa indon atau malay sometimes ayat yg diguna tu tak sesuai. ingat lagi semasa dr mahathir guna idiom english 'better the devil you know', sy faham idiom itu cuma menunjukan dia being sarcastic sahaja, tapi bila org kita terjemah ke malay itu yg buatkan perkataan devil tu distresskan hingga org ramai bpendapat dr maksudkan syaitan...macam tu juga la son of God.. bukanya anak kandung Tuhan ttapi anak Maria yg dipilih dan diutus oleh Tuhan, org kristian pun ramai yg keliru sehingga banyak mazhab kristian yg wujud, ada kristian yg tak percaya dan tak guna salib yg ada patung, ada yg tak pcaya nabi isa dikandung oleh manusia dan ada yg benci pada Maria, ibu nabi Isa kerana mereka pertikaikan bagaimana boleh mgandung tanpa brkahwin dgn Joseph. Allahuakbar islam juga la yg benar. Bhati2 bila awk merujuk. Bhati2 bila mtafsirkan terjemahan. Contohnya bila dengar statement ini "Rasulullah SAW kekasih Allah SWT" hanya orang jahil saja yg akan salah erti.

Unknown said...

There is only One God...
Seluruh 7 billion manusia sembahyang (perkataan Hindu)pada Tuhan yang sama...

Agama (perkataan Hindu) kalau orang2 jahil ikut dengan emosi, sampai kiamat (perkataan Hindu) pun tak akan faham.

Sama juga dengan bumi putera (perkataan Hindu), raja (perkataan Hindu)dan lain2...

Syurga (perkataan Hindu) dan Neraka (perkataan Hindu) ada tengok ker ??

Tuhan tak beranak... Konsep yang Kristian panggil Holy Ghost, father mother ets is not wrong... Is God going to get MAD because churches and people say it slightly misleading etc ???

hahahahah

betul2 rigid and kiasu, sebab tu sampai hari ni, tak maju2 lagi kat dunia...

Neil Armstrong dah jejak Bulan.... Mat Salleh tidur kat orbit, ISS Space Station...tapi ada group2 otak sempit masuk kelau Mahkamah untuk dengar Kes2 Bodoh...

pak yeh said...

Salam Anonymous Sun Oct 20, 08:31:00 AM GMT+8

Nyata kamu Muslim Pluralism dan Kristian sesat.!!!

1) Bahasan dari segi theology:

Tuhan Yahudi dan Kristian mengikut Torah dan Injil(Bible Old Testament)adalah tuhan yang sama tapi berlainan nama.
Tapi tuhan Kristian dari Kitab Gospel, ia itu kitab Padri dan bukan kitab tuhan, telah trinitykan Yaweh tuhan Bible Old Testament. .Maka tuhan Kristian bukan lagi Yaweh dari Bible Old Testament..Rujuk Isaiah43:10,11,12. :Saya sahaja adalah tuhan kamu.Tiada tuhan sebelum dan selepas saya. Dan saya sahaja adalah penyelamat(savior) kamu."

Kalau Yaweh tuhan Bible Old Testament pun bukan tuhan Kristian,macam mana Kristian mahu guna Allah dar buku Muslim yang kata dirinya bukan trinity dan tiada beranak.Rujuk Quran 5:72/73.

2) Bahasa dari segi bahasa:

Kristian salah gantikan "god" kapada "Allah"... kerana "god" dalam bahasa Melayu adalah "tuhan", dan dalam bahasa Arab "god"adalah "illah". Allah adalah nama god/tuhan seperti Yaweh nama tuhan kamu dari Bible.
Jadi, kenapa Kristian nak salah terjemah Bible dan Gospel.???
Bukankah kamu bodoh bila berbuat demikian.???

zunnun said...

AL-la-ha :The Nothingness of Breathen. Domian of Nothingness can only be reveal by Everythingness. Dia yg Ghraib Dia yg Ghahir.

Maka setiap nama nama di alam ini nama nya, dan setiap wajah wajah di alam ini wajah nya. Trinity mau pun trimuty sepetimana Nur allah, Nur Muhammad dan Nur Qudus tak lain satu trinity juga.

Air jika di ambil kira, bukan air malah oxigen dan hydrogen tapi jika di halusi tak lain, pacaran tenaga juga. Terpulang kita bagaimana menamakan nya.

Jgn rasa syok, hanya kita saja yg betul.

Mat Bon said...

Saudara Pay Yeh, pertama sekali saya meminta maaf - saya hendak menegur saudara. Saya rasa tak sopan jika bila cepat melabelkan orang lain - kafir/ sesat / pluralisme dan sebagainya. Si Anynomous 8:30 tu ikhlas menerangkan apa yang beliau faham. Kalau pun kita tak bersetuju, bukankah lebih baik jka kita tunjuklah di mana hujah beliau itu salah. Bukan dengan melabel beliau. Maaf.

pak yeh said...

Unknown saiad :
Konsep yang Kristian panggil Holy Ghost, father mother ets is not wrong... Is God going to get MAD because churches and people say it slightly misleading etc ???

Pak Yeh said :
Allah himself had answered your question. Refer Quran 5:72/73
"They surely disbelieve who say: Lo! Allah is the Messiah, son of Mary. The Messiah (himself) said: O Children of Israel, worship Allah, my Lord and your Lord. Lo! whoso ascribeth partners unto Allah, FOR HIM ALLAH HAS FORBIDDEN PARADISE. HIKS ABODE IS THE FIRE. For evil-doers there will be no helpers."

The above Quran verse is proof is angry/mad at Christians and will thoe them into hellfire for making Allah a trinity and giving him a son.

I rest my case Oh Allah.!
Note: We are debating in the court of Allah.

Shakirin Al-Ikram said...

Salam, pak Yeh' just to sokong YOU kow-kow! and MAZA is an authority having been a Mufti till he went Wahabbi.
Actually, the way I understood when I took interest in stMarks'Bible for Scripture back in early 60s - Trinity envelopes the Man Jesus, as God the Father, the Son and the Holy Ghost! Macam adunan Shampoo 3 in 1.
Saya juga pelik mengapa Ustaz-ustaz PAS dan Dr. MAZA masih merujuk kepada Ayat-ayat merujuk kepada keTuhanan dan Allah sedangkan mereka tahu Agama Kristian yang wujud kini adalah berbagai olahan - bukan yang dibawa oleh Nabi Isa A.S!
Kita mesti jangan putus-putus utarakan bahawa Isabni Maryam manusia ciptaan Allah. RPK telah menerangkan perkayaan LORD/GOD itu dalam BM ialah Tuhan tetapi kerana RPK bukan Ulama maka tulisannya hilang sengat.
Dari kenyataan `Anon' bbahawa Isa juga bukan dianggap anak Maryam, dan tidak Percaya adenya kelahiran tanpa bapa!
Maka tidakkah menjadi pelik bagi Kafir-kafir sesat ini `Allah' mereka lahir selepas Nabi-nabi sebelum Isa atau yang insan pertama diciptakan - Nabi Adam!
KITA (Muslim) sudah terlalu leka dan mereka mahu menguji (kerana UMNO sekular)tahap kekuatan iman dan amalan dan akkedah Islam sebenarnya.
Ayuh rapatkan saf. Kini kita perlu kembali kepada fitrah Islam yang sebenarnya.
Hapuskan dan haramkan translasi BM dan BIndon alKitab sama sekali disemua pelusuk Negara ini kerana tahap kemurtadan sudah menjangkau 1juta sekarang! Ditambah dengan 250,000 pengikut syiah, kita bakal berdepan dengan kemungkinan Shiah membuat angkara seperti di Pakistan, India dan MNegara Timur tengah sekarang!
Wassalam

pak yeh said...

Salam Shakirin Al-Ikram

Ya benar.!!!
Jika Syiah boleh di haramkan, kenapa tidak Kristian yang salah terjemah dan salah guna Allah.???

HARAMKAN AGAMA KRISTIAN YANG SALAH TERJEMAH DAN SALAH GUNA ALLAH.!!!

Jika Sigapore boleh haramkan agama Jehovah yang bagi saya adalah ahli kitab satu tuhan, kenapa kita tidak boleh haramkan Kristian trinity yang salah guna nama Allah.???

HIDUP SATU ISLAM.!!!

Syed sulaiman said...


Email

Facebook
53

KOTA KINABALU: Christians in Sabah and Sarawak can continue using the term “Allah” in their worship, as the Federal Government will honour the 10-point solution on the issue made in 2011.
Stating this, Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak also advised all groups not to politicize the issue “as they will be playing with fire that can eventually burn them”.


The Court of Appeal decision to uphold the Home Ministry’s ban on the use of “Allah” in the Catholic publication The Herald does not affect the Christians of Sabah and Sarawak, he said.'
Apakah tuan sanggup berhadapan dengan Allah Subhanahu Wa Ta'ala di Padang Mahsyar kelak diatas tuduhan bersekongkol dengan Kuffar didalam menyekutukan Allahu Rabbul Alamin dengan 'Tuhan Trinitas 3 Dalam 1' sembahan Kristian?
Apakah boleh dibenarkan Kristian Sabah dan Sarawak menggunakan kalimah 'Allah' dengan sebebas bebasnya manakala Kristian Semenanjung Tanah Melayu di sekat?

Apakah di Sabah dan Sarawak tak perlu di ambil kira akan natijah yang akan di hadapi umat Islam di sana?
Logik apakah tuan pakai?
Soalan ini di tujukan kepada PM Najib Razak sebab beliau lah yang jelas bersetuju Kristian Sabah dan Sarawak bebas gunapakai kalimah Allah sedangkan Ketua2 Agama Islam Malaysia ~ YDP Agong serta Sultan2 dan Raja Melayu diam membisu ; tidak berbunyi langsong tentang perkara sepenting ini!
Surah Al Ma'idah Bab 5 Ayat 73 :

Transliteration
Laqad kafara allatheena qaloo inna Allaha thalithu thalathatin wama min ilahin illa ilahun wahidun wa-inlam yantahoo AAamma yaqooloona layamassanna allatheenakafaroo minhum AAathabun aleem
Sahih International
They have certainly disbelieved who say, " Allah is the third of three." And there is no god except one God. And if they do not desist from what they are saying, there will surely afflict the disbelievers among them a painful punishment.
Malay
Demi sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: "Bahawasanya Allah ialah salah satu dari tiga tuhan". Padahal tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Tuhan yang Maha Esa. Dan jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, sudah tentu orang-orang yang kafir dari antara mereka akan dikenakan azab seksa yang tidak terperi sakitnya.




Soalan soalan seterusnya ingin saya tujukan kepada alim ulamak didalam negara ini tanpa membezakan pegangan politik mereka.

Apakah tuan tuan bersedia di hadapkan di Mahkamah Agong Allahu Ta'ala di atas tuduhan yang sama?

Menjual kepentingan agama Islam nan Suci demi menjaga kepentingan periok nasi masing masing???

Ulama yang diam membisu terhadap keputusan Kerajaan Persekutuan Malaysia ini turut menanggung dosa pengkhianatan terhadap Ad Deenul Islam di Malaysia.

Demi undi dan kehidupan dunia sementara ini, segala gala nya di lacurkan oleh 'Ulul 'Amri Malaysia!

Apakah kalian mahu mengundang murka Allah menimpa bumi tanahair kita ini?

PM Najib dok sebut tentang api yang akan membakar barangsiapa yang membincangkan perkara ini.

Apakah tuan PM lupa akan Api Neraka Jahannam yang menanti barangsiapa yang melacurkan kesucian Kalimah Allah demi kepentingan kuasa politik dan kedudukan sementara di dunia nan fana ini?

Surah An Nisa Bab 4 Ayat 115 :



Transliteration
Waman yushaqiqi arrasoolamin baAAdi ma tabayyana lahu alhuda wayattabiAAghayra sabeeli almu/mineena nuwallihi ma tawallawanuslihi jahannama wasaat maseera
Sahih International
And whoever opposes the Messenger after guidance has become clear to him and follows other than the way of the believers - We will give him what he has taken and drive him into Hell, and evil it is as a destination.
Malay
Dan sesiapa yang menentang (ajaran) Rasulullah sesudah terang nyata kepadanya kebenaran pertunjuk (yang dibawanya), dan ia pula mengikut jalan yang lain dari jalan orang-orang yang beriman, Kami akan memberikannya kuasa untuk melakukan (kesesatan) yang dipilihnya, dan (pada hari akhirat kelak) Kami akan memasukkannya ke dalam Neraka Jahannam; dan Neraka Jahannam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali.

pak yeh said...

Terima kaseh Syed Sulaiman kerana sokongan yang kuat dalam isu ini.
Moga Allah rahmati anda dan perjuanag kita mentang kufur dan penghinaan terhadap Allah, apabila Allah di trinitykan dan di peranakkan dan di peribukan,dan di bunoh Roman pula, macamlah Allah itu manusia biasa.

Allahu Akbar x3

Anonymous said...

siapa Tuhan sebenar yang menjadi kristian dan kafir2 yg lain. Ada Tuhan2 yg lain ke?

pak yeh said...

Anonymous Tue Oct 22, 05:47:00 PM GMT+8 kata:
siapa Tuhan sebenar yang menjadi kristian dan kafir2 yg lain. Ada Tuhan2 yg lain ke?

Pak Yeh jawab:
Orang Kristian panggil Yaweh.
Tidak ada tuhan yang lain.
Tapi Kristian kata ada 2 lagi tuhan,ia itu Jesus dan Hantu.

Orang Muslim kata Allah.

Kau boleh guna Allah untok kata Allah tuhan yang satu dan pencipta kafir dan Kristian, tapi kau tak boleh salah terjemah "god" kapada "Allah". God is noun but Allah is a name/pronoun, jadi tak bole salah terjemah. Itu tipu dan pembohong.

Unknown said...

pak yeh....

stop insulting other religions...
cakap hantu lah, jesus laa...

u tak percaya, hak u.... tak payah hina2...

kalau orang buat balik kat u, mengamuk plk... apa jadahnya....

jesus is just a messenger... he is not a God....whether Trinity ker, One god ker.... thats their belief, just shut up....

Anonymous said...

kristian yg ada skrg ini adalah kristian yg banyak menyeleweng..dan boleh dikatakan sesat...

ramai melayu org terkenal yg sangat rapat dengan pemimpin utama yg murtad..tetapi tidak diambil tindakan..seperti pemimpin umno merelakan perbuatan tersebut..

pak yeh said...

Anonymous Tue Oct 22, 11:31:00 PM GMT+8 said :
whether Trinity ker, One god ker.... thats their belief, just shut up....

Pak Yeh's reply:
I dont care if Christians use their own Bible god's name like 99% of Christians do.
But to mistranslate "god" to "Allah" or "Yaweh" is changing the meaning of Allah in the Quran and the meaning of Yaweh in the Bible Olg Testament.
So if you dont have a good and moral reason for mistranslatin god to Allah, please shut up.
Christians will never be able to debate me, because whta they do is wrong that even Atheist will agree from a linguistic point of view..

Unknown said...

i am no bloody christian or catholic n i dun give a damn about jesus....

just stop using Allah to fight the world....

stop monkey around n think about how to feed your family instead of talking cock and inciting hatred...

tak payah lawan 2 laaa... Jesus la Allah laaa, Arab ignorant laaa....

orang melayu pun identiti bangsa diberi oleh orang Hindu dr India... u tahu ker apa maksud malai ur atai malay (melayu ) ???

memang jakun dan jahil la ...

piiraaahhh

Anonymous said...

Haha...I agree with u ' Uknown'...their great great great grand parents too eat pork in order to survive...they must not forget that haha....now with their new identity and book of satanic verses they become forgetful and arrogant....

Anonymous said...

Mr. Unknown and Mt Anonymous,
If you know nuts about religion or God, stop wasting your time reading and commenting here like idiots.

Anonymous said...

salam, you quote:-

Qte
"RujukQuran 5:72/73.

" Demi sesungguhnya! Telah kafirlah orang-orang yang berkata: Bahawasanya Allah ialah Al-Masih Ibni Mariam. Padahal Al-Masih sendiri berkata: Wahai Bani Israil! Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu, bahawasanya sesiapa yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain, maka sesungguhnya Allah haramkan kepadanya Syurga dan tempat kembalinya ialah Neraka dan tiadalah seorang penolong pun bagi orang-orang yang berlaku zalim."

"Demi sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: Bahawasanya Allah ialah salah satu dari tiga tuhan. Padahal tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Tuhan Yang Maha Esa dan jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, sudah tentu orang-orang yang kafir dari antara mereka akan dikenakan azab seksa yang tidak terperi sakitnya. "
Unqte.

I think the most important aspect of the two verses is the phrase:-

telah kafirlah orang-orang yang "BERKATA/SAY/قَالُو "

Ayat diatas, tuhan telah mengkafirkan mereka yang "BERKATA/SAY" yang Allah is part of the trinity.

Adakah Dr. Maza "BERKATA/SAY" bahawa Allah ialah salah satu dari tiga tuhan?

salam.
mikat

pak yeh said...

Salam mikat;
Adakah Dr. Maza "BERKATA/SAY" bahawa Allah ialah salah satu dari tiga tuhan?

Pak Yeh jawab:
Tidak.! Dr MAZA tidak kata begitu.

Tapi Dr MAZA benarkan perbuatan kufur Kristian apabila di salah terjemah nahu,"god"/"tuhan" kapada nama, "Allah".
Maka orang yang membenarkan perbuatan kufur adalah kafir.

Dan akibatnya adalah fahaman kufur apabila di salah terjemah "tuhan Jesus" kapada "Allah Jesus" dan "Mak tuhan"/"mother of god" kapada "Mak Allah" dan "tuhan Hantu Suci"/"god the Holy Ghost" kapada "Allah Hantu"

Isunya bukan tukar nama tuhan Bible "Yaweh" kapada "Allah", tetapi salah terjemah "tuhan" kapada "Allah".

Boleh faham sekarang.???

mohammad rizwan said...

I Want To Debate With Dr. Zakir Naik
http://adf.ly/bWUNo