Saturday, February 4, 2017

Pak Yeh's Christians Debates on Youtube

Please view the comments below each video to get at Pak yeh's debates.The comment can only be accessed if you click to view it at youtube.


1)


 2)


3)


 4)


5)

6 comments:

kamarul ghazali said...

Rupa-rupanya ini blog kristian. Dalam islam, rukun iman ke-5 ialah takdir. Segala perkara telah ditakdirkan. Dunia ini tempat ujian. Segala perkara yang memerlukan kita membuat pilihan adalah ujian. Jika pada satu ketika ada suatu perkara berlaku dan kita tak ada pilihan untuk memilih, maka itu dipanggil darurat dan seseorang tak akan dipersalahkan atas pilihannya. Jadi melayu, lahir dalam keluarga bukan islam mahupun islam, bukannya pilihan, tapi memilih untuk beriman atau tidak setelah cukup syarat2 seseorg untuk beragama, adalah pilihan. Anda nak memilih beriman atau kufur, terserah. Tetapi kena ingat, yg dinamakan ujian, dimana-manapun ada pilihan jawapan betul dan salah. Betul dapat markah, salah tak dapat markah atau mungkin tolak markah. So dalam beragama, salah pilih antara beriman dan taknak beriman akibatnya neraka selamanya. Tapi masing-masing tak perlu dipaksa untuk itu. Anda nak beriman? Terserah.. Anda taknak beriman juga terserah.

pak yeh said...

kamarul ghazali said...

Rupa-rupanya ini blog kristian.

Pak Yeh jawab :
Itu komen kosong dari kepala kamu yang kosong. Apa bukti blog in blog Kristian.??? Kamu ni sunggo2 bodoh orangnya. Bukan kah aku telah DEBUNK agama Christian sebagi agam khabar angin/gossip oleh orang2 200 tahun selepas matinya Jesus.??? BODOHNYA KAMU NI.

kamarul ghazali said...

Video atas tu cerita doremon ke? Apa tujuan kamu paparkan video kat atas tu? Apa pula ulasan kamu sendiri pasal video diatas? Kalau kamu xmengaku ini blog kristian, kamu nak harapkan pembaca anggap blog kamu ni blog aties yg xpercaya agama? Ulasan kamu sendiri tentang video diatas mana?

pak yeh said...

Ulasan /debate aku memusnahkan Kristian dan pertahankan Islam boleh di lihat kalau kamu klick untok masuk kat youtube. Tau tak camne nak masuk youtube.???

kamarul ghazali said...

Kamu ni memang tak munasabah. Kenyataan si kristian dan si murtad kamu letakkan di depan blok kamu dan sembunyikan ulasan kamu di youtube? Kemudian kamu nak marah persepsi pengunjung pada perbuatan kamu sendiri? Memang sangat bijak. Sekurang-kurangnya video tu sepatutnya link terus ke youtube bukan suruh pengunjung buka youtube dan terpaksa cari video tu. Tapi bukankah lebih baik kalau ulasan tu diletakkan selepas video yang diulas dalam blok yg sama? Bijak la konon sampai tak boleh diajar. Bahasa2 macamni agaknya sesuai untuk orang yg suka membodohkan org lain...

pak yeh said...

Panduan untok dapatkan debate saya kat youtube telah di tokok kat atas. Apa lagi mau. Biar jari klik satu dua jaki dah dapat baca bahas saya. Lain le kalu kamu tak klik kata mana. Bila komen tu baik sikit lah. In trerus nak hentam. Kan kamu pulak dah kena hentam. Padan muka kamu.