Saturday, February 28, 2009

Falsafah John Lennon

Lagu "Working Class Hero" oleh Jon Lennon adalah mesej kebenaran politik kerajaan baik Kapitalist mahu pun Communist/Socialist.
Kenapa kita mesti pergi sekolah dari kanak2 hingga dewasa ? Kenapa begitu lama sekali,hingga mencecah 25 tahun apabila kita dapat degree kita ?
Jika saya mahu menjadi seorang petani, perlukah saya belajar hingga umur 25 tahun hingga saya dapat ijazah saya ?
Jika saya mahu jadi jurutera,perlukah saya belajar hingga 25 tahun hingga saya dapat ijazah saya ?
Begitu juga pemuzik,pelukis,arkitek,doctor ,nelayan dan sebagainya.

Hakikatnya adalah tidak perlu belajar hingga 25 tahun. Orang dulu cuma belajar "read, write dan arithmatic" (3R) sahaja. Selepas itu mereka berkerja sebagai apprentice kapada enjineer,arckitect,doctor dan sebagainya. Setelah habis apprenticeship mereka menjadi enjineer,architect,doctor dan sebagainya.
Kerajaan sekarang cuma mahu memberikan gaji pada guru2 yang telah di berikan perkerjaan. Guru2 pula menjadi "working class hero" atau "government servant"(hamba kerajaan)yang kerajaan janjikan.Tujuan guru2 pula adalah untok jadikan rakyat semua working class hero/government servant/hamba kerajaan .Maka perhambaan rakyat adalah tujuan sebenar kerajaan.Ini adalah deen/agama/culture British Capitalist. Perhambaan manusia dengan duit kertas adalah tujuan asal Bankers dan Kerajaan sekarang.
Bankers dan kerajaan dan ahli agama bersekongkol untok perhambakan rakyat.Maka sebagai rakyat deen/agama British Imperialism semua rakyat perlu di perhambakan dengan perkerjaan.Hamba2 ini di letak dalam penjara bernama Kerajaan dan Industri. Waktu kerja menjadi rantai2 yang perhambakan rakyat.

Waima John Lennon inginkan rakyat "think outside the box" dan membebaskan diri dari perhambaan ini. Menjadi pemuzik tidak perlu 25 tahun di bangku sekolah. Menjadi petani tidak perlu 25 tahun untok jadi petani. Menjadi jurutera tidak perlu 25 untok jadi jurutera.
Rakyat perlu bebaskan diri dari perangkap kerajaan yang mahukan kita membazir masa yang lama dan wang yang banyak supaya guru2 di sekolah dapat di gajikan dan rakyat makin banyak di hambakan sebagai Government servant,ataupun Industri servant .

Sila dengar falsafah John lennon ini yang di lagukan bertajuk "Working class Hero".



6 comments:

Anonymous said...

Salam pak_yeh...

John Lennon pulak dah... pak_yeh apa dah jadi dgn laman web Tematajdid.com incik astora???

pak yeh said...

Saya tak tau.Astora kena godam dgn UMNO kot ? Aku nak masuk web akupun pun tak dapat.Ko tau web akupun ke ?
Yang ni tak dapat masuk.
http://7thsphere.100webspaces.com/

Unknown said...

The song is about we are programmed by society/culture at the young age.

Anonymous said...

Pak Yeh,

That's the way to create a 'Zombie society'. Kot tu pasal la, abg Mamat K bikin pilem 'Z...kg pisang'.

pak yeh said...

Ya ke peacebuy .nanti aku cek dia punya falsafah. Tengkyu.

pak yeh said...

Yes I sgree with you Mr TJ. We are all programmed by Zionist Bankers. Our religion is Zionist,without our knowledge, although we say we are Jews,Muslims,Christians,Hindus etc.Everything we do must go through paper money first.Its all commercialism. Even religion,espacially Islam is bought and sold in Universities although Allah fobids commercialization of Islam.