Thursday, April 5, 2012

Dosa2 UMNO pt 2:Impot,Expot Boleh Bunoh Rakyat.

Ya Impot dan expot boleh mem"bunoh" rakyat.!!!
Padi tanamman petani2 Malaysia murah, tetapi bila padi/beras Vietnam di impot oleh pelesen monopoli, kroni UMNO (Syed Al Bukhari) dengan harga jauh lebeh murah dari harga tempatan,maka petani2 padi Malaysia akan "mati" di "bunoh" kroni UMNO/BN.

Kapitalis UMNO/BN apa peduli jika petani2 "mati". Sejarah "pembunohan" petani padi Kampong Kerpan telah berlalu. Sila baca buku "Ayer mata di Kampong Kerpan"  keluaran Consumer Association of Penang.
Di Mexico petani2 jagong telah di "bunoh" oleh kerajaan Kapitalis mereka yang impot jagong dari America.

Pemimpin Kapitalis cuma pentingkan wang ringgit, dan jika kroni pelesen monopoli mereka dapat beri keuntongan berlipat ganda kapada mereka, petani rakyat sendiri, akan di korbankan.
Begitulah sifat busok hati pemimpin2 Kapitalis/Kafirnomiks yang kaut untong denga cara yang amat zalim sekali.
Pemimpin2 Kapitalis serata dunia ketiga, akan korbankan rakyat mereka kapada Corporations dunia pertama (America,Barat,Jepun dan sebagainya) untok di jadikan hamba abdi, bila mana gaji terrendah di beri kapada rakyat mereka. Mana ada Kapitalis yang sanggup bayar gaji berpatutan.???
Syarat FDI(Foreign Direct Investment) bergantung kapada berapa rendahnya gaji pekerja.
Oleh kerana itu kita lihat Dr M Mamak Kutty menkhianati pekerja2 Malaysia dengan tidak naikkan gaji cara tiada/mansuhkan gaji minima. Tiada gaji minima bermaana Corporations boleh bayar gaji yang terrendah hingga pekerja tak cukup makan melarat lebeh terok dari hamba abdi.

20 tahun dulu gaji mula seorang buroh adalah RM300. Sekarang gaji mula maseh RM300,walaupun RM300 telah jatuh nilainya kapada RM100.
Dan jika pekerja Malaysian tidak setuju, mereka beri pekerjaan itu kapada yang setuju, ia itu pekerja yang di impot dari Indonesia,Bangladesh,Myanma,Filipina dsbgnya.
Oleh kerana itu ramai rakyat Malaysia mengangur. Oleh kerana polisi kerajaan Kapitalis/Kafirnomiks UMNO/BN ini, ramai pekerja2 Malaysia terpaksa mencari pekerjaaan di luar negara.
Ini lah yang di katakan "ekonomi susukan monyet di hutan dan biarka anak sendiri kelaparan".
Pemimpin2 Kapitalis/Kafirnomiks UMNO/BN sedang mem"bunoh" pekerja2/rakyatnya sendiri, bila mereka impot pekerja2 asing.
Ini lah bukti bahawa impot makanan dan pekerja boleh membuhoh rakyat Malaysia.???
Ini juga bukti bahawa UMNO/BN sanggup "bunoh" rakyat sendiri kerana beagama Kapitalis/Kafirnomiks. Jika UMNO benar Islam,maka mereka patut guna Islamnomiks ataupun sekurang2nya ekonomi Socialis yang sinimim dengan ekonomi rakyat.

Melihat pada expot pula.
Jika negara kita kaya dengan durian, durian akan berharga murah.
Jika negara kita kaya dengan minyak,maka minyak akan berharga murah.
Tetapi kenapa minyak yang melimpah di negara Malaysia menjadi mahal.???
Ini kerana kerajaan Kapitalis/Kafirnomiks UMNO monopoli expot minyak dengan harga yang mahal.
Keuntongan berbilion2 dari expot minyak dapat kayakan Petronas dan Malaysia tanpa menaikkan harga minyak di dalam Malaysia. Tetapi oleh kerana UMNO/BN beragama Kapitalis/Kafirnomiks, mka mereka naikkan juga harga minyak.
Apakan keuntongan minyak hanya untok Petronas dan UMNO/BN sahaja.???
Tidak kah rakyat berhak keatas keuntongan berbillion2 Petronas itu.???
Tidak kah keuntongan berbillion2 Petronas itu dapat di kongsi dengan rakyat yang juga miliki telaga minyak di serata Malaysia.???
Haqiqatnya minyak di Malaysia boleh jadi murah,tetapi UMNO/BN terlampau tamak hinggan sanggup "bunoh" rakyat dengan harga minyak expot. Keuntongan berbillion2 Petronas hanya untok UMNO sahaja dan mereka tidak sanggup berkongsi keuntongan berbillion2 itu dengan rakyat dengan cara merendahkan harga minyak.

Maka inilah bukti bahawa expot (minyak,balak,durian,udang dsbgnya) akan menaikkan harga barangan dan boleh mem"bunoh" rakyat dengan kenaikkan harga barangan itu jika UMNO/BN dan bisnesman (kaum Kapitalis/Kafirnomiks) tidak mahu kongsi keuntongan mereka dengan rakyat.

Maka masaalah kenaikkan harga barangan ataupun inflasi boleh di kawal jika Islamnomiks/ekonomi rakyat di laksanakan oleh UMNO/BN ataupun sesiapa yang memerintah.pemerintah.

Demi kemerdekaan  dan keselamatan makanan rakyat impot dan expot makanan perlu di haramkan.
Negara Malaysia tidak akan merdeka secara ekonomi jika kita bergantung kapada imot dan expot.

7 comments:

Berhujah said...

Salam

Dulu Lembaga Padi dan Beras Negara (LPN) - padi dimilik negarakan - amatlah membantu golongan miskin/petani yg menanam padi, dan Malaysia tidak kekurangan beras - namun apabila LPN diswastakan atau dikapitaliskan jadi BERNAS - ia akan hanya akan memihak kpd gologan pemodal/borjois - orang kaya... lihat Malaysia yg kaya dengan padi masih mengimport beras dari Thailand... dengar cerita BERNAS masuk bursa saham... sahamnya sekarang dikuasi Hong Kong... mampooslah....

Itu pasallah masa di blog doktrinisasi dulu sy cuba bincangkan masalah - sosialis dan kapitalis - tapi hanya pakyeh ajer yg berminat bincang - ramai orang Melayu masih tak faham masalah - milik negarakan (sosialis) dan penswastaan (kapitalis)...

Saya cakap kosong pasal sosialis?? Tidak! Saya tak cakap kosong, tak caya lihat kesan ekonomi kapitalis disini (klik) dan lagi lihat disini (klik)

Banyak lagi artikel yg saya jumpa yg lebeh efisen penjelasannya tapi dah lupa, cukuplah dua link tuh...

pak yeh said...

Salam Jebon,
Saya happy bila Melayu dapat appreciate ekonomi Socialis,Komunis.
Seantaro dunia sedang di jajah oleh kaum Kapitalis.Negara2 Komunis dulu pun sudah menjadi Kapitalis, apabila duit palsu kertas tidak di sandarkan kapada emas lagi.
Cuma Islamnomiks dapat kembalikan dunia kapada ekonomi rakyat. Waima Ulama semua tak lulus Matematik, macam mana nak faham ekonomi.???
Kah,kah,kah. Ulama dari golongan murid2 tercorot dalam semua pelajaran, manalah mereka faham apa2 Islam pun tungang terbalek di buat mereka.
Kah,kah,kah.
Sori lah, kalau Jebon saorang Ulamak.
Jika Jebon Ulamak, Jebon adalah Ulamak yang lulus Matematik lah, sebab tu boleh faham ekonomi.
Ulamak PAS, macam mana nak memerintah kalau tak faham ekonomi.???
Degar kabar mereka nak guna wang emas...belajar dari Sheikh Abd Kadir as Sufi.
Tapi ayer maseh di swastakan. Ekonomi maseh Kapitalis.
Kah,kah,kah. Suroh merka tukar Sheikh kapada Sheikh Pak Yeh lah.
Kah,kah,kah,kah.

Anonymous said...

Apalah Najib mengetuai rombongan investment ke Mynmar baru - baru ini, kampong - kampong sendiri, underdeveloped macam Mynmar ? Tak luculah.

pak yeh said...

Najip melancong guna duit rakyat.??? Semua bisa terjadi di Malaysia.
Malaysian melancong ke outer space pun ada Di atas namakan astronot.Tapi tujuan bazirkan duit rakyat.
Keh,keh,keh.
Bukan sahaja ular yang bisa. UMNo pun bisa juga. UMNO parti ciptaan Mamak Kutty yang terbisa seantaro dunia.
kah,kah,kah.

Anonymous said...

Salam

jadi apa kehendak majoriti rakyat dalam pilihanraya nanti ? Masih nak ditimpa nasib yang " ditakdirkan " umno ? atau beranjak dengan berani untuk menunjuk kuasa rakyat ?

tak terdaya nak tulis lagi, panjangnya boleh buat dua tesis kedoktoran.

Kalau setiap kita lelap mata seketika, berfikir panjang secara senyap mengenai setiap cocked up projek, penipuan tak kehabisan, rasanya nak campak cawan kopi yang kosong ke dalam tong sampah ... SMASH !! ABU untuk patriotism.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

AWAS!!!!
Projek BN menipu RAKYAT :

1.http://kijang59.blogspot.com/2011/12/siri-6-melaka-panas-wajah-yang-terlibat.html

2.http://www.youtube.com/watch?v=WrJvqfDisKc

Mungkin ada tempat lain lagi kerja KOTOR BN ini.

Harap pasukan pemantau BERSIH 3.0 dan PR yang pakar IT boleh teruskan pendedahan ini secara meluas di seluruh ceruk Malaysia.