Friday, June 11, 2010

Revolusi Islam bermula dalam PAS.

Sempena muktamar PAS, saya ingin kemukakan beberapa cadangan.

1)Pemimpin2 Unity Gomen perlu di hapuskan.!!!
Ini adalah kerana parti yang mereka ingin unity dengan, di pesepsi oleh rakyat sebagai pengkhianat, perompak dan pembankrap negara...dan yang terpenting..tidak Islamik.
Apa Islamnya pemimpin2 Unity gomen yang ingin unity/bersatu dengan parti yang TAGHUT dan tidak Islamik.??? Cadangan mereka telah jadikan diri mereka tidak Islamik dan tidak layak jadi ahli PAS.!!! Persepsi rakyat adalah bahawa mereka telah di beli dengan duit dan pangkat jika mereka berjaya satukan PAS denga BN.
Adakah kita perlu simpan mereka yang akan merosakkan perjuangan Islam ???

2)Hapuskan konsep Pimpina Ulama di dalam demokratik process parti.!!!
Ia nya telah tidak berjaya dan memalukan Islam PAS bila ada pemimpin2 Unity Gomen.
Lagipun "Klass Sistem" yang berkata cuma Klas A(Brahma/Ulama) dapat jadi pemimpin dan Klas B(Pariah/bukan Ulama) cuma layak jadi pengikut,adalah falsafah Hindu dan Katolik dan ia nya sunggoh tidak Islamik.!!!.
Waima saya tidak tolak pimpinan Ulama cara Sufi.!!!
Ia nya nyata bukan cara democratik tetapi theocratik.Theocracy adalah jalan yang paling mirip jalan nabi Muhammad,dan juga semua agama.
Democracy lebeh senang di korupsi dengan duit berbanding dengan Theocracy.
Nik Aziz dan ahli2 PAS perlu adakan Theocracy dan ia nya boleh di selarikan dengan democracy. Kuasa "Veto" yang mirip theocracy perlu di beri pada Nik Aziz.Kuasa veto boleh di guna untok hapuskan pemimpin Unity Gomen yang tidak Islamik itu.Sebagai 'spiritual leader" Nik Aziz sudah ada Theocracy, tetapi mungkin ia memerlukan pindaan pada perlembagaan.

3) Jalankan Revolusi Hijau dan Revolusi cara Evolusi sebelum atau sealiran dengan dinar emas.!!!
Sila rujuk rencana saya "Revolusi Hijau dan Islam" dan "Revolusi cara Evolusi".!!!


Sekian, mesej dari Pak Yeh demi Kebenaran/AlHaq.!!!
Wabillahi taufik wal hidayat.Moga berjaya menegakkan Kebenaran.!!!

Hidup Revolusi Islam x 3
Allahu Akhbar x 3

9 comments:

sgray said...

Salam Pak Yeh..

Apakah selama ini Pas Islamik...
Jelas sekali mereka sama saja dengan parti2 yang lainnya..hubudunya. Apakah Pas akan benar2 mempejuangkan Islam yang diharapkan. N, Aziz sendiri bagaikan lalang dan ciri2 keislaman nya juga boleh diragukan. Lihat saja kalangan teman2nya kafir harbi... dan sikapnya yang menghalalkan cara. Saya fikir berkali2 kalau orang macam dia..wallahu wa’lam

pak yeh said...

Salam Sgray,
Sgray kata:
Apakah selama ini Pas Islamik...
Jelas sekali mereka sama saja dengan parti2 yang lainnya..hubudunya. Apakah Pas akan benar2 mempejuangkan Islam yang diharapkan.

Bagi saya Islam itu berperingkat peratusan...dari 1 hingga 100%.
Islam PAS nyata lebeh baik dari UMNO. Malah Islam DAP pun lebeh baik dari Islam UMNO...di baca dari segi amal maaruf nahi mungkar dan korupsi.
Kristian Trinity pun ada Islamnya..ia itu amal maaruf nahi mungakar. Amal maaruf nahi mungkar adalah Islam untok yan atheist pun. Itu haqiqat Islam tanpa bersyariat.

Jebon said...

Salam pakyeh

Isu ekonomi/bank/riba yg menarik, utk baca sila ke

http://www.terjah.com/v2/news.php?readmore=723

pak yeh said...

Terima kaseh Jebon kerana sudi beri link itu.
Moga Allah beri rahmat dan ilmu hakikah.

sgray said...

Salam Pak Yeh.

..."Bagi saya Islam itu berperingkat peratusan...dari 1 hingga 100%."

Apa kah itu ketentuan Allah. Rasa nya itu adalah tafsiran kita2 [manusia cuba menyesuaikankan Al Quran dengan manusia..hakikatnya manusia dipandu Al Quran bukan sebaliknya]

Apa yang kita lihat 'menghalalkan cara..'yang jelas berlakunya segala macam isu spt riba dan segalanya yang bercanggah..selagi bermantaliti demikian bolehkan ujudnya zaman Dinar.Fikirkan Pak Yeh.

Apakah perbankang Islam itu islamic contohnya..Apakah endowment Islamic..

Istilah 'IF YOU CAN'T STOP THEM YOU JOIN THEM.." banyak menjurus kepada kemungkaran.Itu makanya saya bertanyakan sikap PAS.

Saya kira kalau mereka benar2 memperjuangkan Islam spt yang diharapkan mereka harus bersendirian dan lebih merapati bangsa dan kaum mereka sendiri.Memperbetulkan kaum2 yang sudah punya basic keislaman dan membawa mereka kehala kebenaran.

Apa yang jelas sikap kemunafikin yang mereka tonjolkan,menyedihkan sekali.Kalau empayar Islam boleh berdiri megah suatu ketika dahulu dengan muslimin sahaja pendokong nya mengapa tidak kita contohi.Bila kita mempersendakan Agama dan namanya [kita dilaknat - fahami istilah Istidraj]
kita dialpakan dari kebenaran.
wallahu wa'lam

sgray said...

Salam Pak Yeh..

kata Pak Yeh.."Ini adalah kerana parti yang mereka ingin unity dengan, di pesepsi oleh rakyat sebagai pengkhianat, perompak dan pembankrap negara...dan yang terpenting..tidak Islamik....Cadangan mereka telah jadikan diri mereka tidak Islamik dan tidak layak jadi ahli PAS.!!! Persepsi rakyat .."

Kalau Pak Yeh berbicara hal dunia dan ketepikan agama ,boleh lah diterima[tapi saya tidak setuju]. Bila kita memperjuangkan sesuatu dengan agama dan namanya kita kena lebih utamakan persepsi yang memilikinya iaitu Allah dan Al Quran dari persepsi rakyat.Bila mengutamakan rakyat makanya kita lihat kesasaran perjuangan itu. Bagaimana sebuah parti yang memperjuangkan Islam memberi gambaran yang bertentangan dengan Islam ?. Kekeliruan akan meyebabkan ramai yang terjerumus dan taksub, Apakah ini diajarkan Allah melalui pembawa syiarnya,para Nabi.?. Yang haram tetap haram masakan di haruskan semata2 mengejar impian dunia.Ini yang terjadi dengan parti ‘gomen’ para pendukung kitab menghalalkan cara demi kehidupan dunia..kegagalan menjalankan amanah yang di kurniakan Allah.. lupa rezeki itu dari Allah. Tiada kejujuran dan ketaatan menunaikan amanah dan tuntutannya [yang sudah tentu membawa kesejahteraan dan pencapaian yang murni dan diredhainya ..Allah.]

Iblis itu janjinya menyesatkan dan memorak perandakan manusoa keturunan Adam.

Kejatuhan empayar Islam kerana bersekongkolan dengan munafiq dan kafiruun.Tidak benarkah dan cukup bukti sebagai peringatan mengapa Allah menurunkan ayat yang menegah kita mengambil mereka sebagai teman.,,,,

[harap maaf contoh ... nabi pernah berkata...andaikata puterinya Fatimah mencuri..nescaya tangannya di potong...]
Yang kita perlukan untuk menghala ke revolusi Islam ialah penubohan Muslim Village/ muslim kommuniti / undang2 syarie’ dan sebagainya... Islam tidak dikembangkan dengan Pedang.HAKIKATnya kesedaran uamt Islam masih celaru/dicampur aduk. Akhirnya muslim dan mukmin sejati bilangan hanya segelintir sahaja.

sgray said...

sambungnya..

Pak Yeh kata......“Adakah kita perlu simpan mereka yang akan merosakkan perjuangan Islam ???

Satu persoalan yang baik Dan tepat sekali. Tapi bagaimana.?Siapa yang jatuh dalam golongan ini.adakah Nik Aziz atau Hadi Awang[amatilah keduanya] , kita harus jujur dan adil demi menegakan syiar Islam.?Maaf saya tiada masaalah dengan PAS. Tetapi personally saya rasa mereka sama sahaja dengan yang lainnya.[perjuangan sekarang bukan yang dahulu] larangan bersahabat dengan kaom2 munafiq ini jelas dalam Al Quran..” kamu akan dibangkitkan sebagaimana kamu dimatikan..” pesanan yang kerap terlepas pandang oleh umat Islam.

saya rasa kalau saorang Quranite bukan kah Al Quran itu utama..bukan apa yang di nukilkan manusia selain Nabi

pak yeh said...

Salam Sgray,
sgray kata :
Kejatuhan empayar Islam kerana bersekongkolan dengan munafiq dan kafiruun

Benar sunggoh kata sgray.
Muslim sekarang berbaik secara terlampau dengankafirun, ahli syiri dan kufur.terutamany kaum Yahudi Zionis dan Kristian Triniti.
Dengan tidak lansong Muslim membudayakan agama kafirun2 itu.
Ramai sungguhlah orang2 Muslim yang akan di masukan ka neraka terutamany orang2 politik.!!!

Muslim macam Jebon dan Ulamak2 PAS dan UMNO yang menggalakkan Kristian Trinity, yang syirik dan kufur, mengsalah gunakan nama Allah adalah Muslim yang dayus dan pengkhianat pada Allah.!!!
Apa kah kalau kaum Athiest mahu salah gunakan nama Allah, mereka akan benarkan juga ???

Nyata kaum Muslim,terutamanya golongan Ulama,pendidik dan ahli politik kebanyakannya, buta akan hakikat sebenarnya budaya Islam yang tulin.

Oleh kerana itu Revolusi mental dan fisikal perlu di jalankan,jika kita mahu budaya Islam kembali menjadi amalan yang terbaik dan terbesar seantaro dunia.

Peubahan/Revolusi bermula dengan pendidikan/pelajaran.
Ayoh mari kita mengajar apa itu budaya Islam tulin/Quranik.!!!

sgray said...

salam Pak Yeh

http://soulman-sgray.blogspot.com/2010/06/perbankan-islam-yang-haram.html