Saturday, January 21, 2012

Skim BR1M RM500 untok Gali Kubur Sendiri.

Kita sedia maklum skim BR1M (Bantuan Rakyat 1 Malaysia), dimana rakyat yang bergaji kurang dari RM3000.00 di beri bantuan RM500.00 se orang.
Selain bertujuan untok meraih undi kapada UMNO/BN ia tidak ada sebarang manafaat kapada rakyat.Hakikatnya rakyat malapetaka apabila di bebankan pula dengan hutang kerajaan UMNO/BN yang berjumlah RM500 billion dan makin meningkat dengan cepatnya.

Apa kah pemerintah (UMNO/BN) yang telah berhutang RM500 billion, maseh ada duit untok beri RM500 untok berjuta2 rakyat.???
Dari mana datangnya duit itu, kalau tidak dari hutang yang akan di bebankan kapada rakyat.???.
Cukup kah duit RM500 yang nilainya kini cuma RM150 itu menampong inflasi dan jatuh nilai wang kita.???

Memandangkan inflasi/kenaikan harga barangan dan jatuhnya nilai Ringgit Malaysia masakini, mengambil RM500 se-orang, berjumlah ber-billion2,yang merupakan pinjamaan UMNO/BN, yang akan bebankan kita (rakyat)membayarnya adalah perbuatan yang tidak bijak.!!!
Ini tidak termasuk dosa riba ber-billion2 ringgit pinjaman UMNO/BN tetapi akan di bayar oleh rakyat.!!!

 Kerajaan UMNO/BN sudah berhutang RM500 billion.!!! Si piutang tidak ada duit untok berbelanja ber-billion2 untok beri RM500 pada berjuta2 rakyat.!!!.
Haqiqatnya kerajaan UMNO/BN akan berhutang, dan berdosa riba lagi dan lagi dan lagi,dengan "Big Y"/World Bank/IMF.!!!
Mereka2 ini adalah Penjajah baru/Penakluk baru/neo colonizers" yang monopoli pencetakan duit kertas.!!! Monopoli pencetakan duit kertas oleh "Big Y" adalah cara baru neo colonizatin/penaklukan/penjajahan seluroh dunia.!!!
Dunia sedang di taklukkan oleh "Big Y" apabila sesuatu negara berhutang dengan mereka.!!!
Awasi game plan "Big Y".!!!
UMNO/BN ataupun Pakatan Rakyat, jika musoh di ambil sebagai kawan,negara dan rakyat akan hancur dari segi ekonomi dan Islamnya.!!!

 Siapa kah "Big Y".???.
Baca lah Quran.
Baca lah "The Mercant of Venice" tulisan Shakespear.
Bacalah "Mien Camp" oleh Hitler.
Bacalah "The International Jews" oleh Henry Ford, dan
bacalah "The Economic Hitman" oleh John Perkins, untok fahaman ekonomi yang "haqiqat".!!!

Kerajaan yang berbaik2 dengan "Big Y" seperti Sorros dan APCO akan hancurkan ekonomi dan hidup kita.!!!
Ini kenyataan John Perkins bekas ejen CIA dan Corporatocracy (Big Y) yang sedang menjajah seluroh dunia dengan cara hutang dan riba.!!!
Hutang dan riba adalah alat di mana manusia perhambakan manusia dari dulu hingga kiamat.!!!
Awas game plan "RM500 hutang untok si miskin" ciptaan UMNO/BN dan penasihat Big Y mereka.!!! John Perkins penulis buku "The ekonomic Hitman" telah terangkan game plan mereka.
( Sila rujuk video2 John Perkins di rencana...
http://warongpakyeh.blogspot.com/2011/07/1998-ringgit-crashwas-drmanwar-hit-by.html  )

 Jika kerajaan UMNO/BN benar2 ingin tolong rakyat,mereka perlu bayar balik semua hutang mereka yang berjumlah RM500 billion dan naikkan,bukan turunkan nilai ringgit, hingga sama nilai dengan duit asal kita dulu, yang sama nilai dengan duit Singapore dan Brunei.!!!
Sebuah negara (Malaysia) yang berhutang (RM500 billion), adalah negara yang kantoi ( a failed state) kerana UMNO/BN telah salah urus/mismanage ekonomi Malaysia.!!!

 Nyata UMNO/BN telah salah urus/mismanage economi Malaysia.!!!
Hutang negara (RM500 billion dan meningkat) adalah lubang kubur politik/ekonomi  mereka dan kita sendiri.!!! 
Mahukah anda mengundi UMNO/BN untok mismanage/bodoh urus ekonomi kita lagi.???
Ayoh kita Revolusi di PRU 13 nanti.!!!

3 comments:

Anonymous said...

how could " malay gals in the 20s, having blackberry, branded jeans and handbags flashed 1 M vouchers worth rm 200 at cashier to pay for stationery when malay, indian, and chinese in low income group, about 30 mins in pinggir kl, with a few school going children are deprived ?

My good friend's Malay driver with 7 children is disillusioned and advised me never to be fooled by " rm 500 ke or rm 1000 ". We laughed cos he is sure wiser that most people assume and presume.

How ineffective is " wang rakyat " received by undeserving people ? How fair is injustice delayed to the deserving ones ?

What about the orangasli, the poor Sarawakians and Sabahans in the interior, are they not more deserving these vouchers and beyond ?

How many times i've spoken up at forums - Go to ground zero to verify, breathe in their helplessness and give them the fishes and the tools at the same time ! Who pays any heed ?

Thank you, Pak Yeh for allowing me to sigh a little in your mindful column. Wishing you and family good health and blessings.

Anonymous said...

Not every Rakyat will receive this RM500 or so called BR1M. May I then ask Najib, if I am NOT ENTITLED to receive RM500, should I vote for UMNO/BN this PRU13? Then, why called it BANTUAN RAKYAT 1 MALAYSIA??? Bagi SEMUA RAKYATlah, not a selected ones only. STUPID!

Anonymous said...

Pak Yeh,
sehari dua lagi, PM akan taburkan baucer 1 M di Kucing pula. Siapakah bakal penerimanya, kalau bukan cronies dan yang tidak sepatut menerimanya ? Yang miskin kedana di pendalaman hidup kais pagi makan pagi, kais petang belum tentu lagi ?

Adilkah bagai hell - on - earth untuk mereka yang tidak " bersuara ", kurang berpendidikan kerana miskin, menganggur, dibayar gaji " peanut " merekalah yang terdiri dari pelbagai kaum diperah, ditipu wakil - wakil rakyat dan pemimpin - pemimpin yang kejam ? Dan adun- adun aternatif yang jujur pula tidak diagihkan "allocation" - dari income taxes Rakyat dan korporat antarabangsa serta dalaman negara.

Eloklah kalau Raykat yang memilih PM, DPM, AG - grilled thoroughly from their personal assets and their kins' to their integrity by an independent panel and thereby only approved. And their job descriptions and their respective spouse's job scope, dos and don'ts in the quiet background, their expenditure and travel is spelt out and display for public scrutiny.

To avoid unforeseen circumstance and to save Rakyat's money, it is wise to be proactive to select an adun plus a backup during an election.

Terima kasih, Pak Yeh.