Sunday, January 29, 2012

Azzizan dan "Pimpinan Ulama" PAS yang bodoh sombong

Saya sangat tidak setuju dengan dogma "Pimpinan Ulamak"  parti PAS.
Sila baca  http://warongpakyeh.blogspot.com/2011/05/woi-pas-hapuskan-dogma-hindu-kamu.html

Haqiqatnya "Pimpinan Ulama" tidak wujud semasa PAS mula di tubuhkan.
Di masa itu,tidak ada rungutan kasta antara yang Ulama dan yang bukan Ulama. Semuanya Muslim yang tiada berkasta.Namun sejak "Pimpinan Ulama" di lembagakan dengan pindaan pada perlembagaan PAS yang menyatakan bahawa, cuma Ulama boleh di calunkan sebagai Presiden parti, berlakulah runggutan tidak adil terhadap mereka2 yang bukan berkelulusan Ulama.

Dogma "Pimpinan Ulama" ini di lihat bertujuan memonopoli kepimpinan parti dan akhirnya pimpinan negara oleh golongan Ulama.!!! 


Keadaan ini telah berlaku di negara Iran.
Besar kemungkinan Ulama PAS telah serap falsafah Syiah kedalam perlembagaan PAS.
Kita sedia maalum bahawa agama Syiah bergantung pada dogma "Wilayatul Fakeh" di mana Ayatollah mereka ada komunikasi dengan Imam Mahadi yang ghaib dan akan kembali bila dunia akan kiyamat yang mirip mythology Kristian. Jadi besar kemungkinan Ulama PAS mencerminkan diri mereka sebagai Ayatolah2 "Wilayatul Fakeh" juga.???
Namun kerana mereka adalah golongan Sunni, maka mereka guna nama yang lain,ia itu "Pimpinan Ulama. Tetapi mengikut sejarah fahaman Sunni adalah Democracy ala Sahabat nabi yang di gantikan kemudian dengan Monarchy.
Maka idea "Pimpinan Ulama" yang mirip "Wilayatal Fakeh" adalah idea baru yang tidak pernah di buat oleh negara2 Muslim bermazhab Sunni.
Maka kewujudan "Pimpinan Ulama' adalah khayalan dan rekaan golongan yang berkelulusan Ulama sahaja untok monpoli politik negara.
Maka ini menunjukkan bahawa golongan Ulamak telah bermain politik untok monopoli kuasa kapada golongan Ulama, di dalam parti PAS,dan di dalam negara2 yang di perintah(Kelantan dan Kedah).Tujuan berbuat demikian adalah "politik kuasa" (Machivialian politics) dan tidak ada kena mengena dengan Islam.

Kenyataan saya di atas di buat berbuktikan logik dan sejarah seperti berikut.
1)Monopoli agama telah berlaku pada kaum Kristian. Kristian Trinity Katolik telah pupuskan Kristian Unitary dan telah cuba hapuskan Kristian Protestant dengan cara dogma "Pimpinan Pope".
2) Monopoli agama di dalam Islam juga telah cetuskan perperangan antara Sunni dan Syiah.

Maka adalah bahaya jika kaum Sunni ataupun kaum Syiah ataupun mana mazhab mencuba monopolikan Islam.!!!

Selain monpoli terhadap Islam dan agama amnya saya juga ingin membuka minda ahli2 PAS supaya tidak berdogma dan tidak berkasta,
Dogma "Pimpinan Ulama" adalah dogma kasta yang berasal dari Yahudi (Rabbi), Kristian Katolik (Pope dan Padri), Hindu (Brahma) dan Bhudis (Monk).
Quran ada sebut tentang Rabbai Yahudi yang suka bunoh nabi2 termasuk nabi Isa.!!!
Begitu juga Quran ada sebut tentang Padri Kristian !!!yang mengtuhankan nabi Isa dan diri mereka sendiri,bilamana kata2 mereka di martabatkan sebagai kebenaran sama dengan firman Allah.
Begitu juga Quran ada sebut tentang mereka2 (Ulama) yang guna lahwal hadis untok sesatkan dan tertawakan Islam.!!! Rujuk Quran 31:6 "Ada orang guna lahwal hadis untok sesatkan orang lain dari jalan Allah, tanpa pengetahuan dan menjadikan nya(jalan allah/Islam) bahan tertawa."
Rujuk rencana http://warongpakyeh.blogspot.com/2010/02/bohong-sunat-lahwal-hadis.html

Maka apakah "Pimpinan Ulama/Rabbai/Padri itu baik bagi Muslim dan rakyat amnya.???

Kita sedia maaklum kini bahawa "Pimpinan Ulama" seperti Azzizan Menteri Besar Kedah dan Ketua Dewan Ulama PAS telah setuju dengan kegunaan akta AUKU yang zalim dan tidak Islamik itu.
Kita juga sedia maalun dengan Ulama2 UMNO/kerajaan yang setuju dengan kegunaan undang zalim dan tidak Islamik dan tidak democratik seperti ISA,OSA,Sedition dan sebagainya.
Apakah Ulama2 tidak faham kezaliman taghut dan kufurnya undang2 seperti AUKU,ISA,OSA,akta pencetakan media dan sebagainya.???
Maka apakah "Pimpinan Ulama" yang tidak berakal dan tidak faham akan kezaliman undang2  itu baik untok democracy Malaysia dan Islam.???

Nyata "Pimpinan Ulama" PAS dan UMNO telah kantoi,kerana mereka sebenarnya tidak pandai.!!! Majority mereka2 ini adalah murid2 sekolah yang tercorot dan terkandas Sains Matematik dan lain2 subject, yang bernasib baik Al Azhar mahu ambil mereka.
Oleh kerana itu mereka di lihat tanpa berakal.!!!
Oleh kerana itu mereka tidak layak jadi pemimpin kita.!!!

Macam mana nak Reformasi //Revolusi Islam kalau "Pemimpin Ulama PAS" tak nampak,kebenaran.???
Ulama sudah jadi ulat mah.!!!
.


7 comments:

Anonymous said...

Nyata "Pimpinan Ulama" PAS dan UMNO telah kantoi,kerana mereka sebenarnya tidak pandai.!!! Majority mereka2 ini adalah murid2 sekolah yang tercorot dan terkandas Sains Matematik dan lain2 subject, yang bernasib baik Al Azhar mahu ambil mereka.
Oleh kerana itu mereka di lihat tanpa berakal.!!!
Oleh kerana itu mereka tidak layak jadi pemimpin kita.!!!

Pak Yeh, eloklah pemimpin2 bersikap progresif, rajin belajar untuk kemajuan diri, komuniti, eloklah bersikap rendah diri sebijak manapun untuk berjasa ikhlas pada semua komuniti semoga diberkati anak-pinak, cucu-cicit seterusnya, bukankah begitu ?

adakah pemimpin bagi " white packets " untuk komuniti China yang berusia di hari kebesaran mereka ? seumpamanya bagi " bunga kemboja " putih suci diberi pada IA di hari pertunangan / perkahwinan ? Tak kecok panas baran ? Merujuk kembali pada tajuk artikel Pak Yeh.

Perlulah rajin mempelajari budaya bangsa Malaysia, dll untuk " enrich" / menaikkan marbatkan diri sebagai " rasional " progresif " di samping berkhidmat secara efisyen, bukan suruh tinggal budaya sendiri. Saya mempelajari sejarah dunia, tempatan supaya tidak mengulangi silap ketidakadilan lagi, tetapi buat terbaik setakat mana yang mampu and answerable to the Creator one day in the future. Fearful juga, mana tahu tak cukup ikhlas.

Kata bijak," He who Earnestly seeks good finds favor, but trouble will come to him who seeks evil - do things with bad intentions. Patutlah ada orang yang tak habis 2 ditimpa dan menimpa Rakyat jadi porak-peranda.

Sadly the knee jerks reactions reach beyond, a waste of integrity if any left, Rakyat's resources, intelligence and time for progress !

Mohd Faisal Naim said...

assalamualaikum...

Setelah menelaah sedikit artikel² di blog ni, tak syak lagi..

Saya agak kenal dengan individu bernama "Pak Yeh" ni...

Seorang forumner di tematajdid dulu, bersama geng² Quranist nya, "damat" dll...

Salam tuan pok yeh, adakah masih ingat saya?

pak yeh said...

Salam Faisal,
Ya saya ingat.Memang benar kata Faisal.

Mohd Faisal Naim said...

Apa khabar pak Yeh?..
sihat ke?...

Sahabat cyber lama ni...

Masih berpendirian sama ke? @ ada perubahan sikit²?

pak yeh said...

Sihat Alhamdulillah,Faisa.
Pendapat yang bagaimana.
Pendapat itu tidak boleh di imani kecuali ia nya di buktikan dengan Quran.
Jika ada bukti Quran itu bukan pendapat saya. Itu firman Allah.

Mohd Faisal Naim said...

Owh, itu macam ka?..
tapi dari dulu lagi saya dah tunjukkan kat pak yeh, yang al-Quran tu sendiri pun suruh ambil al-sunnah sebagai sumber hukum dalam islam..

Pak Yeh ada Facebook ke?...
Kat facebook banyak geng² Quranist...

pak yeh said...

Salam faisal :
Saya pun ikut sunah juga tapi dari ahsanal hadis(Quran)rujuk Quran 39:23(ahsanal hadis) dan Quran 31;6(lahwal hadis).Cuma ada 2 definasi hadis di dalm Quran.

Bila masa Allah suroh guna sunah yang dalam Bukhari Muslim.???
Sudah tentu lah Allah suroh guna hadis/sunah yang dalam Quran.!!!