Tuesday, November 19, 2013

Ulama Otak Bonsai / Kenapa Muslim Tercorot ? pt1

Ya.! Semua orang Muslim dan bukan Muslim sedang bertanya soalan cupu emas ini.!
Kenapa Muslim dan negara2 mereka di lihat tercorot.???
 Tercorot di sini adalah keadaan Muslimin yang mundur dan tidak pandai Sains dan segala mata pelajaran lain.

Negara2 kafir Kristian sudah lama jadi negara maju sains dan industri walaupun mereka pelajari ilmu sains dari saintis Muslim dahulu kala.
 Negara2 kafir Bhudha, Jepun dan Korea sudah lama maju sains dan industri mereka.
Negara2 atheist ataupun Komunis pun sudah lama maju sains dan industri mereka.
Kenapa agaknya negara2 Muslim kini tercorot sains dan industri mereka.??? 


Soalan : Kenapa Muslim dulu2 sungguh hebat  intelektual mereka, sedangkan Muslim sekarang "intel-elek" (tiada berintelik).???

Jawapannya : Otak Muslim telah di bonsaikan oleh Ulama Otak Bonsai.!!!
( Apa itu bonsai.??? Maseh adaka Muslim yang tak tahu apa itu bonsai.??? Memanglah kamu ini berotak bonsai.!!!
Bonsai perkataan Jepun untok pokok2 yang telah di bantutkan.
Jika kawan kita bantut tubohnya, kita boleh panggil dia "Mat Bonsai".!
DrM dan Anwar Ibrahim adalah pemimpin berotak bonsai kerana mereka telah bonsaikan ringgit Malaysia  bila nilai ringgit menjadi 1/3 dari nilainya yang asal, yang sama dengan 1 dolar Singapore.)
Ulamak Otak Bonsai adalah Ulama yang cuma pandai satu mata pelarjaran dan bodoh dalam 9 daripada 10 mata pelajaran. Ini bermaana Ulamak Otak Bonsai cuma guna 10% daripada otak mereka. Bukan sahaja Ulama yang di bonsai otak mereka ,malah semua sarjana2 moden yang specialist dalam satu mata pelajaran  sahaja pun telah di bonsaikan otak mereka.

Otak Muslim mula di bonsaikan apabila Ulama Otak Bonsai bernama Al Ghazali mengkafirkan ahli2 Saintis dan Falsafah di masa dahulu. Al Ghazali bersama dengan Imam2 dan Ulama2 Hadis yang lain telah menguna banyak "lahwal hadis" untok sesatkan Muslimin dan mentertawakan Islam sebagaimana yang di firmankan Allah dalam Quran 31:6 "Ada orang menggunakan "lahwal hadis" untok menyesatkan orang lain dari jalan Allah,tanpa pengetahuan,dan menjadikannya(jalan Allah/Islam, bahan ketawa." 
Bukti pengkafiran Muslimin ahli Sains dan Falsafah (Ulama Otak Gergasi) oleh AlGhazali (Ulama Otak Bonsai) adalah buku belia bernama "Tahafut Al Falasafah" dan counter hujahnya adalah daripada  Ulama Otak Gergasi) bernama Ibni Rushdi yang bertajok "Tahafut al Tahafut".

Kenapa saya kata Al Ghazali itu Ulama otak bonsai.???
Ini kerana Al Ghazali adalah Ulama specialist yang cuma tahu hadis hadus/lahwal hadis tetapi bodoh dalam segala ilmu yang lain. Ulamak moden juga boleh di katakan Ulamak Otak Bonsai kerana cuma faham 10% daripad semua ilmu.

Kenapa saya kata Muslimin ahli sains dan Falsafah adalah Ulama Otak Gergasi.???
Ini kerana otak mereka faham agama,falsafah,Sain,Mathematic, kedoktoran dan macam lagi.!!!

Maka apabila Ulama Otak Bonsai telah di percayai oleh Sang General/Raja/Kalifatul Islam, maka golongan Ulama Otak Gergasi telah di hapuskan deangan akta ISA(Ikut Suka Aku) ia itu hadis yang kata pemurtad (Muslim yang jadi kafir) boleh di hukum bunoh.
Sang General/Raja /Kalifatul Islam ini amat takut dengan fahman "Democracy dan Republic" yang anti Raja2,yang di bawa oleh ahli2 falsafah Greek bernama Plato dan Socrates. Maka terjadilah proses membonsaikan otak Muslimin dengan hadis - hadus (lahwal hadis) yang tidak masuk akal dan tidak meggalakkan Muslimin mengguna akal mereka.

Antara hadis yang membonsaikan otak Muslimin ia lah
1) Hadis Israk Mikraj yang menghina Allah bila berkata Allah flip flop rancang solat dari 50 solat sehari kapada 5 solat sehari, atas nasihat nabi2 Musa,Isa dan Muhamad.
2) Hadis yang berjata sesiapa yang menguna akal utok faham Quran harus bersedia untok masuk neraka.
3) Hadi dari monyet yang berkata komuniti monyet semuanya jalankan hukum rejam sampai mati si penzina yang sudah berkahwin.
4) Hadis yang suroh Muslim cium/sembah batu hitam (hajar aswat).

# Nota: Muslimin juga telah di bonsaikan otak mereka oleh Penjajah British/French/Amerika,!!!
Ini akan di bincang di rencana yang akan datang.

Maka konklusinya...
1)Muslimin sekarang telah menjadi tercorot kerana Ulama Otak Bonsai telah bonsaikan otak Muslimin.!!!
2) Ulama Otak Gergasi  / Ahli2 Saintis /Falsafah telah di pupuskan oleh gandingan Ulama Otak Bonsai dan Raja2 / Pemimpin2 Islam yang juga berotak bonsai.

Maka solusi untok hapuskan tercorotnya Muslimin adalah dengan menghidupkan kembali Muslimin/Ulama Otak Gergasi !!!
Ulama Otak Bonsai perlu pelajari Falsafah dan Sains kalau tidak mahu di pencenkan.!!!


Ayoh kita Revolusi Islam.!!!

10 comments:

mountdweller said...

Anda betul tetapi adakah anda terlalu terkedepan?

Nampaknya ramai yang takut nak tinggalkan komen.....
Kerana otak bonsailah juga sehingga nak komen pun takut!

Adakah menyanggah al-Ghazali itu sama dengan menyanggah dan menderhaka kepada Rasulalllah?

pak yeh said...

Mountdweller kata:
Adakah menyanggah al-Ghazali itu sama dengan menyanggah dan menderhaka kepada Rasulalllah?

Pak Yewh jawab:
Mereka yang berkata orang lain itu kafir tanpa alasan yang kukuh dari Al Quran telah jatuh kafir.
Orang yang kafir telah durhaka kapada Allah dan Rasul.
Mereka yang guna hadis2 yang kontradik Quran telah kontradik Allah dan Rasulnya.
Mereka yang pinda hukum Quran dengan mengguna hadis telah pinda hukum Allah dan telah durhaka kapada Allah dan rasulnya.
Harap dapat faham.
Penjelasan kafir bermaana "veiled eyes" atau "mata di kaburi",dan bukan bermaana "tidak percaya". Maka kafir it pula berperingkat dan ber peratusan(%).

pak yeh said...

mountdweller kata:
Nampaknya ramai yang takut nak tinggalkan komen.....
Kerana otak bonsailah juga sehingga nak komen pun takut!

Pak Yeh jawab:
Kah,kah,kah.
Memang benar kata mu saudara mountdweller. 174 pageviews tapi cuma anda yang berani komen.
Malang sungguh Muslimin telah bonsai otak mereka.

Unknown said...

Saya in bukan islam.

Sayang sekali kerana banyak orang islam dan bukan islam, otak mereka telah di per bongsaikan. Kita perlu baca and kaji sendiri dan tidak semata-mata nya dengar sahaja apa di perkatakan. Buat lah comparison. Paling senang di lihat, pokok baik diukur dari buah yang dihasilkan. Orang alim dapat lihat dari tingkat laku mereka, bukan percakapan mereka. Talk is easy! Action speaks louder than words

Anonymous said...

Ini ada artikel bagus lihat disini (klik) , baca betol2 jgn nanti main tembak jer... kah,kah,kah,kah....

pak yeh said...

Anonymous said...

Ini ada artikel bagus lihat disini (klik) , baca betol2 jgn nanti main tembak jer... kah,kah,kah,kah....

Pak Yeh jawab:
Dey Anonymous.! U cakapa sama itu Tambi kutty, Shitoutsidethebox, bila mahu tahafur al tahafut rencana saya..
http://warongpakyeh.blogspot.com/2013/11/syed-akhbar-ali-is-anti-arab-and-anti.html

pak yeh said...

Unknown said:

Sayang sekali kerana banyak orang islam dan bukan islam, otak mereka telah di per bongsaikan.

Pak Yeh reply:
Sunggoh benar kata anda.!!!
Penjajah British/America telah bonsaikan otak rakyat dunia ke3.
Ini akan di bicara di pt2 nanti.

Anonymous said...

Ada lagi hadith bonsai
Hadith yg mengatakan lelaki akan dapat 72 anak dara montok di syurga.
Buku ulamak klasik bonsai ala2 Imam Ghazali yg mengatakan lelaki akan berj*m*k dgn anak dara montok syurga (dipanggil houri) apabila di syurga dan er*ksi nya eternal.
Bukan nak bawak cerita lucah tapi benda ni memang termaktub dalam dongeng "Islam" yang dah sesat tu.
Ustaz Azhar Idrus si bonsai harus di-eliminate dgn segera.

Anonymous said...

Bukan ulamak yg bonsaikan orang islam tetapi Allah yg lakukan demikian sebab kesalahan umat islam sendiri yg memandai2 memendekan apa yg dilabel sebagai rukun islam. Semua golongan islam percaya akan rukun ini. Maka Allah turunkan bala berupa ulamak2 bonsai dan berbagai macam bala yg lain. Dari dahulu sampai sekarang masalah ini belum lagi selesai kerana masih lagi berpegang teguh kepada rukun tersebut. Kalau betullah rukun islam itu hanya 5 perkara sahaja takan al quran itu mengambil masa 22 tahun untuk diturunkan dan mengandungi lebih dari 6000 verses.

Rukun yg paling top pun tak ada di dalam al quran. Malahan bersalahan pula dengan firman Allah [4:79]. Sedihnya, setiap hari dilaungkan di dalam azan dan diikrarkan di dalam solat.

pak yeh said...

Hadis memang di larang kegunaannya rujuk Q31:6.